Cílem práce bylo zjistit současný stav asociací spotřebitelů ke značkám maloobchodníků a na základě výsledků navrhnout opatření, která vedou ke zlepšení tohoto stavu v oblasti zvýšení prodejů a stejně tak v oblasti vytváření asociací spotřebitelů vůči těmto značkám. Tyto asociace byly zjišťovány ve vztahu ke značkám Tesco.
První část práce shrnuje teoretické znalosti z oblasti brand managementu, marketingu, marketingového výzkumu a privátních značek. Znalosti jsou čerpané z odborné literatury a webových stránek, které se zabývají danou problematikou.
Druhá část se zabývá zjišťováním informací, které byly potřeba pro sestavení dotazníku, a testování jeho původní verze důležité pro zjištění jeho srozumitelnosti pro respondenty. Následně proběhlo dotazníkové šetření finální verze.
Další část nejprve představuje základní vzorek dotazníkového šetření a poté vyhodnocuje výsledky a skutečnosti na základě provedeného dotazníkového šetření, na které reaguje návrhy opatření v podobě posílení v oblasti letákové propagace značek maloobchodníků a častějším zpřístupněním slevových kuponů s cílem zvýšit znalost privátních značek a odstranění mylného vnímání některých jejich kategorií.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to find out the current condition of consumer as-sociations towards retailer brands and based on the results to suggest the measures that lead to the situation improvement in the increasing sales field as well as in the creation of consumer associations towards these brands. These associations were examined in relation to the Tesco brands.
The first part summarizes the theoretical background in the brand management, mar-keting, marketing research, and private brands. The information was drawn from the literature and websites that deal with the topic.
The second part focuses on identifying information that was needed to build the questionnaire and testing its original version which was relevant to determine the clarity of the respondents. This was followed by the final version of the questionnaire.
The next part first presents a basic sample of the survey and then it evaluates the re-sults and facts based on the survey. This is followed by the measurement proposals in the form of strengthening the leaflets promoting of retailer brands and making more available the discount tokens. These measurements ought to increase the knowledge of the private brands and to remove erroneous perception of some of their categories.
Cílem práce bylo zjistit současný stav asociací spotřebitelů ke značkám maloobchodníků a na základě výsledků navrhnout opatření, která vedou ke zlepšení tohoto stavu v oblasti zvýšení prodejů a stejně tak v oblasti vytváření asociací spotřebitelů vůči těmto značkám. Tyto asociace byly zjišťovány ve vztahu ke značkám Tesco.
První část práce shrnuje teoretické znalosti z oblasti brand managementu, marketingu, marketingového výzkumu a privátních značek. Znalosti jsou čerpané z odborné literatury a webových stránek, které se zabývají danou problematikou.
Druhá část se zabývá zjišťováním informací, které byly potřeba pro sestavení dotazníku, a testování jeho původní verze důležité pro zjištění jeho srozumitelnosti pro respondenty. Následně proběhlo dotazníkové šetření finální verze.
Další část nejprve představuje základní vzorek dotazníkového šetření a poté vyhodnocuje výsledky a skutečnosti na základě provedeného dotazníkového šetření, na které reaguje návrhy opatření v podobě posílení v oblasti letákové propagace značek maloobchodníků a častějším zpřístupněním slevových kuponů s cílem zvýšit znalost privátních značek a odstranění mylného vnímání některých jejich kategorií.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to find out the current condition of consumer as-sociations towards retailer brands and based on the results to suggest the measures that lead to the situation improvement in the increasing sales field as well as in the creation of consumer associations towards these brands. These associations were examined in relation to the Tesco brands.
The first part summarizes the theoretical background in the brand management, mar-keting, marketing research, and private brands. The information was drawn from the literature and websites that deal with the topic.
The second part focuses on identifying information that was needed to build the questionnaire and testing its original version which was relevant to determine the clarity of the respondents. This was followed by the final version of the questionnaire.
The next part first presents a basic sample of the survey and then it evaluates the re-sults and facts based on the survey. This is followed by the measurement proposals in the form of strengthening the leaflets promoting of retailer brands and making more available the discount tokens. These measurements ought to increase the knowledge of the private brands and to remove erroneous perception of some of their categories.
Cíl práce:
Cílem práce je zhodnocení současné úrovně řízení privátní značky maloobchodního řetězce a vypracování návrhu na zlepšení. Dílčím cílem je provedení výzkumu vnímání značky spotřebiteli prostřednictvím dotazníkového šetření.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Vymezení základních pojmů a metod řízení značky
Dotazníkové šetření u spotřebitelů
Analýza a zhodnocení současné úrovně řízení vybrané značky
Návrh případných změn vedoucích ke zvýšení efektivnosti řízení značky
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika práce. 4. Charakteristika vybrané organizace. 5. Analýza a souhrn poznatků z vlastního zkoumání, návrhy opatření. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zhodnocení současné úrovně řízení privátní značky maloobchodního řetězce a vypracování návrhu na zlepšení. Dílčím cílem je provedení výzkumu vnímání značky spotřebiteli prostřednictvím dotazníkového šetření.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Vymezení základních pojmů a metod řízení značky
Dotazníkové šetření u spotřebitelů
Analýza a zhodnocení současné úrovně řízení vybrané značky
Návrh případných změn vedoucích ke zvýšení efektivnosti řízení značky
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika práce. 4. Charakteristika vybrané organizace. 5. Analýza a souhrn poznatků z vlastního zkoumání, návrhy opatření. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy
Seznam doporučené literatury
BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management: A strategic approach. 11. vyd. Boston: Pearson/Prentice Hall, 2007. 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8.
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
HEALEY, Matthew. Co je branding? Přeložil Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 9788073911676.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 13. vyd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008. ISBN 978-0-13-600998-6.
LEVY, Michael a Barton A. WEITZ. Retailing management. 7. vyd. Boston: McGraw-Hill, 2009. 702s. ISBN 978-0-07-338104-6.
LINCOLN, Keith a Lars THOMASSEN. Private label: turning the retail brand threat into your biggest opportunity. 1st ed. London: Kogan Page, c2008, xiv, 297 s.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 9788025118184.
Seznam doporučené literatury
BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management: A strategic approach. 11. vyd. Boston: Pearson/Prentice Hall, 2007. 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8.
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
HEALEY, Matthew. Co je branding? Přeložil Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 9788073911676.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 13. vyd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008. ISBN 978-0-13-600998-6.
LEVY, Michael a Barton A. WEITZ. Retailing management. 7. vyd. Boston: McGraw-Hill, 2009. 702s. ISBN 978-0-07-338104-6.
LINCOLN, Keith a Lars THOMASSEN. Private label: turning the retail brand threat into your biggest opportunity. 1st ed. London: Kogan Page, c2008, xiv, 297 s.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 9788025118184.