Bakalářské práce se zabývá zmapováním názorů pracovníků v sociální oblasti na další vzdělávání v Jihočeském kraji. Další vzděláním je zde myšleno především vzdělání dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, kdy je zaměstnavatel povinen zaměstnanci zabezpečit sociálnímu pracovníkovi další vzdělání v rozsahu 24 hodin za kalendářní rok.
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá teoretickým pracovnám tématu dalšího vzdělávání, požadavků kladených na pracovníky v sociální oblasti a motivace k dalšímu vzdělání. Část druhá je koncipována jako část praktická, která obsahuje interpretaci výsledků prováděného výzkumu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the mapping of the opinions of workers in the social field for further education in the South Bohemian Region. Further education is meant primarily education pursuant to Act No. 108/2006 Coll. Social Services, the employer is obliged to employees provide social worker continuing education to 24 hours per calendar year.
The work is divided into two main parts. The first part is a theoretical treatment of the subject of further training requirements for workers in the social and motivation for further education. The second part is designed as a practical part, which contains the interpretation of the results of the research.
Klíčová slova
další vzdělávání, celoživotní vzdělávání, vzdělání s akreditací, kvalifikační požadavky, kompetenční požadavky, odborná způsobilost, sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, úřední pracovník, motivace, potřeba
Klíčová slova v angličtině
Adult Education, Lifelong Learning, Education with Accreditation, Qualification Requirements, Competency Requirements, Expertise, Social Worker, Worker in Social Services, Official Worker, Motivation, Need
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce se zabývá zmapováním názorů pracovníků v sociální oblasti na další vzdělávání v Jihočeském kraji. Další vzděláním je zde myšleno především vzdělání dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, kdy je zaměstnavatel povinen zaměstnanci zabezpečit sociálnímu pracovníkovi další vzdělání v rozsahu 24 hodin za kalendářní rok.
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá teoretickým pracovnám tématu dalšího vzdělávání, požadavků kladených na pracovníky v sociální oblasti a motivace k dalšímu vzdělání. Část druhá je koncipována jako část praktická, která obsahuje interpretaci výsledků prováděného výzkumu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the mapping of the opinions of workers in the social field for further education in the South Bohemian Region. Further education is meant primarily education pursuant to Act No. 108/2006 Coll. Social Services, the employer is obliged to employees provide social worker continuing education to 24 hours per calendar year.
The work is divided into two main parts. The first part is a theoretical treatment of the subject of further training requirements for workers in the social and motivation for further education. The second part is designed as a practical part, which contains the interpretation of the results of the research.
Klíčová slova
další vzdělávání, celoživotní vzdělávání, vzdělání s akreditací, kvalifikační požadavky, kompetenční požadavky, odborná způsobilost, sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, úřední pracovník, motivace, potřeba
Klíčová slova v angličtině
Adult Education, Lifelong Learning, Education with Accreditation, Qualification Requirements, Competency Requirements, Expertise, Social Worker, Worker in Social Services, Official Worker, Motivation, Need
Zásady pro vypracování
V mé bakalářské práci bych chtěla zmapovat názory sociálních pracovníků na další vzdělávání. Dalším vzděláváním myslím možnosti vzdělávání podle zákona č. 108/2006 Sb. Výzkum bych chtěla provádět v jihomoravském kraji.
Cílem mé bakalářské práce je zjistit zda sociální pracovníci s praxí delší než 3 roky mají nějaké další vzdělávání a pokud ano, tak jaké a jestli je jejich další vzdělávání v souladu s jejich potřebami a očekáváními.
Pro svoji bakalářskou práci jsem si zvolila kvalitativní výzkum. Budu provádět rozhovory s třemi cílovými skupinami, kdy první cílovou skupinou jsou sociální pracovníci v neziskových organizacích, druhou skupinou pracovníci v soicálních službách a třetí skupina pracovníci na úřadech (například úřad práce).
Pro kvalitativní výzkum jsme si zvolila dvě výzkumné otázky: Do jaké míry si sociální pracovníci během zaměstnání rozšiřují vzdělávání a kompetence? Jaké potřeby a očekávání mají sociální pracovníci od dalšího vzdělávání?
V teoretické části bakalářské práce bych chtěla vymezit pojem sociální práce, dle zákona č. 108/2006 Sb., vymezit jaké předpoklady by měl mít sociální pracovník a pracovník v sociálních službách. Dále bych se chtěla zabývat tím, jaké vzdělání by měl sociální pracovník a pracovník v sociálních službách mít, podle zákona zmínit další vzdělávání, podle MPSV nabídky akreditovaných kurzů a kvalifiakčních kurzů. Dále bych se v práci chtěla věnovat potřebám a očekáváním, které má sociální pracovník od dalšího vzdělávání.
Zásady pro vypracování
V mé bakalářské práci bych chtěla zmapovat názory sociálních pracovníků na další vzdělávání. Dalším vzděláváním myslím možnosti vzdělávání podle zákona č. 108/2006 Sb. Výzkum bych chtěla provádět v jihomoravském kraji.
Cílem mé bakalářské práce je zjistit zda sociální pracovníci s praxí delší než 3 roky mají nějaké další vzdělávání a pokud ano, tak jaké a jestli je jejich další vzdělávání v souladu s jejich potřebami a očekáváními.
Pro svoji bakalářskou práci jsem si zvolila kvalitativní výzkum. Budu provádět rozhovory s třemi cílovými skupinami, kdy první cílovou skupinou jsou sociální pracovníci v neziskových organizacích, druhou skupinou pracovníci v soicálních službách a třetí skupina pracovníci na úřadech (například úřad práce).
Pro kvalitativní výzkum jsme si zvolila dvě výzkumné otázky: Do jaké míry si sociální pracovníci během zaměstnání rozšiřují vzdělávání a kompetence? Jaké potřeby a očekávání mají sociální pracovníci od dalšího vzdělávání?
V teoretické části bakalářské práce bych chtěla vymezit pojem sociální práce, dle zákona č. 108/2006 Sb., vymezit jaké předpoklady by měl mít sociální pracovník a pracovník v sociálních službách. Dále bych se chtěla zabývat tím, jaké vzdělání by měl sociální pracovník a pracovník v sociálních službách mít, podle zákona zmínit další vzdělávání, podle MPSV nabídky akreditovaných kurzů a kvalifiakčních kurzů. Dále bych se v práci chtěla věnovat potřebám a očekáváním, které má sociální pracovník od dalšího vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
Základy psychologie práce a organizace, Karlova univerzita, 1996.
Drahomíra Dlouhá, psychologie práce, 1991.
Horst Belz, Klíčové kompetence a jejich rozvíjení, 2001.
Jan Hendl, Kvalitativní výzkum, 2005
Wágnerová Irena, Psychologie práce a organizace, 2011.
Alois Syrunek, Základy sociologického výzkumu, 2001.
Miroslav Disman, Jak se vyrábí sociologická znalost, 2002.
Oldřich Matoušek, Metody a řízení sociální práce
Oldřich Matoušek, Základy sociální práce
Crabb, Lawrence J., Osobnost člověka
zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách
internetové stránky MPSV, www.mpsv.cz
Belcourt, M. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu, Praha: Grada, 1998
Koubek, j. Řízení lidských zdrojů
Seznam doporučené literatury
Základy psychologie práce a organizace, Karlova univerzita, 1996.
Drahomíra Dlouhá, psychologie práce, 1991.
Horst Belz, Klíčové kompetence a jejich rozvíjení, 2001.
Jan Hendl, Kvalitativní výzkum, 2005
Wágnerová Irena, Psychologie práce a organizace, 2011.
Alois Syrunek, Základy sociologického výzkumu, 2001.
Miroslav Disman, Jak se vyrábí sociologická znalost, 2002.
Oldřich Matoušek, Metody a řízení sociální práce
Oldřich Matoušek, Základy sociální práce
Crabb, Lawrence J., Osobnost člověka
zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách
internetové stránky MPSV, www.mpsv.cz
Belcourt, M. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu, Praha: Grada, 1998
Koubek, j. Řízení lidských zdrojů