Bakalářská práce je zaměřena na Vytvoření a ověření intervenčního programu
zaměřeného na pohybové aktivity ve vodě pro děti staršího školního věku. V teoretické části byly popsány jednotlivé pohybové aktivity ve vodě a jejich vliv na fyzický a psychický stav. Praktická část intervenčního programu byla zahájena vstupním testováním probandů, rozdělených na experimentální skupinu v počtu 15 dětí a kontrolní skupinu v počtu 15 dětí. Následoval dvanáctitýdenní intervenční program zaměřený na pohybové aktivity ve vodě. V průběhu intervenčního programu proběhlo kontrolní testování. V závěru intervenčního programu bylo provedeno závěrečné testování. Výsledky zjištěné testováním byly podkladem pro vypracování grafické části znázorňující míru zlepšení v oblasti zvládnutí základních plaveckých stylů a vliv pohybových aktivit ve vodě na psychický stav.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is concentrated for a creation and verification of an
intervention program focused on physical activity in the water for older school children. The theoretical part describes the different physical activities in the water and their impact on physical and mental condition. The practical part of the intervention program was launched by initial testing probands, divided into an experimental group of 15 children and a control group of 15 children. Then twelve-week intervention program focused on physical activity in the water followed. During the intervention program was held control testing. At the end of the intervention program was conducted the final testing. Results obtained by testing were the basis for the development of graphic part illustrating the improvement in the mastery of basic swimming strokes and effect of water exercises to mental state.
Klíčová slova
plavání, stres, zdraví, děti
Klíčová slova v angličtině
swimming, stress, health, children
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na Vytvoření a ověření intervenčního programu
zaměřeného na pohybové aktivity ve vodě pro děti staršího školního věku. V teoretické části byly popsány jednotlivé pohybové aktivity ve vodě a jejich vliv na fyzický a psychický stav. Praktická část intervenčního programu byla zahájena vstupním testováním probandů, rozdělených na experimentální skupinu v počtu 15 dětí a kontrolní skupinu v počtu 15 dětí. Následoval dvanáctitýdenní intervenční program zaměřený na pohybové aktivity ve vodě. V průběhu intervenčního programu proběhlo kontrolní testování. V závěru intervenčního programu bylo provedeno závěrečné testování. Výsledky zjištěné testováním byly podkladem pro vypracování grafické části znázorňující míru zlepšení v oblasti zvládnutí základních plaveckých stylů a vliv pohybových aktivit ve vodě na psychický stav.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is concentrated for a creation and verification of an
intervention program focused on physical activity in the water for older school children. The theoretical part describes the different physical activities in the water and their impact on physical and mental condition. The practical part of the intervention program was launched by initial testing probands, divided into an experimental group of 15 children and a control group of 15 children. Then twelve-week intervention program focused on physical activity in the water followed. During the intervention program was held control testing. At the end of the intervention program was conducted the final testing. Results obtained by testing were the basis for the development of graphic part illustrating the improvement in the mastery of basic swimming strokes and effect of water exercises to mental state.
Klíčová slova
plavání, stres, zdraví, děti
Klíčová slova v angličtině
swimming, stress, health, children
Zásady pro vypracování
1.Vyhledání a studium odborné literatury (české i zahraniční), tj. monografie, články v odborných časopisech a sbornících vztahující se k tématu zadané BP. Studium důvěryhodných a ověřených internetových zdrojů, vztahujících se k tématu BP (českých i zahraničních - zásadou je vyhledávání odborných statí).\\
2.Sestavení obsahu bakalářské práce na základě konzultací s vedoucí práce.\\
3.Vyhledání ES dětí staršího školního věku.\\
4.Šetření zaměřené na zjištění psychického a fyzického stavu. \\
5.Sestavení 12ti týdenního intervenčního programu.\\
6.Edukace respondentů.\\
7.Provedení výstupního šetření.\\
8.Zpracování a vyhodnocení získaných výsledků.\\
9.Vypracování komplexního programu cviků. \\
10.Závěry a doporučení pro edukaci respondentů a potřeby studentů bakalářského studia výchovy ke zdraví.\\
Cíl bakalářské práce:\\
Cílem práce je ověření příznivého vlivu pohybových aktivit ve vodě na zdraví, primární prevence zdraví a integrace pohybových aktivit ve vodě do běžného života dětí. Vypracování komplexního programu cviků pro zlepšení kondice a navození správné motivace k začlenění pohybových aktivit do života.\\
Zásady pro vypracování
1.Vyhledání a studium odborné literatury (české i zahraniční), tj. monografie, články v odborných časopisech a sbornících vztahující se k tématu zadané BP. Studium důvěryhodných a ověřených internetových zdrojů, vztahujících se k tématu BP (českých i zahraničních - zásadou je vyhledávání odborných statí).\\
2.Sestavení obsahu bakalářské práce na základě konzultací s vedoucí práce.\\
3.Vyhledání ES dětí staršího školního věku.\\
4.Šetření zaměřené na zjištění psychického a fyzického stavu. \\
5.Sestavení 12ti týdenního intervenčního programu.\\
6.Edukace respondentů.\\
7.Provedení výstupního šetření.\\
8.Zpracování a vyhodnocení získaných výsledků.\\
9.Vypracování komplexního programu cviků. \\
10.Závěry a doporučení pro edukaci respondentů a potřeby studentů bakalářského studia výchovy ke zdraví.\\
Cíl bakalářské práce:\\
Cílem práce je ověření příznivého vlivu pohybových aktivit ve vodě na zdraví, primární prevence zdraví a integrace pohybových aktivit ve vodě do běžného života dětí. Vypracování komplexního programu cviků pro zlepšení kondice a navození správné motivace k začlenění pohybových aktivit do života.\\
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, I. Plavání. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2154-5.\\
ČECHOVSKÁ, I. Problematika plavání a plaveckých sportů. Praha: Karolinum, 2003. ISBN: 80-246-0637-2.\\
HOFER, Z. Technika plaveckých způsobů: učební text pro studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu UK. Praha: Karolinum, 2011. ISBN: 978-80-246-1908-8.\\
KAČER, J. Hry ve vodě. Brno: Mravenec, 1997. ISBN: 80-85978-21-0.\\
KOVAŘOVIC, K. Plavání: plavecké sporty a plavání ve vícebojích. Praha: Karolinum, 2009. ISBN: 9788024617466 978-80-246-1746-6.\\
RESCH, J. Jak se neutopit: Učíme se plavat hrou a vesele [odp. red. Ferdinand Mazal; z něm. orig. přel. Bohumil Kubánek; z něm. přel. Martina Ungrová]. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN: 80-85783-18-5.\\
A další tituly dle doporučení vedoucí práce.\\
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, I. Plavání. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2154-5.\\
ČECHOVSKÁ, I. Problematika plavání a plaveckých sportů. Praha: Karolinum, 2003. ISBN: 80-246-0637-2.\\
HOFER, Z. Technika plaveckých způsobů: učební text pro studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu UK. Praha: Karolinum, 2011. ISBN: 978-80-246-1908-8.\\
KAČER, J. Hry ve vodě. Brno: Mravenec, 1997. ISBN: 80-85978-21-0.\\
KOVAŘOVIC, K. Plavání: plavecké sporty a plavání ve vícebojích. Praha: Karolinum, 2009. ISBN: 9788024617466 978-80-246-1746-6.\\
RESCH, J. Jak se neutopit: Učíme se plavat hrou a vesele [odp. red. Ferdinand Mazal; z něm. orig. přel. Bohumil Kubánek; z něm. přel. Martina Ungrová]. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN: 80-85783-18-5.\\
A další tituly dle doporučení vedoucí práce.\\
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci formou prezentace. Zdůraznil cíle práce, výsledky a závěry. Adekvátně odpověděl na otázky vedoucího práce.