Tato diplomová práce se věnuje organizovaným zájmovým aktivitám dětí mladšího školního věku, tj. ve věku 6 11 let, ve městě a na vesnici.
Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti volného času, funkcemi volného času, životním stylem a zájmy, zájmovou činností a faktory ovlivňujícími volný čas dětí.
Praktická část se věnuje konkrétní nabídce volnočasových aktivit na venkově a ve městě ve vybraných lokalitách. Zjišťuje spokojenost rodičů s nabídkou volnočasových aktivit, popisuje nabídku volnočasových aktivit v konkrétních lokalitách a ukazuje, jaké aktivity děti navštěvují. Současně naznačuje i souvislost se vzděláním rodičů.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the activities of organized interest with primary school children, ages 6-11 years, in the country.
The theoretical part deals, with the basic concepts of leisure, free time features, lifestyle and interests, hobbies and factors influencing children's leisure time.
The practical part deals with specific and leisure activities in the country and in selected locations. Getting parents' satisfaction with leisure activities, describes a range of leisure activities at particular locations, this shows what activities children attend and also indicates the context of education of the parents.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, zájmové aktivity, organizované aktivity, děti, mladší školní věk, prostředí, město, venkov
Klíčová slova v angličtině
leisure, leisure activities, leisure activities, organized activities, children, school age, environment, city, country
Rozsah průvodní práce
152 s. (158 370 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje organizovaným zájmovým aktivitám dětí mladšího školního věku, tj. ve věku 6 11 let, ve městě a na vesnici.
Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti volného času, funkcemi volného času, životním stylem a zájmy, zájmovou činností a faktory ovlivňujícími volný čas dětí.
Praktická část se věnuje konkrétní nabídce volnočasových aktivit na venkově a ve městě ve vybraných lokalitách. Zjišťuje spokojenost rodičů s nabídkou volnočasových aktivit, popisuje nabídku volnočasových aktivit v konkrétních lokalitách a ukazuje, jaké aktivity děti navštěvují. Současně naznačuje i souvislost se vzděláním rodičů.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the activities of organized interest with primary school children, ages 6-11 years, in the country.
The theoretical part deals, with the basic concepts of leisure, free time features, lifestyle and interests, hobbies and factors influencing children's leisure time.
The practical part deals with specific and leisure activities in the country and in selected locations. Getting parents' satisfaction with leisure activities, describes a range of leisure activities at particular locations, this shows what activities children attend and also indicates the context of education of the parents.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, zájmové aktivity, organizované aktivity, děti, mladší školní věk, prostředí, město, venkov
Klíčová slova v angličtině
leisure, leisure activities, leisure activities, organized activities, children, school age, environment, city, country
Zásady pro vypracování
Diplomovou práci budu zpracovávat dle zásad uvedených v metodické pomůcce ke zpracování závěrečných prací (verze 1.0,2010).
Zásady pro vypracování
Diplomovou práci budu zpracovávat dle zásad uvedených v metodické pomůcce ke zpracování závěrečných prací (verze 1.0,2010).
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B.a kol. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-473-1 (brož.)
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5 (brož.)
VERON, J. Volný čas ve středověku. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7021-543-7
ŘÍČAN,P. Cesta životem. Praha, Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno, Print -Typia, 2001
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
PÁVKOVÁ,J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3.aktualizované vydání Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. Soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Teologická Fakulta JU, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
KAPLÁNEK, M. Výchova a volný čas. Sborník příspěvků 1. mezinárodní konference o výchově a volném čase. České Budějovice: JU Teologická fakulta, 20006. ISBN 80-7040-849-9.
KAPLÁNEK, M. Nauka o volném čase. Studijní texty pro pedagogy volného času. České Budějovice: TF JU, 2011.
APPEL, S. Schule und Freizeit unter einem Das: Das Pedagogische Koncept der Schule Hegelsberg. Pedagogische Fuhrung, 2004, Roč.15,č.3, s. 136-138.
ENGEL, H. Freizeit - Problem oder Wert. Ganztägige Bildung und Erziehung; Roč. 28, č.4 (1990), s.83-84
KREJSA,B. Freizeit und Schule. Erziehung und Unterricht; Roč. 146, č.8 (1996), s.584-591
KRONER, I. Freizeit in der Schule - Schulbau für die Freizeit. Basel: S. Karger, 1978. 37.018.54
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B.a kol. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-473-1 (brož.)
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5 (brož.)
VERON, J. Volný čas ve středověku. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7021-543-7
ŘÍČAN,P. Cesta životem. Praha, Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno, Print -Typia, 2001
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
PÁVKOVÁ,J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3.aktualizované vydání Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. Soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Teologická Fakulta JU, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
KAPLÁNEK, M. Výchova a volný čas. Sborník příspěvků 1. mezinárodní konference o výchově a volném čase. České Budějovice: JU Teologická fakulta, 20006. ISBN 80-7040-849-9.
KAPLÁNEK, M. Nauka o volném čase. Studijní texty pro pedagogy volného času. České Budějovice: TF JU, 2011.
APPEL, S. Schule und Freizeit unter einem Das: Das Pedagogische Koncept der Schule Hegelsberg. Pedagogische Fuhrung, 2004, Roč.15,č.3, s. 136-138.
ENGEL, H. Freizeit - Problem oder Wert. Ganztägige Bildung und Erziehung; Roč. 28, č.4 (1990), s.83-84
KREJSA,B. Freizeit und Schule. Erziehung und Unterricht; Roč. 146, č.8 (1996), s.584-591
KRONER, I. Freizeit in der Schule - Schulbau für die Freizeit. Basel: S. Karger, 1978. 37.018.54