Bakalářská práce se nazývá Motivace žáků na středních odborných školách. Teoretická část je zaměřena především na osvětlení pojmů. Jsou zde k nalezení hlavní přístupy motivace a základní zdroje motivace. V závěru teoretické části jsou popsány motivační důvody studia. Praktickou část práce tvoří dotazníkové šetření, u kterého byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Hlavním cílem práce je zjištění motivace studentů na středních odborných školách z pohledu výběru studijních oborů se zaměřením na strojírenství a zájmů o techniku jako takovou.
Anotace v angličtině
The name of this thesis is "Motivation of secondary vocational school students". The first part is focused on explanation of terms. The main motivation approach and basic source of motivation are mentioned there. There are motivation reasons for the study stated in the end of this part. The practical part consists of questionary research, where the quantitative analysis has been used. The main goal of this work is to inspect the motivation of secondary vocational school students when choosing of study field with special focus on engineering and interest in technics itself.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se nazývá Motivace žáků na středních odborných školách. Teoretická část je zaměřena především na osvětlení pojmů. Jsou zde k nalezení hlavní přístupy motivace a základní zdroje motivace. V závěru teoretické části jsou popsány motivační důvody studia. Praktickou část práce tvoří dotazníkové šetření, u kterého byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Hlavním cílem práce je zjištění motivace studentů na středních odborných školách z pohledu výběru studijních oborů se zaměřením na strojírenství a zájmů o techniku jako takovou.
Anotace v angličtině
The name of this thesis is "Motivation of secondary vocational school students". The first part is focused on explanation of terms. The main motivation approach and basic source of motivation are mentioned there. There are motivation reasons for the study stated in the end of this part. The practical part consists of questionary research, where the quantitative analysis has been used. The main goal of this work is to inspect the motivation of secondary vocational school students when choosing of study field with special focus on engineering and interest in technics itself.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Do 8/12 nastuduje diplomantka relevantní literaturu a sepíše teoretickou část práce. Do 11/12 bude proveden výzkum formou dotazníkového šetření na téma motivace. Dotazník bude rozdán studentům na vybraném vzorku. Do 1/13 proběhne vyhodnocení výsledků výzkumu a do 3/13 bude práce finalizována.
Zásady pro vypracování
Do 8/12 nastuduje diplomantka relevantní literaturu a sepíše teoretickou část práce. Do 11/12 bude proveden výzkum formou dotazníkového šetření na téma motivace. Dotazník bude rozdán studentům na vybraném vzorku. Do 1/13 proběhne vyhodnocení výsledků výzkumu a do 3/13 bude práce finalizována.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367\\
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8\\
HELUS, Z., HRABAL, V., KULIČ, V., MAREŠ, J. Psychologie školní úspěšnosti. Praha: SPN, 1979.\\
HELUS, Z. Psychologie. Praha : Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-245-4.MADSEN, K.,B. Teorie motivace. Praha : Academia, 1972.\\
LANGOVÁ, M., KODÝM, M. A KOL. Psychologie činnosti a učitele osobnosti. Praha : Academia, 1987.\\
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.\\
RITA, L., A KOL. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.\\
ŠKODA, J., FIŠER, S. Speciální pedagogika. Praha: Triton, s.r.o., 2008 ISBN 80-7387-014
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367\\
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8\\
HELUS, Z., HRABAL, V., KULIČ, V., MAREŠ, J. Psychologie školní úspěšnosti. Praha: SPN, 1979.\\
HELUS, Z. Psychologie. Praha : Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-245-4.MADSEN, K.,B. Teorie motivace. Praha : Academia, 1972.\\
LANGOVÁ, M., KODÝM, M. A KOL. Psychologie činnosti a učitele osobnosti. Praha : Academia, 1987.\\
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.\\
RITA, L., A KOL. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.\\
ŠKODA, J., FIŠER, S. Speciální pedagogika. Praha: Triton, s.r.o., 2008 ISBN 80-7387-014