Bakalářská práce se zabývá racionální výživou a výživou jako takovou a jejím významem pro zdraví dětí. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se ke stravě a stravovacím návykům. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenti byli rodiče a učitelé z mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, zda se děti v předškolním věku stravují racionálně, zda se
nad složením stravy zamýšlí rodiče i učitelky mateřských škol, zjistit úroveň stravovacích návyků dětí a jaké stravovací návyky považují rodiče za důležité.
Anotace v angličtině
This Bachelor?s thesis deals with rational nutrition and nutrition as such and its importance for the health of children. In the theoretical part I define the terms related to nutrition and eating habits. The practical part contains results of a quantitative survey. I chose to use questionnaires for the survey the respondents of which included parents and kindergarten teachers. The aim of this thesis was to find out whether children during the pre-school years eat healthily and whether parents and kindergarten teachers think over their diet composition, and to identify the level of children?s eating habits and what eating habits parents find important.
Klíčová slova
racionální výživa, alternativní výživa, složení stavy, biopotraviny, stravovací návyky
Klíčová slova v angličtině
rational nutrition, alternative nutrition, diet composition, organic food, eating habits
Rozsah průvodní práce
75, 0
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá racionální výživou a výživou jako takovou a jejím významem pro zdraví dětí. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se ke stravě a stravovacím návykům. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenti byli rodiče a učitelé z mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, zda se děti v předškolním věku stravují racionálně, zda se
nad složením stravy zamýšlí rodiče i učitelky mateřských škol, zjistit úroveň stravovacích návyků dětí a jaké stravovací návyky považují rodiče za důležité.
Anotace v angličtině
This Bachelor?s thesis deals with rational nutrition and nutrition as such and its importance for the health of children. In the theoretical part I define the terms related to nutrition and eating habits. The practical part contains results of a quantitative survey. I chose to use questionnaires for the survey the respondents of which included parents and kindergarten teachers. The aim of this thesis was to find out whether children during the pre-school years eat healthily and whether parents and kindergarten teachers think over their diet composition, and to identify the level of children?s eating habits and what eating habits parents find important.
Klíčová slova
racionální výživa, alternativní výživa, složení stavy, biopotraviny, stravovací návyky
Klíčová slova v angličtině
rational nutrition, alternative nutrition, diet composition, organic food, eating habits
Zásady pro vypracování
V teoretické části se studentka bude zabývat výživou a stravovacími návyky dětí v MŠ z hlediska jejich zdravého vývoje a podá informace o pojmu "zdravá strava" a zohlední také specifické oblasti výživy, jako jsou biopotraviny, makrobiotika a vegetariánská strava apod. a uplatnění těchto principů v předškolním stravování.\\
Provede dotazníkové šetření mezi rodiči a učiteli, zda a jak ovlivňuje složení stravy zdraví dětí a jaké stravovací návyky považují za důležité, které nikoliv.\\
Připraví návrhy na vhodné aktivity, které děti vedou k vytváření správných stravovacích návyků u dětí v mateřské škole.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se studentka bude zabývat výživou a stravovacími návyky dětí v MŠ z hlediska jejich zdravého vývoje a podá informace o pojmu "zdravá strava" a zohlední také specifické oblasti výživy, jako jsou biopotraviny, makrobiotika a vegetariánská strava apod. a uplatnění těchto principů v předškolním stravování.\\
Provede dotazníkové šetření mezi rodiči a učiteli, zda a jak ovlivňuje složení stravy zdraví dětí a jaké stravovací návyky považují za důležité, které nikoliv.\\
Připraví návrhy na vhodné aktivity, které děti vedou k vytváření správných stravovacích návyků u dětí v mateřské škole.
Seznam doporučené literatury
HANREICH, I., Jídlo a pití malých dětí, Praha, Grada Publishing, 2001\\
HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J., LACINOVÁ, I., PETRASOVÁ, N., ŠPRACHTOVÁ, L. A KOL., Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole,Praha,
Portál, 2000\\
ŠTANZEL, L., Strava a vědomí, Praha, DharmaGaia, 2010
Seznam doporučené literatury
HANREICH, I., Jídlo a pití malých dětí, Praha, Grada Publishing, 2001\\
HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J., LACINOVÁ, I., PETRASOVÁ, N., ŠPRACHTOVÁ, L. A KOL., Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole,Praha,
Portál, 2000\\
ŠTANZEL, L., Strava a vědomí, Praha, DharmaGaia, 2010