Hlavním cílem diplomové práce je analýza podmínek a účelnosti vstupu vybraného podniku na ukrajinský trh a zároveň navržení vyhovující formy vstupu.
V teoretické části se zaměřuji na analýzu jednotlivých forem vstupu.
V praktické části představuji firmu Green Energy Machine Product, s.r.o., provádím analýzu makroprostředí a mikroprostředí podniku, SWOT analýzu a analýzu portfolia. Taktéž provádím analýzu ukrajinského trhu.
Na základě zjištěných informací bude určená nejvhodnější forma vstupu a navrhnout postup vstupu na ukrajinský trh.
Anotace v angličtině
The main goal of this Diploma thesis is to find the most suitable form of an entry of the Czech company into the Ukrainian market.
In the theoretical part, I focus on the forms of an entry into the foreign markets.
In the practical part I present the Czech company Green Energy Machine Product, Ltd., doing analysis of companys surroundings, SWOT analysis and portfolio analysis. Based on the information I chosed the most suitable form of an entry and proposed implementation of the entry into the Ukrainian market.
Klíčová slova
Zahraniční trh, SWOT analýza, obnovitelné zdroje energie, otevření pobočky, Ukrajina.
Klíčová slova v angličtině
Ukraine, a foreign market, SWOT analysis, renewable energy, opening of a branch.
Rozsah průvodní práce
99 s.(119 501 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je analýza podmínek a účelnosti vstupu vybraného podniku na ukrajinský trh a zároveň navržení vyhovující formy vstupu.
V teoretické části se zaměřuji na analýzu jednotlivých forem vstupu.
V praktické části představuji firmu Green Energy Machine Product, s.r.o., provádím analýzu makroprostředí a mikroprostředí podniku, SWOT analýzu a analýzu portfolia. Taktéž provádím analýzu ukrajinského trhu.
Na základě zjištěných informací bude určená nejvhodnější forma vstupu a navrhnout postup vstupu na ukrajinský trh.
Anotace v angličtině
The main goal of this Diploma thesis is to find the most suitable form of an entry of the Czech company into the Ukrainian market.
In the theoretical part, I focus on the forms of an entry into the foreign markets.
In the practical part I present the Czech company Green Energy Machine Product, Ltd., doing analysis of companys surroundings, SWOT analysis and portfolio analysis. Based on the information I chosed the most suitable form of an entry and proposed implementation of the entry into the Ukrainian market.
Klíčová slova
Zahraniční trh, SWOT analýza, obnovitelné zdroje energie, otevření pobočky, Ukrajina.
Klíčová slova v angličtině
Ukraine, a foreign market, SWOT analysis, renewable energy, opening of a branch.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnoceni exportních příležitosti firmy, analýza trhu a podmínek vstupu české firmy na ukrajinský trh. Na základě analýzy navrhnout postup vstupu na trh a zhodnotit účelnost otevření pobočky na Ukrajině.
Metodický postup:
Studium problematiky
Analýza forem vstupu na zahraniční trhy
Analýza legislativní úpravy
Zhodnocení činnosti konkrétního podniku
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnoceni exportních příležitosti firmy, analýza trhu a podmínek vstupu české firmy na ukrajinský trh. Na základě analýzy navrhnout postup vstupu na trh a zhodnotit účelnost otevření pobočky na Ukrajině.
Metodický postup:
Studium problematiky
Analýza forem vstupu na zahraniční trhy
Analýza legislativní úpravy
Zhodnocení činnosti konkrétního podniku
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Beneš, V. Zahraniční obchod: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004.
Kalínská, E. Mezinárodní obchod v 21. století: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010.
Machková, H., Černohlávková, E., Sato, A. a kol. Mezinárodní obchodní operace. 5. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2010.
Svatoš, M. Zahraniční obchod: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2009.
Seznam doporučené literatury
Beneš, V. Zahraniční obchod: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004.
Kalínská, E. Mezinárodní obchod v 21. století: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010.
Machková, H., Černohlávková, E., Sato, A. a kol. Mezinárodní obchodní operace. 5. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2010.
Svatoš, M. Zahraniční obchod: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2009.