Cílem práce bylo zanalyzování současných možností vzdělávání dospělých z prostředků Evropského sociálního fondu, zhodnocení přínosu tohoto vzdělávání v souvislosti s nezaměstnaností. Byla provedena komparace možností vzdělávání dospělých programovacího období 2004 - 2006 a programovacího období 2007 - 2013 a navržena řešení pro zlepšení implementace projektů v rámci Evropského sociálního fondu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to analyze current adult education opportunities funded by The European Social Fund, evaluate benefits of this type of education in therms of unemployment. I compared opportunities of adul education in programming period 2004 - 2006 and programming period 2007 - 2013 and suggested some points to improve implementation of projects funded by The European Social Fund.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, Evropský sociální fond,programovací období, nezaměstnanost, vzdělávací aktivity
Klíčová slova v angličtině
adult education, The European Social Fund,programming period, unemployment, educational activities
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo zanalyzování současných možností vzdělávání dospělých z prostředků Evropského sociálního fondu, zhodnocení přínosu tohoto vzdělávání v souvislosti s nezaměstnaností. Byla provedena komparace možností vzdělávání dospělých programovacího období 2004 - 2006 a programovacího období 2007 - 2013 a navržena řešení pro zlepšení implementace projektů v rámci Evropského sociálního fondu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to analyze current adult education opportunities funded by The European Social Fund, evaluate benefits of this type of education in therms of unemployment. I compared opportunities of adul education in programming period 2004 - 2006 and programming period 2007 - 2013 and suggested some points to improve implementation of projects funded by The European Social Fund.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, Evropský sociální fond,programovací období, nezaměstnanost, vzdělávací aktivity
Klíčová slova v angličtině
adult education, The European Social Fund,programming period, unemployment, educational activities
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání dospělých z prostředků
Evropského sociálního fondu. Budou zhodnoceny přínosy tohoto vzdělání v souvislosti
s nezaměstnaností. Následně bude provedena komparace předchozího programovacího období a
současného fungování ESF v oblasti vzdělávání dospělých z hlediska potřeb trhu práce. Analýzy
budou doplněny i vlastními poznatky z řízení projektů.
Výsledkem bude návrh efektivního řízení projektů ESF v souladu s technickým zabezpečením programu.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury a vypracování literární rešerše vztahující se k dotčené problematice
2. Sběr vstupních informací a jejich analýza, komparace stávajícího stavu
3. Syntéza dílčích výsledků
4. Popis řízení změn
5. Souhrnné zhodnocení přínosů, vypracování návrhů a opatření na posílení vedoucí ke zlepšení stávajícího stavu. Vyhodnocení vymezených hypotéz a zhodnocení naplnění cílů práce.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární rešerše, 3. Cíl a hypotézy práce, 4. Metody a materiál (praktická část), 5. Výsledky a diskuze, 6. Návrhy a opatření, 7. Závěr (hypotézy, cíl), 8. Summary, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání dospělých z prostředků
Evropského sociálního fondu. Budou zhodnoceny přínosy tohoto vzdělání v souvislosti
s nezaměstnaností. Následně bude provedena komparace předchozího programovacího období a
současného fungování ESF v oblasti vzdělávání dospělých z hlediska potřeb trhu práce. Analýzy
budou doplněny i vlastními poznatky z řízení projektů.
Výsledkem bude návrh efektivního řízení projektů ESF v souladu s technickým zabezpečením programu.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury a vypracování literární rešerše vztahující se k dotčené problematice
2. Sběr vstupních informací a jejich analýza, komparace stávajícího stavu
3. Syntéza dílčích výsledků
4. Popis řízení změn
5. Souhrnné zhodnocení přínosů, vypracování návrhů a opatření na posílení vedoucí ke zlepšení stávajícího stavu. Vyhodnocení vymezených hypotéz a zhodnocení naplnění cílů práce.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární rešerše, 3. Cíl a hypotézy práce, 4. Metody a materiál (praktická část), 5. Výsledky a diskuze, 6. Návrhy a opatření, 7. Závěr (hypotézy, cíl), 8. Summary, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. Alfa nakladatelství, Praha 2008. 197 s. ISBN 978-80-87197-12-7.
BOHÁČKOVÁ, I., HRABÁNKOVÁ M. Strukturální politika Evropské unie. C.H. Beck, Praha 2009. 188 s. ISBN 978-80-7400-111-6.
CINI, M. European Union Politics. Oxford University Press, Oxford 2007. 496 s. ISBN 978-0-19-928195-4.
CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Age management. Asocice institucí vzdělávání dospělých, Praha 2011. 78 s. ISBN 978-80-904531-2-8.
DEEKE, A. Arbeitspolitik mit dem Europäischen Sozialfonds. Institut für Arbitsmarkt und Berufsforschung, Nürnberg 2010. 379 s. ISBN 978-3-7639-4029-5.
Evropská komise. Directorate General for Employment and Social Affairs. Pomoc Evropské unie zaměřené na zaměstnanost a lidské zdroje. Národní vzdělávací fond, Praha 2000. 50 s. ISBN 80-238-6042-9.
JASINSKI, Z., BEDNARZYK, H., SAPIA-DREWNIAK, E. Adult education at the beginning of the 21 century. Instytut Technologie Eksploatacji, Radom 2002. 397 s. ISBN 83-7204-299-3.
LANGER, T. Efektivní vzdělávání pro trh práce. Asocice institucí vzdělávání dospělých, Praha 2011. 131 s.ISBN 978-80-904531-1-1.
PAVLÁK, M. Lidské zdroje a fondy EU. ASPI, Praha 2006. 127 s. ISBN 80-7357-139-0.
ŠERÁK, M. Celoživotní vzdělávání a sociální politika: vazby a přesahy. Asocice institucí vzdělávání dospělých, Praha 2012. 230 s. ISBN 978-80-904531-3-5.
VYCHOVÁ, H. Best Practices ve vzdělávání dospělých. Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, Praha 2010. 50 s. ISBN 978-80-7416-0.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. Alfa nakladatelství, Praha 2008. 197 s. ISBN 978-80-87197-12-7.
BOHÁČKOVÁ, I., HRABÁNKOVÁ M. Strukturální politika Evropské unie. C.H. Beck, Praha 2009. 188 s. ISBN 978-80-7400-111-6.
CINI, M. European Union Politics. Oxford University Press, Oxford 2007. 496 s. ISBN 978-0-19-928195-4.
CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Age management. Asocice institucí vzdělávání dospělých, Praha 2011. 78 s. ISBN 978-80-904531-2-8.
DEEKE, A. Arbeitspolitik mit dem Europäischen Sozialfonds. Institut für Arbitsmarkt und Berufsforschung, Nürnberg 2010. 379 s. ISBN 978-3-7639-4029-5.
Evropská komise. Directorate General for Employment and Social Affairs. Pomoc Evropské unie zaměřené na zaměstnanost a lidské zdroje. Národní vzdělávací fond, Praha 2000. 50 s. ISBN 80-238-6042-9.
JASINSKI, Z., BEDNARZYK, H., SAPIA-DREWNIAK, E. Adult education at the beginning of the 21 century. Instytut Technologie Eksploatacji, Radom 2002. 397 s. ISBN 83-7204-299-3.
LANGER, T. Efektivní vzdělávání pro trh práce. Asocice institucí vzdělávání dospělých, Praha 2011. 131 s.ISBN 978-80-904531-1-1.
PAVLÁK, M. Lidské zdroje a fondy EU. ASPI, Praha 2006. 127 s. ISBN 80-7357-139-0.
ŠERÁK, M. Celoživotní vzdělávání a sociální politika: vazby a přesahy. Asocice institucí vzdělávání dospělých, Praha 2012. 230 s. ISBN 978-80-904531-3-5.
VYCHOVÁ, H. Best Practices ve vzdělávání dospělých. Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, Praha 2010. 50 s. ISBN 978-80-7416-0.