Cílem diplomové práce je navrhnout metodiku tvorby podnikatelského plánu s využitím principů a metod strategického řízení a marketingu, provést analýzu tržních podmínek ve vybraném odvětví a na základě získaných informací zpracovat návrh podnikatelského plánu. Velká část práce je věnována studiu teoretických poznatků problematiky podnikatelského plánu. Zde jsou upřesněny zejména pojmy podnikání, podnikatelský plán a jeho struktura. Jednotlivé údaje jsou získány z odborné literatury a internetových zdrojů. Praktická část je zaměřena na sestavení podnikatelského plánu. Zaměřuje se na oblasti metodiky tvorby podnikatelského plánu, analýzu trhu a návrh podnikatelského plánu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to propose a methodology of creating a business plan using the principles and methods of strategic management and marketing, to analyze market conditions in selected sector and draft the business plan based on obtained informations. Major part of the work is devoted to the study of theoretical knowledge of the business plan issue where are clarified the concepts of business, business plan and its structure. Individual data are obtained from technical literature and Internet sources. The practical part is focused on writing a business plan itself. It focuses on the areas of methodology of formation of a business plan, market analysis and business plan draft.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, průzkum trhu, služba, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
business, business plan, market research, service, tourism
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navrhnout metodiku tvorby podnikatelského plánu s využitím principů a metod strategického řízení a marketingu, provést analýzu tržních podmínek ve vybraném odvětví a na základě získaných informací zpracovat návrh podnikatelského plánu. Velká část práce je věnována studiu teoretických poznatků problematiky podnikatelského plánu. Zde jsou upřesněny zejména pojmy podnikání, podnikatelský plán a jeho struktura. Jednotlivé údaje jsou získány z odborné literatury a internetových zdrojů. Praktická část je zaměřena na sestavení podnikatelského plánu. Zaměřuje se na oblasti metodiky tvorby podnikatelského plánu, analýzu trhu a návrh podnikatelského plánu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to propose a methodology of creating a business plan using the principles and methods of strategic management and marketing, to analyze market conditions in selected sector and draft the business plan based on obtained informations. Major part of the work is devoted to the study of theoretical knowledge of the business plan issue where are clarified the concepts of business, business plan and its structure. Individual data are obtained from technical literature and Internet sources. The practical part is focused on writing a business plan itself. It focuses on the areas of methodology of formation of a business plan, market analysis and business plan draft.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, průzkum trhu, služba, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
business, business plan, market research, service, tourism
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je navrhnout metodiku tvorby podnikatelského plánu s využitím principů a metod strategického řízení a marketingu, provést analýzu tržních podmínek ve vybraném odvětví a na základě získaných informací zpracovat návrh podnikatelského plánu.
Metodický postup:
1) Prostudování odborné literatury a vymezení základních pojmů.
2) Návrh metodiky tvorby podnikatelského plánu
3) Analýza trhu s ohledem na činnost firmy.
4) Zpracování podnikatelského plánu
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika a cíle.
4. Návrh metodiky tvorby podnikatelského plánu.
5. Analýza trhu.
6. Zpracování podnikatelského plánu.
7. Závěr
8. Resumé
9. Použitá literatura.
10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je navrhnout metodiku tvorby podnikatelského plánu s využitím principů a metod strategického řízení a marketingu, provést analýzu tržních podmínek ve vybraném odvětví a na základě získaných informací zpracovat návrh podnikatelského plánu.
Metodický postup:
1) Prostudování odborné literatury a vymezení základních pojmů.
2) Návrh metodiky tvorby podnikatelského plánu
3) Analýza trhu s ohledem na činnost firmy.
4) Zpracování podnikatelského plánu
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika a cíle.
4. Návrh metodiky tvorby podnikatelského plánu.
5. Analýza trhu.
6. Zpracování podnikatelského plánu.
7. Závěr
8. Resumé
9. Použitá literatura.
10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
FOTR, J.: Podnikatelský plán a investiční rozhodování, Grada Publishing, Praha1999, 220 s. ISBN 80-7169-812-1
BEDNÁŘOVÁ, D., PARMOVÁ, D.: Malé a střední podnikání, skripta JU v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta, 2003, 96 s. ISBN 80-7040-625-9
VEJDĚLEK, J.: Jak založit nebo převzít podnik, Grada Publishing, 1997, 229 s. ISBN 80-7169-234-4
VEBER, J. a kol.: Management: základy, prosperita, globalizace... 1. vyd. Praha: Management Press, 2003, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
SUCHÁ, J.: Podnikatelský záměr - ekonomika a finance, Pragoeduca, Praha, 1994, 54 s. ISBN 80-85856-11-5
WUPPERFELD, U.: Podnikatelský plán pro úspěšný start, Management Press Praha, 2003, 159 s. ISBN 80-7261-075-9
KORÁB, V.: Založení a řízení společnosti, Computer Press Brno, 2005, 252 s. ISBN 80-251-0592-X
FOREJT, A.: Obchodní společnosti, Prospektrum Praha, 1992, 206 s. ISBN 80-85431-54-8
Seznam doporučené literatury
FOTR, J.: Podnikatelský plán a investiční rozhodování, Grada Publishing, Praha1999, 220 s. ISBN 80-7169-812-1
BEDNÁŘOVÁ, D., PARMOVÁ, D.: Malé a střední podnikání, skripta JU v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta, 2003, 96 s. ISBN 80-7040-625-9
VEJDĚLEK, J.: Jak založit nebo převzít podnik, Grada Publishing, 1997, 229 s. ISBN 80-7169-234-4
VEBER, J. a kol.: Management: základy, prosperita, globalizace... 1. vyd. Praha: Management Press, 2003, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
SUCHÁ, J.: Podnikatelský záměr - ekonomika a finance, Pragoeduca, Praha, 1994, 54 s. ISBN 80-85856-11-5
WUPPERFELD, U.: Podnikatelský plán pro úspěšný start, Management Press Praha, 2003, 159 s. ISBN 80-7261-075-9
KORÁB, V.: Založení a řízení společnosti, Computer Press Brno, 2005, 252 s. ISBN 80-251-0592-X
FOREJT, A.: Obchodní společnosti, Prospektrum Praha, 1992, 206 s. ISBN 80-85431-54-8