Tato bakalářská práce je zaměřena na tvorbu a uplatnění regionálních značek potravin. Poukazuje na to, jak je značka pro spotřebitele důležitá a jak spotřebitel se značkou nakládá. Práce zkoumá, jak je důležitá tvorba úspěšné značky. Obsahem práce jsou i podmínky získání značky ?Regionální potravina? pro malé a střední potravinářské podniky. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, které probíhalo v Jihočeském kraji. V praktické části se díky respondentům dozvídáme o uplatnění regionálních značek potravin na regionálním spotřebitelském trhu a o vlivu značek na spotřebitele.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work is focused on a creation and use of regional food brands. It´s point to the importance of brand to consumers and what is consumer´s altitude to the brand. The work inspects, how the production of successful brand is important. The conditions for reaching the brand ,,Regional food´´ for small and medium food companies are in the content. The practical part is focused on a questionnaires, which were hold in South Bohemia. Thanks to respondents we can know something about using of regional brands of food in regional consumers trade and about the impact of brand to consumers.
Klíčová slova
značka, regionální značka, spotřebitel, nákupní rozhodování, marketing, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, regional brand, consumer, purchase decision, marketing, marketing research
Rozsah průvodní práce
62 s. (88 188 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na tvorbu a uplatnění regionálních značek potravin. Poukazuje na to, jak je značka pro spotřebitele důležitá a jak spotřebitel se značkou nakládá. Práce zkoumá, jak je důležitá tvorba úspěšné značky. Obsahem práce jsou i podmínky získání značky ?Regionální potravina? pro malé a střední potravinářské podniky. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, které probíhalo v Jihočeském kraji. V praktické části se díky respondentům dozvídáme o uplatnění regionálních značek potravin na regionálním spotřebitelském trhu a o vlivu značek na spotřebitele.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work is focused on a creation and use of regional food brands. It´s point to the importance of brand to consumers and what is consumer´s altitude to the brand. The work inspects, how the production of successful brand is important. The conditions for reaching the brand ,,Regional food´´ for small and medium food companies are in the content. The practical part is focused on a questionnaires, which were hold in South Bohemia. Thanks to respondents we can know something about using of regional brands of food in regional consumers trade and about the impact of brand to consumers.
Klíčová slova
značka, regionální značka, spotřebitel, nákupní rozhodování, marketing, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, regional brand, consumer, purchase decision, marketing, marketing research
Zásady pro vypracování
Významná část spotřebitelů upřednostňuje regionální potraviny, zajímá se o jejich složení a vliv na jejich zdraví. Kvalita potravin, bezpečnost a podpora regionálních producentů se stávají významnými faktory při rozhodování spotřebitele. Cílem bakalářské práce bude popsat proces tvorby regionální značky a jejího uplatnění na regionálním spotřebitelském trhu.\\
Prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit vliv značky na rozhodování spotřebitele.\\
Metodický postup:\\
1. Studium teoretických pojmů řešeného problému.\\
2. Proces tvorby regionálních značek.\\
3. Dotazníkové šetření.\\
4. Zpracování dat a jejich interpretace.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.\\
Zásady pro vypracování
Významná část spotřebitelů upřednostňuje regionální potraviny, zajímá se o jejich složení a vliv na jejich zdraví. Kvalita potravin, bezpečnost a podpora regionálních producentů se stávají významnými faktory při rozhodování spotřebitele. Cílem bakalářské práce bude popsat proces tvorby regionální značky a jejího uplatnění na regionálním spotřebitelském trhu.\\
Prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit vliv značky na rozhodování spotřebitele.\\
Metodický postup:\\
1. Studium teoretických pojmů řešeného problému.\\
2. Proces tvorby regionálních značek.\\
3. Dotazníkové šetření.\\
4. Zpracování dat a jejich interpretace.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.\\
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J.: Postoje české veřejnosti ke značce. Marketing komunikace. Praha MK ČR EU 11218, 2003, roč. XIV., č. 2, s. 10-13, ISSN 1211-5622.\\
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-247-0393-9.\\
SKOŘEPA, L. a kol. Regionální trh potravin. 1. vydání, Nakladatelství JIH, České Budějovice, 2009. 235 s. ISBN 978-80-86266-18-3.\\
PŘIBOVÁ, M., TESAR, G., a kol.: Strategické řízení značky. Professional Publishing, Praha, 2003. ISBN 80-86419-38-X.\\
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 281 s. ISBN 80-247-0966-X.\\
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J.: Postoje české veřejnosti ke značce. Marketing komunikace. Praha MK ČR EU 11218, 2003, roč. XIV., č. 2, s. 10-13, ISSN 1211-5622.\\
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-247-0393-9.\\
SKOŘEPA, L. a kol. Regionální trh potravin. 1. vydání, Nakladatelství JIH, České Budějovice, 2009. 235 s. ISBN 978-80-86266-18-3.\\
PŘIBOVÁ, M., TESAR, G., a kol.: Strategické řízení značky. Professional Publishing, Praha, 2003. ISBN 80-86419-38-X.\\
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 281 s. ISBN 80-247-0966-X.\\