Bakalářská práce se zabývá analýzou kulturních rozdílů mezi oblastmi světa (mezi TR a ČR) ve vztahu k cestovnímu ruchu. Bylo provedeno terénní šetření, ve kterém byly zjišťovány preference a potřeby potenciálních českých účastníků cestovního ruchu. Dále byla provedena analýza na základě řízeného dotazování a řízeného rozhovoru k zjištění kulturních rozdílů a specifik. Ze zjištěných údajů byly navrženy produkty v oblasti poznávání vybrané kultury pro účastníky cestovního ruchu z České republiky.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis deals with analysis of cultural differences among world regions in relation to tourism. A field investigation was made to find out the preferences and needs of potencial czech tourists. Furthemore, also analysis on the base of controlled questioning and controlled interview was made to ascertain the cultural differences and specifics. On the basis of the ascertained datas, there were suggested some products, which could help the czech tourists in the field of getting know about the chosen culture.
Klíčová slova
cestovní ruch, kultura, Turecko, Česká republika, česká, turecká, produkt
Bakalářská práce se zabývá analýzou kulturních rozdílů mezi oblastmi světa (mezi TR a ČR) ve vztahu k cestovnímu ruchu. Bylo provedeno terénní šetření, ve kterém byly zjišťovány preference a potřeby potenciálních českých účastníků cestovního ruchu. Dále byla provedena analýza na základě řízeného dotazování a řízeného rozhovoru k zjištění kulturních rozdílů a specifik. Ze zjištěných údajů byly navrženy produkty v oblasti poznávání vybrané kultury pro účastníky cestovního ruchu z České republiky.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis deals with analysis of cultural differences among world regions in relation to tourism. A field investigation was made to find out the preferences and needs of potencial czech tourists. Furthemore, also analysis on the base of controlled questioning and controlled interview was made to ascertain the cultural differences and specifics. On the basis of the ascertained datas, there were suggested some products, which could help the czech tourists in the field of getting know about the chosen culture.
Klíčová slova
cestovní ruch, kultura, Turecko, Česká republika, česká, turecká, produkt
Cíl práce:
Analyzovat možnosti cestovního ruchu ve vybrané destinaci s ohledem na regionální rozdíly v sociální a kulturní oblasti. Návrh produktu cestovního ruchu v oblasti poznávání vybrané kultury pro účastníky cestovního ruchu z České republiky na základě průzkumů zákaznických potřeb, vyjádření podnikatelů a dalších subjektů věnujících se cestovnímu ruchu ve vybrané oblasti.
Metodický postup:
Studium odborné literatury a pramenů
Situační analýza zvoleného regionu a skupiny zákazníků
Příprava a realizace terénního šetření
Návrh rozvoje služeb pro daný segment zákazníků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 4. Vlastní návrhy. 5. Závěr. 6. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Analyzovat možnosti cestovního ruchu ve vybrané destinaci s ohledem na regionální rozdíly v sociální a kulturní oblasti. Návrh produktu cestovního ruchu v oblasti poznávání vybrané kultury pro účastníky cestovního ruchu z České republiky na základě průzkumů zákaznických potřeb, vyjádření podnikatelů a dalších subjektů věnujících se cestovnímu ruchu ve vybrané oblasti.
Metodický postup:
Studium odborné literatury a pramenů
Situační analýza zvoleného regionu a skupiny zákazníků
Příprava a realizace terénního šetření
Návrh rozvoje služeb pro daný segment zákazníků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 4. Vlastní návrhy. 5. Závěr. 6. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Beránek, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. Praha: MAG Consulting, 2004.
Gillespie, C., Cousins, J. A. European Gastronomy Into the 21st Century. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2001.
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2011.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Kiráľová, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2006.
Menell, S. All Manners of Food: Eating and Taste in England and France from the Middle Ages to the Present. 2nd edition. Urbana: University of Illinois Press, 1996.
Metz, R., Grünner, H., Kessler, T. Restaurace a host. Praha: Europa - Sobotáles cz., 2008.
Nový, I., Schroll-Machl, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
Orieška, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 2010.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.
Petrů, Z. Základy ekonomiky cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007.
Ryglová, K., Burian, M., Vajčnerová, I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011.
Světlík, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003.
Seznam doporučené literatury
Beránek, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. Praha: MAG Consulting, 2004.
Gillespie, C., Cousins, J. A. European Gastronomy Into the 21st Century. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2001.
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2011.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Kiráľová, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2006.
Menell, S. All Manners of Food: Eating and Taste in England and France from the Middle Ages to the Present. 2nd edition. Urbana: University of Illinois Press, 1996.
Metz, R., Grünner, H., Kessler, T. Restaurace a host. Praha: Europa - Sobotáles cz., 2008.
Nový, I., Schroll-Machl, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
Orieška, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 2010.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.
Petrů, Z. Základy ekonomiky cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007.
Ryglová, K., Burian, M., Vajčnerová, I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011.
Světlík, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003.