K vypracování této práce si autor vybral pension Daro v Liberci z důvodu rodinných vztahů s majitelkou pensionu a možností ji pomoci s vylepšením služeb pensionu. Vylepšení by mělo sloužit k získání více spokojených zákazníků. Nejprve autor studoval odbornou literaturu, ze které získal informace k vypracování práce, jako např. informace o cestovním ruchu, službách nebo marketingu. Dále charakterizoval cestovní ruch přímo v libereckém regionu. Aby zjistil, jakou službu inovovat nebo rozšířit, zjišťoval informace přímo od zákazníků pomocí dotazníkového šetření. Z dotazníků vyšlo najevo, že zákazníci nemohou využívat bazén na pozemku pensionu. Na základě výsledků dotazníkového šetření vypracoval autor nový podnikatelský plán, který se týká zastřešení bazénu. Toto rozšíření slouží k tomu, aby zákazníci mohli bazén využít i za špatného počasí.
Anotace v angličtině
To create this work, the author chose guesthouse Daro in Liberec because of a family relationship with the owner of this guesthouse and the opportunity to help improvement of guesthouse services. Improvements should serve to get more satisfied customers. At first the author studied literature to obtain information for the development work, such as information about tourism, services and marketing. It was further necessary to characterize tourism in the region Liberec. To find out which service upgrade or expand, there was collected information directly from customers via questionnaire. The questionnaires revealed that customers cannot use the pool on the guesthouse ground. On the basis survey results author developed a new business plan about pool enclosure. This extension serves to enable customers to use the pool even in bad weather.
tourism, services, analysis, pension Daro, survey, pool enclosure
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
K vypracování této práce si autor vybral pension Daro v Liberci z důvodu rodinných vztahů s majitelkou pensionu a možností ji pomoci s vylepšením služeb pensionu. Vylepšení by mělo sloužit k získání více spokojených zákazníků. Nejprve autor studoval odbornou literaturu, ze které získal informace k vypracování práce, jako např. informace o cestovním ruchu, službách nebo marketingu. Dále charakterizoval cestovní ruch přímo v libereckém regionu. Aby zjistil, jakou službu inovovat nebo rozšířit, zjišťoval informace přímo od zákazníků pomocí dotazníkového šetření. Z dotazníků vyšlo najevo, že zákazníci nemohou využívat bazén na pozemku pensionu. Na základě výsledků dotazníkového šetření vypracoval autor nový podnikatelský plán, který se týká zastřešení bazénu. Toto rozšíření slouží k tomu, aby zákazníci mohli bazén využít i za špatného počasí.
Anotace v angličtině
To create this work, the author chose guesthouse Daro in Liberec because of a family relationship with the owner of this guesthouse and the opportunity to help improvement of guesthouse services. Improvements should serve to get more satisfied customers. At first the author studied literature to obtain information for the development work, such as information about tourism, services and marketing. It was further necessary to characterize tourism in the region Liberec. To find out which service upgrade or expand, there was collected information directly from customers via questionnaire. The questionnaires revealed that customers cannot use the pool on the guesthouse ground. On the basis survey results author developed a new business plan about pool enclosure. This extension serves to enable customers to use the pool even in bad weather.
tourism, services, analysis, pension Daro, survey, pool enclosure
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vybraného pensionu v libereckém regionu z hlediska jeho budoucího rozvoje. Hlavním cílem pak bude vypracování nového podnikatelského plánu zaměřeného na zlepšení v řídících procesech, které povedou ke zkvalitnění poskytovaných služeb a k zajištění efektivnosti.
Metodika práce:
1.Studium odborné literatury se zaměřením na danou problematiku
2.Historie a současného vývoje organizace, včetně analýzy procesu a kvality poskytovaní služeb
3.Rozbor vztahů se zákazníky a jejich požadavky
4.Zhodnocení řízení
5.Návrh určitého zlepšení v řízení a vhodných doporučeních
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární rešerše, 3. Cíl a hypotézy práce, 4. Metody a materiál (praktická část), 5. Výsledky a diskuze, 6. Návrhy a opatření, 7. Závěr (hypotézy, cíl), 8. Summary, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vybraného pensionu v libereckém regionu z hlediska jeho budoucího rozvoje. Hlavním cílem pak bude vypracování nového podnikatelského plánu zaměřeného na zlepšení v řídících procesech, které povedou ke zkvalitnění poskytovaných služeb a k zajištění efektivnosti.
Metodika práce:
1.Studium odborné literatury se zaměřením na danou problematiku
2.Historie a současného vývoje organizace, včetně analýzy procesu a kvality poskytovaní služeb
3.Rozbor vztahů se zákazníky a jejich požadavky
4.Zhodnocení řízení
5.Návrh určitého zlepšení v řízení a vhodných doporučeních
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární rešerše, 3. Cíl a hypotézy práce, 4. Metody a materiál (praktická část), 5. Výsledky a diskuze, 6. Návrhy a opatření, 7. Závěr (hypotézy, cíl), 8. Summary, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. 1. vyd. MAG Consulting, Grada Publishing, Praha 2004. 180 s. ISBN 80-86724-02-6.
FORET, M.; FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet cestovní ruch. 1. vyd. Grada Publishing, Praha 2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X.
HORNER, S.; SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Grada Publishing, Praha 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
KOTLER, P. a kol. Marketing for hospitanty and tourism. 5. vyd. Pearson, Boston 2010. 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
KŘÍŽEK, F. Moderní hotelový management. 1. vyd. Grada Publishing, Praha 2011. 195 s. ISBN 978-80-247-3868-0.
MALÁ, V. Základy cestovního ruchu. 1. vyd. Oeconomica, Praha 2002. 98 s. ISBN 80-245-0439-1.
NĚMČANSKÝ, M. Analýza a kalkulace v cestovním ruchu. 1. vyd. Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná 2001. 306 s. ISBN 80-7248-094-4.
ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Idea Servis, Praha 2010. 405 s. ISBN 978-80-85970-68-5.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. 1. vyd. MAG Consulting, Grada Publishing, Praha 2004. 180 s. ISBN 80-86724-02-6.
FORET, M.; FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet cestovní ruch. 1. vyd. Grada Publishing, Praha 2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X.
HORNER, S.; SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Grada Publishing, Praha 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
KOTLER, P. a kol. Marketing for hospitanty and tourism. 5. vyd. Pearson, Boston 2010. 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
KŘÍŽEK, F. Moderní hotelový management. 1. vyd. Grada Publishing, Praha 2011. 195 s. ISBN 978-80-247-3868-0.
MALÁ, V. Základy cestovního ruchu. 1. vyd. Oeconomica, Praha 2002. 98 s. ISBN 80-245-0439-1.
NĚMČANSKÝ, M. Analýza a kalkulace v cestovním ruchu. 1. vyd. Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná 2001. 306 s. ISBN 80-7248-094-4.
ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Idea Servis, Praha 2010. 405 s. ISBN 978-80-85970-68-5.