První část diplomové práce byla zaměřena na teoretická východiska. Zpracována byla literární rešerše, která se zaměřuje na projektové řízení, objasňuje postavení kulturního cestovního ruchu a programů regionálního rozvoje.V druhé části práce byla provedena analýza okolních kulturních památek, možných konkurenčních a spolupracujících podniků. Na situační analýzu navazuje terénní šetření, které bylo provedeno ve dvou částech.
Řízené rozhovory pomohly získat informace o průběhu obnovy na jiných památkách a názor představenstva a obyvatel přilehlé obce, kteří budou obnovou památky nejvíce ovlivněni. Dotazníkové šetření pak přineslo informace od samotných účastníků cestovního ruchu, kteří služeb kulturních památek využívají. Zjištěné informace byly zdrojem informací, které byly dále využity pro návrh využití zkoumané památky a zpracování projektu její obnovy. Hlavním záměrem vlastního projektu je realizovat objekt zámku Bezděkov za účely provozování kulturních aktivit, pro podporu cestovního ruchu a podnikání v oblasti. Cílem projektu je obnovení životaschopnosti a udržitelnosti využití objektu. Projekt byl řešen jak v rovině organizační tak v rovině finanční.
Anotace v angličtině
The first part of the thesis was focused on the theoretical background. The process was a literature review that focuses on project management, clarifies the position of cultural tourism and regional development programs.The second part consists of the analysis of the surrounding monuments, potential competition and a field survey. Field survey consisted of structured interviews and questionnaires of visitors. Results of the field survey have been a source of information that were used for suggestion of the possibilities of the use of this monument and for preparation of the revitalization project. The main aim of the project is to use the castle Bezděkov for the operation of cultural activities to promote tourism and business in the region. The project aim is to restore the viability and sustainability of the use of the building. The project was prepared in the organizational and financial level.
Klíčová slova
Cestovní ruch, rozvoj cestovního ruchu, projekt, kulturní památka.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, development of tourism, project, cultural monument.
Rozsah průvodní práce
112 s.
Jazyk
CZ
Anotace
První část diplomové práce byla zaměřena na teoretická východiska. Zpracována byla literární rešerše, která se zaměřuje na projektové řízení, objasňuje postavení kulturního cestovního ruchu a programů regionálního rozvoje.V druhé části práce byla provedena analýza okolních kulturních památek, možných konkurenčních a spolupracujících podniků. Na situační analýzu navazuje terénní šetření, které bylo provedeno ve dvou částech.
Řízené rozhovory pomohly získat informace o průběhu obnovy na jiných památkách a názor představenstva a obyvatel přilehlé obce, kteří budou obnovou památky nejvíce ovlivněni. Dotazníkové šetření pak přineslo informace od samotných účastníků cestovního ruchu, kteří služeb kulturních památek využívají. Zjištěné informace byly zdrojem informací, které byly dále využity pro návrh využití zkoumané památky a zpracování projektu její obnovy. Hlavním záměrem vlastního projektu je realizovat objekt zámku Bezděkov za účely provozování kulturních aktivit, pro podporu cestovního ruchu a podnikání v oblasti. Cílem projektu je obnovení životaschopnosti a udržitelnosti využití objektu. Projekt byl řešen jak v rovině organizační tak v rovině finanční.
Anotace v angličtině
The first part of the thesis was focused on the theoretical background. The process was a literature review that focuses on project management, clarifies the position of cultural tourism and regional development programs.The second part consists of the analysis of the surrounding monuments, potential competition and a field survey. Field survey consisted of structured interviews and questionnaires of visitors. Results of the field survey have been a source of information that were used for suggestion of the possibilities of the use of this monument and for preparation of the revitalization project. The main aim of the project is to use the castle Bezděkov for the operation of cultural activities to promote tourism and business in the region. The project aim is to restore the viability and sustainability of the use of the building. The project was prepared in the organizational and financial level.
Klíčová slova
Cestovní ruch, rozvoj cestovního ruchu, projekt, kulturní památka.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, development of tourism, project, cultural monument.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Prostřednictvím analýzy zjistit současný stav vybrané kulturní památky. Na základě získaných informací navrhnout možnosti jejího využití v cestovním ruchu. Připravit projekt revitalizace pro tuto památku.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Provedení situační analýzy vybrané kulturní památky
Příprava a realizace terénního šetření
Návrhy na zlepšení současného stavu
Návrh projektu revitalizace
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíle a metody. 3. Literární rešerše. 4. Situační analýza. 5. Terénní šetření. 6. Návrhy a opatření. 7. Příprava projektu revitalizace. 8. Závěr. 9. Seznam literatury. 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Prostřednictvím analýzy zjistit současný stav vybrané kulturní památky. Na základě získaných informací navrhnout možnosti jejího využití v cestovním ruchu. Připravit projekt revitalizace pro tuto památku.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Provedení situační analýzy vybrané kulturní památky
Příprava a realizace terénního šetření
Návrhy na zlepšení současného stavu
Návrh projektu revitalizace
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíle a metody. 3. Literární rešerše. 4. Situační analýza. 5. Terénní šetření. 6. Návrhy a opatření. 7. Příprava projektu revitalizace. 8. Závěr. 9. Seznam literatury. 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, Ch. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: principles, praktices, philosophies. 11th edition. Hoboken: John Willey a Sons, 2009.
Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009.
Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing, 2005.
Kesner, L. Management kulturního cestovního ruchu. Praha: MMR ČR. 2008. Dostupné na: http://www.mmr.cz/.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, Ch. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: principles, praktices, philosophies. 11th edition. Hoboken: John Willey a Sons, 2009.
Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009.
Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing, 2005.
Kesner, L. Management kulturního cestovního ruchu. Praha: MMR ČR. 2008. Dostupné na: http://www.mmr.cz/.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.