Tato diplomová práce se nazývá "Hospodaření podniku služeb" a zabývá se analýzou hospodaření kapitálové obchodní společnosti produkující služby ve veřejném zájmu.
Je zde posouzen vývoj nákladů, výnosů, majetku a zdrojů financování dané společnosti. V teoretické části diplomové práce je obecný popis zařazení obchodní kapitálové společnosti v rámci národního hospodářství, zdůvodněna její existence, význam a vztah k jejímu zakladateli. V praktické části diplomové práce jsou uvedena konkrétní data o dané společnosti, charakterizovány její činnosti a provedena horizontální a vertikální analýza výkazů společnosti. Na základě výsledků praktické části jsou definovány pozitivní a negativní faktory, ovlivňující výsledky hospodaření dané společnosti. V případě negativních faktorů je navrženo řešení směřující ke zlepšení výsledků hospodaření společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis is called "Management of enterprise services" and it analyzes
the management of Capital Company producing services in the public interest.
We assess development costs, revenues, assets and sources of financing of the company. The theoretical part of the thesis consists of a general description of the classification of the capital company in the national economy and justification of its existence, meaning and relationship to its founder. In the practical part of the thesis we provide concrete data about the company, characterize its activities and present a horizontal and vertical analysis of its statements. Based on the results of the practical part we define positive and negative factors affecting the financial results of the company. With negative factors solutions are suggested to improve the results of the company.
Klíčová slova
Národní hospodářství, ziskový sektor, neziskový sektor, veřejný sektor, soukromý sektor, tržní selhání, veřejné statky a služby, obchodní kapitálová společnost, náklady, výnosy, horizontální analýza, vertikální analýza.
Klíčová slova v angličtině
National economy, profit sector, non-profit sector, public sector, private sector, market failures, public goods and services, business capital company, costs, revenues, horizontal analysis, vertical analysis.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se nazývá "Hospodaření podniku služeb" a zabývá se analýzou hospodaření kapitálové obchodní společnosti produkující služby ve veřejném zájmu.
Je zde posouzen vývoj nákladů, výnosů, majetku a zdrojů financování dané společnosti. V teoretické části diplomové práce je obecný popis zařazení obchodní kapitálové společnosti v rámci národního hospodářství, zdůvodněna její existence, význam a vztah k jejímu zakladateli. V praktické části diplomové práce jsou uvedena konkrétní data o dané společnosti, charakterizovány její činnosti a provedena horizontální a vertikální analýza výkazů společnosti. Na základě výsledků praktické části jsou definovány pozitivní a negativní faktory, ovlivňující výsledky hospodaření dané společnosti. V případě negativních faktorů je navrženo řešení směřující ke zlepšení výsledků hospodaření společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis is called "Management of enterprise services" and it analyzes
the management of Capital Company producing services in the public interest.
We assess development costs, revenues, assets and sources of financing of the company. The theoretical part of the thesis consists of a general description of the classification of the capital company in the national economy and justification of its existence, meaning and relationship to its founder. In the practical part of the thesis we provide concrete data about the company, characterize its activities and present a horizontal and vertical analysis of its statements. Based on the results of the practical part we define positive and negative factors affecting the financial results of the company. With negative factors solutions are suggested to improve the results of the company.
Klíčová slova
Národní hospodářství, ziskový sektor, neziskový sektor, veřejný sektor, soukromý sektor, tržní selhání, veřejné statky a služby, obchodní kapitálová společnost, náklady, výnosy, horizontální analýza, vertikální analýza.
Klíčová slova v angličtině
National economy, profit sector, non-profit sector, public sector, private sector, market failures, public goods and services, business capital company, costs, revenues, horizontal analysis, vertical analysis.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zhodnocení vývoje hospodaření vybraného podniku služeb a návrh opatření pro udržení jeho kontinuity a prosperity podnikání.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování metodiky postupových prací v souladu s cílem diplomové práce.
3. Zpracování analýzy vývoje hospodaření podniku.
4. Návrh opatření pro udržení prosperity a kontinuity podnikání.
Rámcová osnova
1. Úvod;
2. Literární přehled;
3. Metodika;
4. Vlastní zpracování a návrh opatření pro udržení kontinuity a prosperity podnikání;
5. Závěr;
6. Seznam použité literatury;
7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zhodnocení vývoje hospodaření vybraného podniku služeb a návrh opatření pro udržení jeho kontinuity a prosperity podnikání.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování metodiky postupových prací v souladu s cílem diplomové práce.
3. Zpracování analýzy vývoje hospodaření podniku.
4. Návrh opatření pro udržení prosperity a kontinuity podnikání.
Rámcová osnova
1. Úvod;
2. Literární přehled;
3. Metodika;
4. Vlastní zpracování a návrh opatření pro udržení kontinuity a prosperity podnikání;
5. Závěr;
6. Seznam použité literatury;
7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
PETŘÍK, T.: Ekonomické a finanční řízení firmy. Grada Publishing a.s. Praha, 2010, 768 str. ISBN 978-80-247-3024-0
PORTER, M., E.: Konkurenční strategie. Victoria Publishing s.r.o.,Praha 1994, 403 str. ISBN 80-85605-11-2
SOUČEK, Z. - MAREK, J.: Strategie úspěšného podniku. Ostrava, Montanex a.s. 1998, 180 str., ISBN 80-85780-93-3
SYNEK, M. a kol: Podniková ekonomika. C. H. Beck, Praha, 2006, 460 str., ISBN 80-7179-892-4
SYNEK, M. a kol: Manažerská ekonomika. Grada Publishing a.s. Praha, 2007, 464 str., ISBN: 978-80-247-1992-4
VEBER, J., SRPOVÁ, J.: Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing a.s. Praha, 2008, 2010, 320 s., ISBN 978-80-247-2409-6
VLČEK, R.: Hodnota pro zákazníka. Praha, Management Press 2000, 443 str., ISBN 80-7261-068-6
Seznam doporučené literatury
PETŘÍK, T.: Ekonomické a finanční řízení firmy. Grada Publishing a.s. Praha, 2010, 768 str. ISBN 978-80-247-3024-0
PORTER, M., E.: Konkurenční strategie. Victoria Publishing s.r.o.,Praha 1994, 403 str. ISBN 80-85605-11-2
SOUČEK, Z. - MAREK, J.: Strategie úspěšného podniku. Ostrava, Montanex a.s. 1998, 180 str., ISBN 80-85780-93-3
SYNEK, M. a kol: Podniková ekonomika. C. H. Beck, Praha, 2006, 460 str., ISBN 80-7179-892-4
SYNEK, M. a kol: Manažerská ekonomika. Grada Publishing a.s. Praha, 2007, 464 str., ISBN: 978-80-247-1992-4
VEBER, J., SRPOVÁ, J.: Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing a.s. Praha, 2008, 2010, 320 s., ISBN 978-80-247-2409-6
VLČEK, R.: Hodnota pro zákazníka. Praha, Management Press 2000, 443 str., ISBN 80-7261-068-6