Diplomová práce je věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje propojení výuky anglického jazyka a dramatické výchovy, dále představuje konkrétní metody a techniky, které je možné v hodinách anglického jazyka využít, a v závěru popisuje základní principy nácviku divadelního představení ve školách. Praktická část je zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ a následnou reflexí nácviku představení podle tohoto scénáře, který byl prováděn se skupinou žáků druhého stupně ZŠ Kubatova v Českých Budějovicích.
Anotace v angličtině
My diploma thesis describes the possibilities of using drama education in English language teaching at the secondary school. The theoretical part shows how English teaching can be connected with drama education. Furthermore, it presents concrete methods and techniques which can be used in any English lesson and it describes the basic principles of play rehearsal in schools. The practical part presents the author?s original theatre script in English for secondary school students and it also contains a reflection of the process of staging a theatre performance according to the script, done with a group of pupils from the Kubatova secondary school in České Budějovice.
Klíčová slova
anglický jazyk, dramatická výchova, divadelní představení, scénář, metodika
Klíčová slova v angličtině
English, drama education, a play, a script, methodology
Rozsah průvodní práce
99 s. (174 800 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje propojení výuky anglického jazyka a dramatické výchovy, dále představuje konkrétní metody a techniky, které je možné v hodinách anglického jazyka využít, a v závěru popisuje základní principy nácviku divadelního představení ve školách. Praktická část je zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ a následnou reflexí nácviku představení podle tohoto scénáře, který byl prováděn se skupinou žáků druhého stupně ZŠ Kubatova v Českých Budějovicích.
Anotace v angličtině
My diploma thesis describes the possibilities of using drama education in English language teaching at the secondary school. The theoretical part shows how English teaching can be connected with drama education. Furthermore, it presents concrete methods and techniques which can be used in any English lesson and it describes the basic principles of play rehearsal in schools. The practical part presents the author?s original theatre script in English for secondary school students and it also contains a reflection of the process of staging a theatre performance according to the script, done with a group of pupils from the Kubatova secondary school in České Budějovice.
Klíčová slova
anglický jazyk, dramatická výchova, divadelní představení, scénář, metodika
Klíčová slova v angličtině
English, drama education, a play, a script, methodology
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. V teoretické části diplomantka nejprve obecně nastíní možnosti propojení dramatické výchovy a výuky anglického jazyka při rozvoji jazykových dovedností. Dále se zaměří na všechny teoretické aspekty související s nácvikem divadelní hry, jako např. volba vhodného textu, rozdělení rolí, přípravná cvičení, organizace nácviku, veřejné vystoupení, spolupráce s rodiči, atd. Shrne přednosti i potíže této formy práce a představí konkrétní dramatické aktivity, které může vyučující využít při přípravě divadelního představení. Praktická část bude zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. V teoretické části diplomantka nejprve obecně nastíní možnosti propojení dramatické výchovy a výuky anglického jazyka při rozvoji jazykových dovedností. Dále se zaměří na všechny teoretické aspekty související s nácvikem divadelní hry, jako např. volba vhodného textu, rozdělení rolí, přípravná cvičení, organizace nácviku, veřejné vystoupení, spolupráce s rodiči, atd. Shrne přednosti i potíže této formy práce a představí konkrétní dramatické aktivity, které může vyučující využít při přípravě divadelního představení. Praktická část bude zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ.
Seznam doporučené literatury
Machková: Metodika dramatické výchovy. IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1999.
Marušák, Králová, Rodriguezová: Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Portál, 2008.
Maley, Duff: Drama Techniques in Language Learning. Cambridge University Press, 2005.
Wilson: Drama and Improvisation. Oxford University Press, 2005.
Ur, Wright: Five-MinuteActivities. Cambridge University Press, 1992.
Valenta: Metody a techniky dramatické výchovy. Grada 2008.
Arts Council of Great Britain: Drama in Schools. Art Council of Great Britain, 1992.
Seznam doporučené literatury
Machková: Metodika dramatické výchovy. IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1999.
Marušák, Králová, Rodriguezová: Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Portál, 2008.
Maley, Duff: Drama Techniques in Language Learning. Cambridge University Press, 2005.
Wilson: Drama and Improvisation. Oxford University Press, 2005.
Ur, Wright: Five-MinuteActivities. Cambridge University Press, 1992.
Valenta: Metody a techniky dramatické výchovy. Grada 2008.
Arts Council of Great Britain: Drama in Schools. Art Council of Great Britain, 1992.