Cílem diplomové práce je podat pohled na problematiku funkce školního psychologa na základní škole a ukázat jakým způsobem školní psycholog vychází s jednotlivými učiteli.
V teoretické části budou vysvětleny pojmy, jako je školní psychologie, pedagogická psychologie a jejich historie. Dále se podíváme na historii funkce školního psychologa v České republice a na Slovensku. Podíváme se na jeho spolupráci s dalšími subjekty-rodiči, studenty či s jinými institucemi.
Praktická část se skládá z rozhovorů se školními psychology a učiteli. Cílem je analyzovat vztahy mezi nimi a zjistit, zda je školní psycholog respektovanou osobností.
Anotace v angličtině
Aim of this thesis is to look at the problematics of function of the school psychologist on primary school and show how the school psychologist get on with individual teachers.
School psychology, pedagogic psychology and their history will be explained in the theoretical part of the thesis. Then we look at the history of function of the school psychologist on primary school in the Czech republic and Slovakia. We look at its cooperation with other entities - parents, students or other institions.
Practical part of this thesis consist of interview with school psychologists and teachers. The aim is to analyse relations between them and determine whether is a school psychologist respected figure.
Klíčová slova
školní psycholog, školní psychologie, pedagogická psychologie
Klíčová slova v angličtině
school psychologist, school psychology, pedagogic psychology
Rozsah průvodní práce
89 s. ( 106 394 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je podat pohled na problematiku funkce školního psychologa na základní škole a ukázat jakým způsobem školní psycholog vychází s jednotlivými učiteli.
V teoretické části budou vysvětleny pojmy, jako je školní psychologie, pedagogická psychologie a jejich historie. Dále se podíváme na historii funkce školního psychologa v České republice a na Slovensku. Podíváme se na jeho spolupráci s dalšími subjekty-rodiči, studenty či s jinými institucemi.
Praktická část se skládá z rozhovorů se školními psychology a učiteli. Cílem je analyzovat vztahy mezi nimi a zjistit, zda je školní psycholog respektovanou osobností.
Anotace v angličtině
Aim of this thesis is to look at the problematics of function of the school psychologist on primary school and show how the school psychologist get on with individual teachers.
School psychology, pedagogic psychology and their history will be explained in the theoretical part of the thesis. Then we look at the history of function of the school psychologist on primary school in the Czech republic and Slovakia. We look at its cooperation with other entities - parents, students or other institions.
Practical part of this thesis consist of interview with school psychologists and teachers. The aim is to analyse relations between them and determine whether is a school psychologist respected figure.
Klíčová slova
školní psycholog, školní psychologie, pedagogická psychologie
Klíčová slova v angličtině
school psychologist, school psychology, pedagogic psychology
Zásady pro vypracování
Diplomantka se ve své práci pokusí popsat funkci speciálních pedagogů, psychologů, sociálních pedagogů a dalších poradenských pracovníku ve školách. Zaměří se na význam poradenské činnosti ve školách, nároky kladené na poradenského pracovníka, legislativní vymezení. Důležitou součástí práce bude spolupráce poradenských pracovníků na školách s učiteli a rodiči. V praktické části budou zpracovány rozhovory s poradenskými pracovníky a využita analýza dokumentů.
Zásady pro vypracování
Diplomantka se ve své práci pokusí popsat funkci speciálních pedagogů, psychologů, sociálních pedagogů a dalších poradenských pracovníku ve školách. Zaměří se na význam poradenské činnosti ve školách, nároky kladené na poradenského pracovníka, legislativní vymezení. Důležitou součástí práce bude spolupráce poradenských pracovníků na školách s učiteli a rodiči. V praktické části budou zpracovány rozhovory s poradenskými pracovníky a využita analýza dokumentů.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, D.; KOUTNÁ, P. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2010.\\
ESSA, E. Jak pomoci dítěti. Praha: Press, 2011.\\
MAREŠ, J.; ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.\\
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál, 2011.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, D.; KOUTNÁ, P. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2010.\\
ESSA, E. Jak pomoci dítěti. Praha: Press, 2011.\\
MAREŠ, J.; ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.\\
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál, 2011.