Tato diplomová práce se zabývá prací výchovného poradce, popisuje náplň jeho práce na českých školách a na školách v USA a Anglii. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj výchovného poradenství, na roli výchovného poradce a na předpoklady pro výkon této profese.
Praktická část je zaměřena na výzkum, který pomocí dotazníku zjišťuje rozdílnost výchovného poradenství v České republice a v anglicky mluvících zemích. Cílem je porovnat činnost výchovného poradce a zachytit názory výchovných poradců na celkový systém výchovného poradenství.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with school counselling/counseling in the Czech schools and the schools in the United States of America and in England. Theoretical part is focused on the historical development of school counselling, on the status of the school counsellor and the job requirements.
The main aim of the practical part of this thesis is to compare the Czech, American and English school counselling. By filling in the questionnaire, our research focused on the school counsellors' job content and their opinion of the school counselling system.
Klíčová slova
výchovný poradce, výchovné poradenství, škola, poradenské služby
Klíčová slova v angličtině
school counsellor, school counselling, school, counselling service, educational consultant
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá prací výchovného poradce, popisuje náplň jeho práce na českých školách a na školách v USA a Anglii. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj výchovného poradenství, na roli výchovného poradce a na předpoklady pro výkon této profese.
Praktická část je zaměřena na výzkum, který pomocí dotazníku zjišťuje rozdílnost výchovného poradenství v České republice a v anglicky mluvících zemích. Cílem je porovnat činnost výchovného poradce a zachytit názory výchovných poradců na celkový systém výchovného poradenství.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with school counselling/counseling in the Czech schools and the schools in the United States of America and in England. Theoretical part is focused on the historical development of school counselling, on the status of the school counsellor and the job requirements.
The main aim of the practical part of this thesis is to compare the Czech, American and English school counselling. By filling in the questionnaire, our research focused on the school counsellors' job content and their opinion of the school counselling system.
Klíčová slova
výchovný poradce, výchovné poradenství, škola, poradenské služby
Klíčová slova v angličtině
school counsellor, school counselling, school, counselling service, educational consultant
Zásady pro vypracování
Diplomantka se bude zabývat prací výchovných poradců v České republice a v zahraničí. Popíše rozdíly v poradenské práci mezi systémy školství. Porovná činnost výchovných poradců v ČR a zahraničí, jejich práci s učiteli, žáky a rodiči. Diplomantka se bude ve své práci také zabývat podpůrnými institucemi, které nejvíce pomáhají výchovným poradcům.
Zásady pro vypracování
Diplomantka se bude zabývat prací výchovných poradců v České republice a v zahraničí. Popíše rozdíly v poradenské práci mezi systémy školství. Porovná činnost výchovných poradců v ČR a zahraničí, jejich práci s učiteli, žáky a rodiči. Diplomantka se bude ve své práci také zabývat podpůrnými institucemi, které nejvíce pomáhají výchovným poradcům.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, D. KOUTNÁ, P. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2009.\\
KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.\\
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011.\\
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, D. KOUTNÁ, P. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2009.\\
KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.\\
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011.\\
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009.