Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům.
Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Anotace v angličtině
My thesis deals with methods of work with children with ADHD. It describes hyperactivity in different evolutional periods of children and also how it affects families. This thesis describes the approach to education of children with ADHD and also characterizes different facilities that provide care for both children with ADHD and their parents. Appendices include case studies. Two of them show positive impact of ceramic art therapy, the third one describes how mother and daughter used available services and facilities to deal with ADHD problem.
ADHD, hyperkinetic disorders, hyperkinetic syndrome, hyperactivity,attention deficit disorder, impulsivity, restlessness, DSM IV, MKN10, evolutional periods, therapy, institutional care, art therapy, occupational therapy.
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům.
Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Anotace v angličtině
My thesis deals with methods of work with children with ADHD. It describes hyperactivity in different evolutional periods of children and also how it affects families. This thesis describes the approach to education of children with ADHD and also characterizes different facilities that provide care for both children with ADHD and their parents. Appendices include case studies. Two of them show positive impact of ceramic art therapy, the third one describes how mother and daughter used available services and facilities to deal with ADHD problem.
ADHD, hyperkinetic disorders, hyperkinetic syndrome, hyperactivity,attention deficit disorder, impulsivity, restlessness, DSM IV, MKN10, evolutional periods, therapy, institutional care, art therapy, occupational therapy.
Zásady pro vypracování
Obsah práce:
1.Úvod.
2.Vymezení pojmu ADHD, symtomy.
3.Přístup ve výchově a práci k dětem.
4.Mapování mimoústavní následné péče.
5.Dotazník - zájem rodičů dětí s ADHD, o vybudování stacionáře, pro jejich děti.
6.Závěr
Zásady pro vypracování
Obsah práce:
1.Úvod.
2.Vymezení pojmu ADHD, symtomy.
3.Přístup ve výchově a práci k dětem.
4.Mapování mimoústavní následné péče.
5.Dotazník - zájem rodičů dětí s ADHD, o vybudování stacionáře, pro jejich děti.
6.Závěr
Seznam doporučené literatury
Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti: jak jednat s neklidnými dětmi,Praha: Portál,1997.
Rief, Sandra F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD, Praha: Portál 1999.
Drtílková, I. Hyperaktivní dítě: vše co potřebujete vědět o dítěti s hyperkinetickou poruchou (ADHD), Praha: Galén 2007.
Jucovičová, D. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí, Praha: Grada 2010.
Munden, A. Poruchy pozornosti a hyperaktivita, Praha: Portál 2002.
Seznam doporučené literatury
Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti: jak jednat s neklidnými dětmi,Praha: Portál,1997.
Rief, Sandra F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD, Praha: Portál 1999.
Drtílková, I. Hyperaktivní dítě: vše co potřebujete vědět o dítěti s hyperkinetickou poruchou (ADHD), Praha: Galén 2007.
Jucovičová, D. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí, Praha: Grada 2010.
Munden, A. Poruchy pozornosti a hyperaktivita, Praha: Portál 2002.