Práce se zabývá problematikou trávení volného času mládeže v období adolescence, to znamená mezi 15. a 20. rokem. Jejím cílem je vytvoření přehledu možností využití volného času na Mladoboleslavsku. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy volný čas, volnočasové aktivity a volnočasové zařízení. Dále je zde charakterizována mládež v období adolescence a region Mladoboleslavsko.
Metodologická část je obsažena ve třetí kapitole. Zde je popsán proces výzkumu. Jsou zde obsaženy otázky, které byly základem pro výzkumnou část. Podstatou výzkumu bylo zjištění přítomnosti volnočasových zařízení v obcích Mladoboleslavska. Ve čtvrté kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu. K tomuto účelu jsou použity přehledné tabulky, které jsou doplněny komentářem. Poslední kapitola se nazývá interpretace, jejím účelem je shrnutí výsledků.
Anotace v angličtině
The work deals with the leisure of youth in adolescence, that is between 15 and 20 years. Its aim is to create a list of leisure options in region Mladoboleslavsko. In the theoretical section explains the basic concepts - leisure, leisure activities and leisure facilities. There is also characterized youth in adolescence and Mladoboleslavsko region.
The methodological part is contained in the third chapter. Here is described the research process . There are contained questions that were the basis for the research part. The essence of the research was to detect the presence of leisure facilities in the municipalities of Mladoboleslavsko. In the fourth chapter the research results are reported . For this purpose, clear tables are used, supplemented by commentary. The last chapter is called interpretation, its purpose is to summarize the results.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové zařízení, adolescence, Mladoboleslavsko
Práce se zabývá problematikou trávení volného času mládeže v období adolescence, to znamená mezi 15. a 20. rokem. Jejím cílem je vytvoření přehledu možností využití volného času na Mladoboleslavsku. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy volný čas, volnočasové aktivity a volnočasové zařízení. Dále je zde charakterizována mládež v období adolescence a region Mladoboleslavsko.
Metodologická část je obsažena ve třetí kapitole. Zde je popsán proces výzkumu. Jsou zde obsaženy otázky, které byly základem pro výzkumnou část. Podstatou výzkumu bylo zjištění přítomnosti volnočasových zařízení v obcích Mladoboleslavska. Ve čtvrté kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu. K tomuto účelu jsou použity přehledné tabulky, které jsou doplněny komentářem. Poslední kapitola se nazývá interpretace, jejím účelem je shrnutí výsledků.
Anotace v angličtině
The work deals with the leisure of youth in adolescence, that is between 15 and 20 years. Its aim is to create a list of leisure options in region Mladoboleslavsko. In the theoretical section explains the basic concepts - leisure, leisure activities and leisure facilities. There is also characterized youth in adolescence and Mladoboleslavsko region.
The methodological part is contained in the third chapter. Here is described the research process . There are contained questions that were the basis for the research part. The essence of the research was to detect the presence of leisure facilities in the municipalities of Mladoboleslavsko. In the fourth chapter the research results are reported . For this purpose, clear tables are used, supplemented by commentary. The last chapter is called interpretation, its purpose is to summarize the results.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové zařízení, adolescence, Mladoboleslavsko
Vysvětlení a nalezení souvislostí mezi pojmy volný čas, čas, člověk jako osoba, svoboda, zájem, hry, pravidla, řád, studium, práce a odpočinek.
Zásady pro vypracování
Vysvětlení a nalezení souvislostí mezi pojmy volný čas, čas, člověk jako osoba, svoboda, zájem, hry, pravidla, řád, studium, práce a odpočinek.
Seznam doporučené literatury
Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-863-8400-4.
Kaplánek, M. PVČ 1. Výukové CD.
Pávková, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
Spousta, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova Univerzita, 1997. ISBN 80-210-1007-X.
Pieper, J. Volný čas, vzdělání a moudrost. Praha: ČKA, 1992. ISBN 80-900615-6-7.
Pechar, J. a kol. Člověk v moderních vědách. Praha: Filosofický ústav ČSAV, 1992. ISBN 80-7007-028-5.
Fink, E. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
Franc, D.; Martin, A.; Zounková, D. Učení zážitkem a hrou. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
Seznam doporučené literatury
Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-863-8400-4.
Kaplánek, M. PVČ 1. Výukové CD.
Pávková, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
Spousta, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova Univerzita, 1997. ISBN 80-210-1007-X.
Pieper, J. Volný čas, vzdělání a moudrost. Praha: ČKA, 1992. ISBN 80-900615-6-7.
Pechar, J. a kol. Člověk v moderních vědách. Praha: Filosofický ústav ČSAV, 1992. ISBN 80-7007-028-5.
Fink, E. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
Franc, D.; Martin, A.; Zounková, D. Učení zážitkem a hrou. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.