Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou kyberšikany. V teoretické části, která je rozdělena do tří kapitol představuji klasickou šikanu a její stupně. Krátce charakterizuji povahové rysy agresora a oběti. Dále vysvětluji pojem kyberšikana a rozdíl mezi klasickou šikanou a kyberšikanou. Představuji prostředky, kterými se kyberšikana šíří. Pro představu jaké může mít ubližování ve virtuálním světě důsledky uvádím nejznámější případy kyberšikany ve světě a v České republice. Poslední kapitola teoretické části je věnována prevenci, kdy čtenářům vysvětluji druhy prevence. V praktické části popisuji výzkumné šetření, které jsem provedla na toto téma mezi metodiky prevence na příbramských základních školách a víceletých gymnázií. V závěru interpretuji výsledky tohoto šetření.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issue of cyberbullying. The theoretical part, which is divided into three chapters, introduces typical bullying and its stages. I briefly describe the characteristics of an aggressor and a victim. Then, a term cyberbullying and the difference between bullying and cyberbullying are explained. I introduce the means and ways how cyberbullying spreads. I present the best-known cases of cyberbullying in the world and in the Czech Republic to illustrate what effects the bullying in virtual space can have. The final part deals with the prevention and various types of prevention are explained. The practical part of the thesis describes a research study which was conducted among the methodologists of prevention at primary and secondary schools in Příbram. Finally, I present the interpretation of the results.
Klíčová slova
šikana a šikanování, kyberšikana, agresor, oběť, internet, kyberprostor, virtuální prostor, sociální síť, prevence, škola
Klíčová slova v angličtině
bullying, cyberbullying, aggressor, victim, the Internet, cyberspace, virtual space, social network, prevention, school
Rozsah průvodní práce
41 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou kyberšikany. V teoretické části, která je rozdělena do tří kapitol představuji klasickou šikanu a její stupně. Krátce charakterizuji povahové rysy agresora a oběti. Dále vysvětluji pojem kyberšikana a rozdíl mezi klasickou šikanou a kyberšikanou. Představuji prostředky, kterými se kyberšikana šíří. Pro představu jaké může mít ubližování ve virtuálním světě důsledky uvádím nejznámější případy kyberšikany ve světě a v České republice. Poslední kapitola teoretické části je věnována prevenci, kdy čtenářům vysvětluji druhy prevence. V praktické části popisuji výzkumné šetření, které jsem provedla na toto téma mezi metodiky prevence na příbramských základních školách a víceletých gymnázií. V závěru interpretuji výsledky tohoto šetření.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issue of cyberbullying. The theoretical part, which is divided into three chapters, introduces typical bullying and its stages. I briefly describe the characteristics of an aggressor and a victim. Then, a term cyberbullying and the difference between bullying and cyberbullying are explained. I introduce the means and ways how cyberbullying spreads. I present the best-known cases of cyberbullying in the world and in the Czech Republic to illustrate what effects the bullying in virtual space can have. The final part deals with the prevention and various types of prevention are explained. The practical part of the thesis describes a research study which was conducted among the methodologists of prevention at primary and secondary schools in Příbram. Finally, I present the interpretation of the results.
Klíčová slova
šikana a šikanování, kyberšikana, agresor, oběť, internet, kyberprostor, virtuální prostor, sociální síť, prevence, škola
Klíčová slova v angličtině
bullying, cyberbullying, aggressor, victim, the Internet, cyberspace, virtual space, social network, prevention, school
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit postoj příbramských základních škol ke kyberšikaně a její prevenci
Teoretická část:
- co znamená pojem šikana, aktéři, stupně šikany,
- co znamená kyberšikana, prostředky a druhy kyberšikany
- představit programy, které se prevenci kyberšikany věnují
Praktická část
- uskutečnit sondu v základních školách- rozhovory s metodiky prevence o kyberšikaně
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit postoj příbramských základních škol ke kyberšikaně a její prevenci
Teoretická část:
- co znamená pojem šikana, aktéři, stupně šikany,
- co znamená kyberšikana, prostředky a druhy kyberšikany
- představit programy, které se prevenci kyberšikany věnují
Praktická část
- uskutečnit sondu v základních školách- rozhovory s metodiky prevence o kyberšikaně
Seznam doporučené literatury
Vanessa Rogers- Kyberšikana
Michal Kolář- Bolest šikanování
Michal Kolář- Nová cesta k léčbě šikany
Pavel Říčan- Agresivita a šikana mezi dětmi
Pavel Říčan, Pavlína Janošová- Jak na šikanu
David Šmahel- Psychologie a internet děti dospělými, dospělí dětmi
Seznam doporučené literatury
Vanessa Rogers- Kyberšikana
Michal Kolář- Bolest šikanování
Michal Kolář- Nová cesta k léčbě šikany
Pavel Říčan- Agresivita a šikana mezi dětmi
Pavel Říčan, Pavlína Janošová- Jak na šikanu
David Šmahel- Psychologie a internet děti dospělými, dospělí dětmi