Sociálně patologickým jevům u romských dětí a mládeže je možné předcházet výchovou ve volném čase, zapojováním se v zájmových kroužcích a dalšími volnočasovými aktivitami. Tyto činnosti jsou jednou z cest, jak u romských dětí a potažmo i dalších příslušníků romské minority, kteří se mnohdy projevují jako obtížně vychovatelní a vzdělavatelní, snižovat riziko sociálně patologického chování. Součástí předkládané práce jsou také výsledky vlastního sociologického šetření v konkrétních situacích. Ty jsou diskutovány s informacemi uvedenými v rešeršní části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
Socially pathological phenomena of Romany children and youth can be prevented by education in leisure time, engaging in hobby groups and other leisure activities. These activities are one of the ways for Romany children, and other members of the Romany minority who often manifest themselves as difficult to be trained and educated, to reduce the risk of socio-pathological behaviour. The thesis also presents results of own sociological survey in specific situations. These are discussed with the information provided in the research part of the thesis.
Klíčová slova
volnočasové aktivity, prevence, sociálně patologické jevy, romské děti a mládež, zájmové činnosti a kroužky, výchova, tolerance
Klíčová slova v angličtině
leisure activities, prevention, socially pathological phenomena, Romany children and youth, leisure activities and groups, education, tolerance
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Sociálně patologickým jevům u romských dětí a mládeže je možné předcházet výchovou ve volném čase, zapojováním se v zájmových kroužcích a dalšími volnočasovými aktivitami. Tyto činnosti jsou jednou z cest, jak u romských dětí a potažmo i dalších příslušníků romské minority, kteří se mnohdy projevují jako obtížně vychovatelní a vzdělavatelní, snižovat riziko sociálně patologického chování. Součástí předkládané práce jsou také výsledky vlastního sociologického šetření v konkrétních situacích. Ty jsou diskutovány s informacemi uvedenými v rešeršní části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
Socially pathological phenomena of Romany children and youth can be prevented by education in leisure time, engaging in hobby groups and other leisure activities. These activities are one of the ways for Romany children, and other members of the Romany minority who often manifest themselves as difficult to be trained and educated, to reduce the risk of socio-pathological behaviour. The thesis also presents results of own sociological survey in specific situations. These are discussed with the information provided in the research part of the thesis.
Klíčová slova
volnočasové aktivity, prevence, sociálně patologické jevy, romské děti a mládež, zájmové činnosti a kroužky, výchova, tolerance
Klíčová slova v angličtině
leisure activities, prevention, socially pathological phenomena, Romany children and youth, leisure activities and groups, education, tolerance
Zásady pro vypracování
Budu zpracovávat sociálně patologické jevy u romských dětí a mládeže a to,zda je možné těmto jevům předcházet výchovou ve volném čase činností zájmových kroužků a dalšími volnočasovými aktivitami.
Zásady pro vypracování
Budu zpracovávat sociálně patologické jevy u romských dětí a mládeže a to,zda je možné těmto jevům předcházet výchovou ve volném čase činností zájmových kroužků a dalšími volnočasovými aktivitami.
Seznam doporučené literatury
ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. 1.vyd. Praha: Grada, 2000. 96 s. ISBN 80-7169-528-9
VOJTOVÁ, V. Úvod do etopedie. 276.publikace Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 978-80-7315-166-9
ELLIOTT, J, PLACE, M. Dítě v nesnázích. 1.vyd. Praha: Grada, 2002. 208 s. ISBN 80-247-0182-0
SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. 1.vyd. Praha: Portál, 1999. 149 s. ISBN 80-7178-315-3
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi.. 2. vyd. Praha: Portál , 2003. 383 s. ISBN
80-7178-626-8.
ŠOTOLOVÁ, E., Manuál pro romské pedagogické asistenty. Praha: HUMITAS- PROFES, o.p.s.
Seznam doporučené literatury
ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. 1.vyd. Praha: Grada, 2000. 96 s. ISBN 80-7169-528-9
VOJTOVÁ, V. Úvod do etopedie. 276.publikace Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 978-80-7315-166-9
ELLIOTT, J, PLACE, M. Dítě v nesnázích. 1.vyd. Praha: Grada, 2002. 208 s. ISBN 80-247-0182-0
SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. 1.vyd. Praha: Portál, 1999. 149 s. ISBN 80-7178-315-3
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi.. 2. vyd. Praha: Portál , 2003. 383 s. ISBN
80-7178-626-8.
ŠOTOLOVÁ, E., Manuál pro romské pedagogické asistenty. Praha: HUMITAS- PROFES, o.p.s.