- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Vytvoření webových stránek s nabídkou a odbornou garancí řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou (mentální, sluchovou, zrakovou) v Jihočeském kraji.
Hlavní téma v angličtině
Create a web site with the offer and the guarantee of the managed movement activities for children with disability (mental, auditory, visual) in the South Region.
;Hlavním úkolem mé bakalářské práce bylo vytvoření webových stránek
s nabídkou řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou (mentální, zrakovou,
sluchovou) v Jihočeském kraji. Prvním úkolem bylo nastudování dostupných materiálů
a vymezení základních pojmů. Tomu jsem se věnoval v teoretické části bakalářské
práce. V této části jsem se podrobněji věnoval například problémům jednotlivých druhů
disability, možným pohybovým aktivitám v Jihočeském kraji a v neposlední řadě
důležité internetové komunikaci. V praktické části jsem se věnoval anketám pro děti
s disabilitou i jejich rodiče. Následně jsem se věnoval řízenému rozhovoru se zástupci
zařízení pro děti s disabilitou. Evalvoval jsem data webových stránek za zvolené období
jednoho měsíce a závěrem je diskuse k získaným výsledkům a závěry pro praxi.
Anotace v angličtině
The main task of my thesis was to create a website with controlled physical activities for children with a disability in South Bohemia. The first task was the production of materials available and the definition of basic concepts. That I worked in the theoretical part of the thesis. In this section I detail devoted to problems such as different types of disability, physical activities possible in the South region and ultimately important online communication. In the practical part is devoted to survey for children with disability and their parents. Then I gave an interview with representatives of managed services for children with disability. I also registered the website data for the selected period of one month and concludes the discussion on the obtained results and conclusions for practice.
Klíčová slova
disabilita, pohybová aktivita, internet, internetová komunikace, organizace zdravotně postižených, evalvace.
Klíčová slova v angličtině
disability, physical activity, internet, internet communications, organizations of disabled, evaluation.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
;Hlavním úkolem mé bakalářské práce bylo vytvoření webových stránek
s nabídkou řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou (mentální, zrakovou,
sluchovou) v Jihočeském kraji. Prvním úkolem bylo nastudování dostupných materiálů
a vymezení základních pojmů. Tomu jsem se věnoval v teoretické části bakalářské
práce. V této části jsem se podrobněji věnoval například problémům jednotlivých druhů
disability, možným pohybovým aktivitám v Jihočeském kraji a v neposlední řadě
důležité internetové komunikaci. V praktické části jsem se věnoval anketám pro děti
s disabilitou i jejich rodiče. Následně jsem se věnoval řízenému rozhovoru se zástupci
zařízení pro děti s disabilitou. Evalvoval jsem data webových stránek za zvolené období
jednoho měsíce a závěrem je diskuse k získaným výsledkům a závěry pro praxi.
Anotace v angličtině
The main task of my thesis was to create a website with controlled physical activities for children with a disability in South Bohemia. The first task was the production of materials available and the definition of basic concepts. That I worked in the theoretical part of the thesis. In this section I detail devoted to problems such as different types of disability, physical activities possible in the South region and ultimately important online communication. In the practical part is devoted to survey for children with disability and their parents. Then I gave an interview with representatives of managed services for children with disability. I also registered the website data for the selected period of one month and concludes the discussion on the obtained results and conclusions for practice.
Klíčová slova
disabilita, pohybová aktivita, internet, internetová komunikace, organizace zdravotně postižených, evalvace.
Klíčová slova v angličtině
disability, physical activity, internet, internet communications, organizations of disabled, evaluation.
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury týkající se odborné problematiky webových stránek, účinnost, dostupnost a jejich možné využití.\\
2.Vyhledávání odborných pramenů a jejich studium, články z odborných publikací a internetové zdroje.\\
3.Na základě prostudované literatury vypracování teoretické části bakalářské práce.\\
4.Metodika:anketa zaměřená pro rodiče dětí s disabilitou.\\
a)anketa zaměřená pro pohybové aktivity u dětí s disabilitou\\
b)anketa zaměřená na řízené pohybové aktivity pro děti s disabilitou\\
c)řízený rozhovor se zástupci zařízení pro děti s disabilitou\\
5.Návrh struktury webových stránek na základě ankety a řízeného rozhovoru.\\
6.Vytvoření webových stránek zaměřených pro děti s disabilitou.\\
7.Evalvace účinnosti webových stránek za zvolené období jednoho měsíce.\\
8.Diskuse k získaným výsledkům a závěry pro praxi.\\
Cíl práce:\\
1.Vytvoření webových stránek s nabídkou a odbornou garancí řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou.\\
2.Využívání a účinnost nově vytvořených webových stránek pro rodiče dětí s disabilitou a případné využití webových stránek samotnými dětmi k lidem s disabilitou (sluchovou, zrakovou, mentální). \\
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury týkající se odborné problematiky webových stránek, účinnost, dostupnost a jejich možné využití.\\
2.Vyhledávání odborných pramenů a jejich studium, články z odborných publikací a internetové zdroje.\\
3.Na základě prostudované literatury vypracování teoretické části bakalářské práce.\\
4.Metodika:anketa zaměřená pro rodiče dětí s disabilitou.\\
a)anketa zaměřená pro pohybové aktivity u dětí s disabilitou\\
b)anketa zaměřená na řízené pohybové aktivity pro děti s disabilitou\\
c)řízený rozhovor se zástupci zařízení pro děti s disabilitou\\
5.Návrh struktury webových stránek na základě ankety a řízeného rozhovoru.\\
6.Vytvoření webových stránek zaměřených pro děti s disabilitou.\\
7.Evalvace účinnosti webových stránek za zvolené období jednoho měsíce.\\
8.Diskuse k získaným výsledkům a závěry pro praxi.\\
Cíl práce:\\
1.Vytvoření webových stránek s nabídkou a odbornou garancí řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou.\\
2.Využívání a účinnost nově vytvořených webových stránek pro rodiče dětí s disabilitou a případné využití webových stránek samotnými dětmi k lidem s disabilitou (sluchovou, zrakovou, mentální). \\
Seznam doporučené literatury
DePAUW, K. P. GAVRSON, S.J. Disability and Sport. Il: Human Kinetice, 1995.\\
DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: PdF UK 2000.\\
GALLAHULE, DAVID L.; DONNELY, FRANCES C. Developmental Physical Education for all Children. Champaign, IL: Human Kinetice, 2003.\\
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006.\\
VÁGNEROVÁ, M. A KOL. Psychologie handicapu. Praha: UK Karolinum, 2004.\\
VOTAVA, J. A KOL. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: UK, 2003.\\
VALKOVÁ, H., VUTE, R.: Adapted Physical Activities in Central Europe. Olomouc: Palacky University, 1998.\\
WHO. ZDRAVÍ 21 : Osnova programu Zdraví pro všechny v Evropském regionu Světové zdravotnické organizace. Praha: regionální úřadovna WHO, 2001.\\
VYSOKAJOVÁ, M.. Hospodářská, sociální, kulturní práva a zdravotně postižení. Praha: Karolinum, 2000.\\
VÁGNEROVÁ, M.: Úvod do vývojové psychopatologie I., Liberec: 2002.v
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D., Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele., D+H, 2007.\\
NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství., Praha: Portál, 2000.\\
BARTÍK, P. Zdravotná telesná výchova I. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2002.\\
CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001.\\
SLONÍK, J. Komunikace s lidmi s posižením. Praha: Portál, 2010\\
Seznam doporučené literatury
DePAUW, K. P. GAVRSON, S.J. Disability and Sport. Il: Human Kinetice, 1995.\\
DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: PdF UK 2000.\\
GALLAHULE, DAVID L.; DONNELY, FRANCES C. Developmental Physical Education for all Children. Champaign, IL: Human Kinetice, 2003.\\
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006.\\
VÁGNEROVÁ, M. A KOL. Psychologie handicapu. Praha: UK Karolinum, 2004.\\
VOTAVA, J. A KOL. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: UK, 2003.\\
VALKOVÁ, H., VUTE, R.: Adapted Physical Activities in Central Europe. Olomouc: Palacky University, 1998.\\
WHO. ZDRAVÍ 21 : Osnova programu Zdraví pro všechny v Evropském regionu Světové zdravotnické organizace. Praha: regionální úřadovna WHO, 2001.\\
VYSOKAJOVÁ, M.. Hospodářská, sociální, kulturní práva a zdravotně postižení. Praha: Karolinum, 2000.\\
VÁGNEROVÁ, M.: Úvod do vývojové psychopatologie I., Liberec: 2002.v
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D., Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele., D+H, 2007.\\
NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství., Praha: Portál, 2000.\\
BARTÍK, P. Zdravotná telesná výchova I. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2002.\\
CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001.\\
SLONÍK, J. Komunikace s lidmi s posižením. Praha: Portál, 2010\\