Práce se zabývá aspekty edukace ve specializovaném zájmovém útvaru ? rybářském kroužku.
První část se týká legislativního vymezení rybářských kroužků v rámci ČRS (Český rybářský svaz) a stanovení cílů vzdělávání v rybářských kroužcích v České republice. Druhá a třetí část se zabývá organizačními formami a metodami výuky a poukazuje na jejich vhodnou implementaci do výuky v rybářském kroužku. Čtvrtá část je věnována edukačnímu prostředí a jeho vlivu na klima a atmosféru rybářského kroužku a využití vlivu prostředí jako nástroje vzdělávání v oblasti výchovy dětí. Pátá část je sondou na-příč rybářskými kroužky v jihočeském kraji a o odborných publikacích či periodikách, které využívají vedoucí kroužků v rámci svého pedagogického působení.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with aspects of education in specialized hobby club ? fishing club.
The first part of the dissertation concerns with the legislative definition of fishing activities in the framework of ČRS ( The Czech Fising Union) and the setting of edu-cational aims for fishing clubs in the Czech Republic . The second and the third part deal with the organizational forms and educational methods and point to their proper implementation of teaching in fishing clubs. The fourth part is about the educational environment and its influence on the educational climate and atmosphere of the fishing club and about using of this enviroment influence as a tool for children education. The fifth part is the probe into the fishing clubs in the South Bohemia region and specially about the using of specialized publications and periodicals by clubs leaders and teachers.
Klíčová slova
Český rybářský svaz, organizační formy výuky, výukové metody,
edukační prostředí, zájmový útvar, rybářský kroužek.
Klíčová slova v angličtině
Czech Fishing Union, organizational forms of teaching, teaching methods, educational environment, an interest relief Department, fishing club.
Rozsah průvodní práce
53 s. (86 156 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá aspekty edukace ve specializovaném zájmovém útvaru ? rybářském kroužku.
První část se týká legislativního vymezení rybářských kroužků v rámci ČRS (Český rybářský svaz) a stanovení cílů vzdělávání v rybářských kroužcích v České republice. Druhá a třetí část se zabývá organizačními formami a metodami výuky a poukazuje na jejich vhodnou implementaci do výuky v rybářském kroužku. Čtvrtá část je věnována edukačnímu prostředí a jeho vlivu na klima a atmosféru rybářského kroužku a využití vlivu prostředí jako nástroje vzdělávání v oblasti výchovy dětí. Pátá část je sondou na-příč rybářskými kroužky v jihočeském kraji a o odborných publikacích či periodikách, které využívají vedoucí kroužků v rámci svého pedagogického působení.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with aspects of education in specialized hobby club ? fishing club.
The first part of the dissertation concerns with the legislative definition of fishing activities in the framework of ČRS ( The Czech Fising Union) and the setting of edu-cational aims for fishing clubs in the Czech Republic . The second and the third part deal with the organizational forms and educational methods and point to their proper implementation of teaching in fishing clubs. The fourth part is about the educational environment and its influence on the educational climate and atmosphere of the fishing club and about using of this enviroment influence as a tool for children education. The fifth part is the probe into the fishing clubs in the South Bohemia region and specially about the using of specialized publications and periodicals by clubs leaders and teachers.
Klíčová slova
Český rybářský svaz, organizační formy výuky, výukové metody,
edukační prostředí, zájmový útvar, rybářský kroužek.
Klíčová slova v angličtině
Czech Fishing Union, organizational forms of teaching, teaching methods, educational environment, an interest relief Department, fishing club.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem mé práce by mělo být zhodnocení možnosti vhodného využití jednotlivých forem a metod výuky kategorizovaných v odborném rámci obecné didaktiky a pedagogiky volného času (a v učebnicích obou oborů), pro práci s dětmi ve specializovaném zájmovém útvaru, konkrétně rybářském kroužku.
Osnova:
1. Institucionální vymezení rybářských kroužků (ČRS x DDM) a jejich specifika
2. Formy výuky a jejich zhodnocení pro práci kroužku
3. Metody výuky a jejich zhodnocení pro práci kroužku
4. Edukační prostředí pro práci kroužku a jejich zhodnocení
5. Přehled a zhodnocení přínosu základních učebnic didaktiky a pedagogiky volného času jako didaktické opory vedoucího rybářského kroužku
6. Přehled a zhodnocení přínosu základních rybářských periodik jako didaktické opory vedoucí-ho rybářského kroužku
7. Závěr (sumarizace přínosu výše zhodnoceného pro vznik a zvýšení kompetencí vedoucího rybářského kroužku)
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem mé práce by mělo být zhodnocení možnosti vhodného využití jednotlivých forem a metod výuky kategorizovaných v odborném rámci obecné didaktiky a pedagogiky volného času (a v učebnicích obou oborů), pro práci s dětmi ve specializovaném zájmovém útvaru, konkrétně rybářském kroužku.
Osnova:
1. Institucionální vymezení rybářských kroužků (ČRS x DDM) a jejich specifika
2. Formy výuky a jejich zhodnocení pro práci kroužku
3. Metody výuky a jejich zhodnocení pro práci kroužku
4. Edukační prostředí pro práci kroužku a jejich zhodnocení
5. Přehled a zhodnocení přínosu základních učebnic didaktiky a pedagogiky volného času jako didaktické opory vedoucího rybářského kroužku
6. Přehled a zhodnocení přínosu základních rybářských periodik jako didaktické opory vedoucí-ho rybářského kroužku
7. Závěr (sumarizace přínosu výše zhodnoceného pro vznik a zvýšení kompetencí vedoucího rybářského kroužku)
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85-866-33-1.
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
MACHART, J. Školní vzdělávací program DDM Prachatice. Prachatice: DDM, 2010.
BÍLÝ, I. a kol. Metodické pokyny pro vedoucí kroužků dětí a mládeže. 2. vyd. [online]. Praha: Český rybářský svaz, 2008. [cit. 04. května 2011]. Dostupné na: http://www.rybsvaz.cz/download/odd_sport_mladez/00000788_Metodicke_pokyny_konecna_verze.pdf?.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J., Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85-866-33-1.
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
MACHART, J. Školní vzdělávací program DDM Prachatice. Prachatice: DDM, 2010.
BÍLÝ, I. a kol. Metodické pokyny pro vedoucí kroužků dětí a mládeže. 2. vyd. [online]. Praha: Český rybářský svaz, 2008. [cit. 04. května 2011]. Dostupné na: http://www.rybsvaz.cz/download/odd_sport_mladez/00000788_Metodicke_pokyny_konecna_verze.pdf?.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J., Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3