Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Anotace v angličtině
The work deals with personalities that are among the more significant in this field in our country. The aim of the research is to discover and to describe these individuals. Then to show, where and in which organization and association they work, from which position they are known, what have achieved education, what they propagate or hold. Will be presented their published posts and will be summarized their overall work.
Klíčová slova
pedagogika zážitku, významné osobnosti, Česká republika, 1990-2011, Allan Gintel, Prázdninová škola Lipnice, hra, příroda, výchova
Klíčová slova v angličtině
experiential education, significant personalities, Czech Republic, 1990-2011, Allan Gintel, Vacation School Lipnice, game, nature, education
Rozsah průvodní práce
100 s. (138 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Anotace v angličtině
The work deals with personalities that are among the more significant in this field in our country. The aim of the research is to discover and to describe these individuals. Then to show, where and in which organization and association they work, from which position they are known, what have achieved education, what they propagate or hold. Will be presented their published posts and will be summarized their overall work.
Klíčová slova
pedagogika zážitku, významné osobnosti, Česká republika, 1990-2011, Allan Gintel, Prázdninová škola Lipnice, hra, příroda, výchova
Klíčová slova v angličtině
experiential education, significant personalities, Czech Republic, 1990-2011, Allan Gintel, Vacation School Lipnice, game, nature, education
Zásady pro vypracování
Cílem celé práce je objevit a popsat významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku, uvést v jaké organizaci působí, odkud přišli, jaké mají vzdělání, co propagují či zastávají, jaké práce publikovali, popř. jaké kurzy či semináře připravují. V teoretické úvodní části budu čerpat z odborné literatury, v části empirické budu díky kvalitativnímu výzkumu postupovat metodou analýzy dokumentů.
Zásady pro vypracování
Cílem celé práce je objevit a popsat významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku, uvést v jaké organizaci působí, odkud přišli, jaké mají vzdělání, co propagují či zastávají, jaké práce publikovali, popř. jaké kurzy či semináře připravují. V teoretické úvodní části budu čerpat z odborné literatury, v části empirické budu díky kvalitativnímu výzkumu postupovat metodou analýzy dokumentů.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. Práce s hrou ? Pro profesionály. 1. vyd.
Praha : Grada Publishing a. s. , 2007. 116 s. ISBN 978-80-247-1974-0.
FRANC, D. ; ZOUNKOVÁ, D. ; MARTIN, A. Učení zážitkem a hrou : praktická příručka instruktora. Přel. D. Zounková. 1.vyd. Brno : Computer Press, 2007.
201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
HANUŠ, R. Zážitkově pedagogické učení. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004.
ISBN 80-7178927-5.
HOLEC, O. a kol. Instruktorský slabikář. Praha : Prázdninová škola Lipnice, 1994. 37 s.
HRKAL, J.; HANUŠ, R. et al. Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice ; II. 4. vyd. Praha : Portál, 2007. 165 s.
ISBN 978-80-7367-265-2.
INSTRUKTOŘI BRNO. Fond her : 52 nejlepších her z akcí a kurzů. 1. vyd.
Brno : Computer Press, 2007. 211 s. ISBN 978-80-251-1675-3.
KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství : pro pedagogiku a psychoterapii. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2009. 135 s. ISBN 978-80-251-2562-5.
MACHOVÁ, J. Výchova ke zdraví. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 291 s.ISBN 978-80-247-2715-8.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 5. vyd. Praha : Portál, 2009. 325 s.ISBN 978-80-7367-572-1.
NEUMAN, J. et al. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. 315 s. ISBN 80-7178-292-0.
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha : Portál, 2002.
231 s. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 3. vyd. Praha : Portál, 2005. 481 s.
ISBN 80-7367-047-X.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. , 2007. 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
ZÍTKO, M. 112 věcí, které se vyplatí stihnout před smrtí. 1. vyd.Praha : Bohemia Books, 2008. 231 s. ISBN 978-80-87120-04-0.
ZOUNKOVÁ, D. et al. Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice ; III. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. 152 s.
ISBN 978-80-7367-198-3.
Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice ;
I. 2.vyd. Praha : Portál, 2008. 160 s. ISBN 978-80-736.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. Práce s hrou ? Pro profesionály. 1. vyd.
Praha : Grada Publishing a. s. , 2007. 116 s. ISBN 978-80-247-1974-0.
FRANC, D. ; ZOUNKOVÁ, D. ; MARTIN, A. Učení zážitkem a hrou : praktická příručka instruktora. Přel. D. Zounková. 1.vyd. Brno : Computer Press, 2007.
201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
HANUŠ, R. Zážitkově pedagogické učení. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004.
ISBN 80-7178927-5.
HOLEC, O. a kol. Instruktorský slabikář. Praha : Prázdninová škola Lipnice, 1994. 37 s.
HRKAL, J.; HANUŠ, R. et al. Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice ; II. 4. vyd. Praha : Portál, 2007. 165 s.
ISBN 978-80-7367-265-2.
INSTRUKTOŘI BRNO. Fond her : 52 nejlepších her z akcí a kurzů. 1. vyd.
Brno : Computer Press, 2007. 211 s. ISBN 978-80-251-1675-3.
KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství : pro pedagogiku a psychoterapii. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2009. 135 s. ISBN 978-80-251-2562-5.
MACHOVÁ, J. Výchova ke zdraví. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 291 s.ISBN 978-80-247-2715-8.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 5. vyd. Praha : Portál, 2009. 325 s.ISBN 978-80-7367-572-1.
NEUMAN, J. et al. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. 315 s. ISBN 80-7178-292-0.
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha : Portál, 2002.
231 s. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 3. vyd. Praha : Portál, 2005. 481 s.
ISBN 80-7367-047-X.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. , 2007. 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
ZÍTKO, M. 112 věcí, které se vyplatí stihnout před smrtí. 1. vyd.Praha : Bohemia Books, 2008. 231 s. ISBN 978-80-87120-04-0.
ZOUNKOVÁ, D. et al. Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice ; III. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. 152 s.
ISBN 978-80-7367-198-3.
Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice ;
I. 2.vyd. Praha : Portál, 2008. 160 s. ISBN 978-80-736.