Hlavním tématem této bakalářské práce jsou emoce. Na základě toho je jejím cílem objasnit tento pojem a následně jej aplikovat do kontextu výtvarného umění. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části zabývající se teorií je objasněn vztah emoce a barvy, především však zobrazování emocí prostřednictvím výtvarného umění. Dále je kladen důraz na působení samotného díla na emoční stránku diváka. Tento fenomén je analyzován chronologicky od počátku lidstva do současnosti. Praktická část obsahuje triptych obrazů zaměřených na téma emoce, popis postupu práce včetně inspiračních zdrojů a následnou úvahu nad jejich působením.
Anotace v angličtině
The main theme of this Bachelor's thesis are emotions. The goal is to clarify this concept, and then apply it to the context of fine art. The work is divided into part of the theoretical and practical. In the part dealing with the theories has to be clarified the relationship of emotions and colors, but mainly the display of emotion through visual art. Further emphasis is placed on the impact of the work on the viewer emotional page. This phenomenon is analysed in chronological order from the beginning of mankind until the present. The practical part includes a triptych of paintings focusing on the topic of emotions, the description of the painting process, including the inspiration of resources and subsequent consideration of their effects.
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou emoce. Na základě toho je jejím cílem objasnit tento pojem a následně jej aplikovat do kontextu výtvarného umění. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části zabývající se teorií je objasněn vztah emoce a barvy, především však zobrazování emocí prostřednictvím výtvarného umění. Dále je kladen důraz na působení samotného díla na emoční stránku diváka. Tento fenomén je analyzován chronologicky od počátku lidstva do současnosti. Praktická část obsahuje triptych obrazů zaměřených na téma emoce, popis postupu práce včetně inspiračních zdrojů a následnou úvahu nad jejich působením.
Anotace v angličtině
The main theme of this Bachelor's thesis are emotions. The goal is to clarify this concept, and then apply it to the context of fine art. The work is divided into part of the theoretical and practical. In the part dealing with the theories has to be clarified the relationship of emotions and colors, but mainly the display of emotion through visual art. Further emphasis is placed on the impact of the work on the viewer emotional page. This phenomenon is analysed in chronological order from the beginning of mankind until the present. The practical part includes a triptych of paintings focusing on the topic of emotions, the description of the painting process, including the inspiration of resources and subsequent consideration of their effects.
Bakalářská práce bude ve dvou částech, teoretická část rozebere fenomén emocí ve výtvarném umění, praktická část bude cyklus obrazů na téma "Emoce" cca 120x70cm akrylem.
Teoretická část kunsthistoricky pojedná:
- o výrazových prostředcích zobrazujících emoce
- o působení barev na psychiku člověka
- udělá průzkum emočních reakcí na svoji práci u různých věkových a společenských skupin.
Praktická práce bude obsahovat triptych obrazů malovaných akrylem a podkladovékresby - skici.
Součástí bakalářské práce bude fotodokumentace.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude ve dvou částech, teoretická část rozebere fenomén emocí ve výtvarném umění, praktická část bude cyklus obrazů na téma "Emoce" cca 120x70cm akrylem.
Teoretická část kunsthistoricky pojedná:
- o výrazových prostředcích zobrazujících emoce
- o působení barev na psychiku člověka
- udělá průzkum emočních reakcí na svoji práci u různých věkových a společenských skupin.
Praktická práce bude obsahovat triptych obrazů malovaných akrylem a podkladovékresby - skici.
Součástí bakalářské práce bude fotodokumentace.
Seznam doporučené literatury
KANDINSKY, Wassily. O duchovnosti v umění.Praha:Triáda,1998,136 s.
ELKINS, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Praha: Academia, 2007, 208 s.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů. Brno: Host, 2008, 450 s.
WORRINGER, Wilhelm. Abstrakce a vcítění.Praha:Triáda, 2001, 52 s.
WOLF, Norbert. Expresionismus. Praha: Slovart, 2005, 95 s.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008, 440 s.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Úvod do psychologie emocí. České Budějovice: Jihočeská univerzita,1998, 73 s.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Praha: Portál, 2007,227 s.
KANDINSKY, Wassily. Bod - linie - plocha. Praha: Triáda, 2000,192 s.
JOHNSON, Paul. Dějiny umění: nový pohled. Praha: Academia, 2006, 684 s.
Seznam doporučené literatury
KANDINSKY, Wassily. O duchovnosti v umění.Praha:Triáda,1998,136 s.
ELKINS, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Praha: Academia, 2007, 208 s.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů. Brno: Host, 2008, 450 s.
WORRINGER, Wilhelm. Abstrakce a vcítění.Praha:Triáda, 2001, 52 s.
WOLF, Norbert. Expresionismus. Praha: Slovart, 2005, 95 s.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008, 440 s.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Úvod do psychologie emocí. České Budějovice: Jihočeská univerzita,1998, 73 s.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Praha: Portál, 2007,227 s.
KANDINSKY, Wassily. Bod - linie - plocha. Praha: Triáda, 2000,192 s.
JOHNSON, Paul. Dějiny umění: nový pohled. Praha: Academia, 2006, 684 s.