Záměrem práce je zmapovat pojetí demokratického výchovného stylu z pohledu různých filozofických, pedagogických a psychologických přístupů a zjistit jeho zastoupení v současné výchově předškolních dětí v rodině a mateřské škole.\\
V teoretické části se studentka soustředí na různé přístupy směřující k humanistickému pojetí dítěte a výchovy a charakterizuje základní znaky demokratického výchovného stylu.\\
V praktické části zpracuje studentka dotazník pro rodiče a učitelky mateřských škol, který na základě řešení konkrétních výchovných situací prokáže zastoupení demokratického výchovného stylu v předškolním věku dítěte.
Zásady pro vypracování
Záměrem práce je zmapovat pojetí demokratického výchovného stylu z pohledu různých filozofických, pedagogických a psychologických přístupů a zjistit jeho zastoupení v současné výchově předškolních dětí v rodině a mateřské škole.\\
V teoretické části se studentka soustředí na různé přístupy směřující k humanistickému pojetí dítěte a výchovy a charakterizuje základní znaky demokratického výchovného stylu.\\
V praktické části zpracuje studentka dotazník pro rodiče a učitelky mateřských škol, který na základě řešení konkrétních výchovných situací prokáže zastoupení demokratického výchovného stylu v předškolním věku dítěte.
Seznam doporučené literatury
Cambell, R.: Potřebuji tvou lásku, Portál Praha, 2008\\
Covey, S.: 7 návyků skutečně efektivních lidí, Management press, Praha, 2009\\
Čáp, J; Mareš, J.: Psychologie pro učitele, Portál Praha, 2007\\
Fenstermacher,G.; Soltis, G.D. : Vyučovací styly učitelů, Portál Praha, 2008\\
Gardošová, J.; Dujková, L.: Začít spolu - pro MŠ, Portál Praha, 2005\\
Gillernová, I.; Mertin, V. : Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2010\\
Hehenkamp, C.: Indigové děti, Eugenika, 2008\\
Helus, Z. : Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2009\\
Chapman, G.; Cambell, R.: Děti a pět jazyků lásky, Návrat domů Praha, 2002\\
Kopřiva, P. a kol: Respektovat a být respektován, Spirála Olomouc 2006\\
Pekařová, L.: Jak žít a nezbláznit se, Poznání Olomouc, 2006\\
Prekopová, J.; Sweizerová Ch. : Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Portál, 2003\\
Průcha, J. a kol: Pedagogický slovník, Portál Praha, 2009\\
Ruiz, d.M. : Čtyři dohody, Pragma Praha, 2008\\
Shapiro, L.: Emoční inteligence dítěte a její rozvoj, Portál Praha, 2004\\
Smith, Ch. : Třída plná pohody, Portál Praha, 2001\\
Svobodová, E.a kol: Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání, Raabe České Budějovice, 2007\\
Svobodová, E. a kol: Vzdělávání v mateřské škole, Portál Praha, 2010
Seznam doporučené literatury
Cambell, R.: Potřebuji tvou lásku, Portál Praha, 2008\\
Covey, S.: 7 návyků skutečně efektivních lidí, Management press, Praha, 2009\\
Čáp, J; Mareš, J.: Psychologie pro učitele, Portál Praha, 2007\\
Fenstermacher,G.; Soltis, G.D. : Vyučovací styly učitelů, Portál Praha, 2008\\
Gardošová, J.; Dujková, L.: Začít spolu - pro MŠ, Portál Praha, 2005\\
Gillernová, I.; Mertin, V. : Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2010\\
Hehenkamp, C.: Indigové děti, Eugenika, 2008\\
Helus, Z. : Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2009\\
Chapman, G.; Cambell, R.: Děti a pět jazyků lásky, Návrat domů Praha, 2002\\
Kopřiva, P. a kol: Respektovat a být respektován, Spirála Olomouc 2006\\
Pekařová, L.: Jak žít a nezbláznit se, Poznání Olomouc, 2006\\
Prekopová, J.; Sweizerová Ch. : Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Portál, 2003\\
Průcha, J. a kol: Pedagogický slovník, Portál Praha, 2009\\
Ruiz, d.M. : Čtyři dohody, Pragma Praha, 2008\\
Shapiro, L.: Emoční inteligence dítěte a její rozvoj, Portál Praha, 2004\\
Smith, Ch. : Třída plná pohody, Portál Praha, 2001\\
Svobodová, E.a kol: Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání, Raabe České Budějovice, 2007\\
Svobodová, E. a kol: Vzdělávání v mateřské škole, Portál Praha, 2010