Práce se zabývá popisem a využitím moderních didaktických prostředků ve výuce a praktickou aplikací výukového systému eFront.
Teoretická část hodnotí výukové metody vhodné pro výuku elektroniky, zabývá se rozdělením didaktických prostředků a popisuje nejpoužívanější z nich ? dataprojektor, vizualizér a interaktivní tabuli.
Praktická část se zabývá využitím vybraných výukových metod ve výuce jednotlivých odborných elektrotechnických předmětů a popisuje praktické použití systému eFront ve výuce. Zabývá se možnostmi tvorby testů a kvizů jinými programy a v závěru popisuje přípravu na výuku realizovaných pomocí webových stránek.
Anotace v angličtině
The work deals with description and use of modern didactic means in education and also with practical application of e-learning system eFront.
Theoretical part evaluates educational methods suitable for education of electronically specialized subjects, surveys didactic means and depicts the most used ones - dataprojector, visualiser and interactive board.
Practical part deals with use of selected educational methods in specialized electronical subjects and depicts use of e-learning system eFront in educational process. It also deals with various Quiz makers possibilities and finally shows preparation for educational lesson with eFront support.
Práce se zabývá popisem a využitím moderních didaktických prostředků ve výuce a praktickou aplikací výukového systému eFront.
Teoretická část hodnotí výukové metody vhodné pro výuku elektroniky, zabývá se rozdělením didaktických prostředků a popisuje nejpoužívanější z nich ? dataprojektor, vizualizér a interaktivní tabuli.
Praktická část se zabývá využitím vybraných výukových metod ve výuce jednotlivých odborných elektrotechnických předmětů a popisuje praktické použití systému eFront ve výuce. Zabývá se možnostmi tvorby testů a kvizů jinými programy a v závěru popisuje přípravu na výuku realizovaných pomocí webových stránek.
Anotace v angličtině
The work deals with description and use of modern didactic means in education and also with practical application of e-learning system eFront.
Theoretical part evaluates educational methods suitable for education of electronically specialized subjects, surveys didactic means and depicts the most used ones - dataprojector, visualiser and interactive board.
Practical part deals with use of selected educational methods in specialized electronical subjects and depicts use of e-learning system eFront in educational process. It also deals with various Quiz makers possibilities and finally shows preparation for educational lesson with eFront support.
I Teoretická část\\
1. Výukové metody\\
1.1 Rozdělení výukových metod\\
1.2 Vybrané výukové metody užité ve výuce odborných předmětů\\
1.3 Výukové metody s podporou didaktické a výpočetní techniky\\
2. Didaktická technika\\
2.1 Přehled současné a dostupné didaktické techniky pro výuku odborných předmětů\\
2.2 Vybraná didaktická a výpočetní technika , specifická pro určité odborné předměty\\
II Praktická část\\
1. Vybrané učivo vhodné pro efektivní výuku s didaktickou a výpočetní technikou\\
2. Přehled užité didaktické a výpočetní techniky\\
3. Návrh www stránek pro výuku číslicové techniky a elektronických zařízení\\
4. Ukázka vypracovaných příprav na výuku s užitím www stránek\\
5. Návrh úpravy Školního vzdělávacího plánu s užitím webu
Zásady pro vypracování
I Teoretická část\\
1. Výukové metody\\
1.1 Rozdělení výukových metod\\
1.2 Vybrané výukové metody užité ve výuce odborných předmětů\\
1.3 Výukové metody s podporou didaktické a výpočetní techniky\\
2. Didaktická technika\\
2.1 Přehled současné a dostupné didaktické techniky pro výuku odborných předmětů\\
2.2 Vybraná didaktická a výpočetní technika , specifická pro určité odborné předměty\\
II Praktická část\\
1. Vybrané učivo vhodné pro efektivní výuku s didaktickou a výpočetní technikou\\
2. Přehled užité didaktické a výpočetní techniky\\
3. Návrh www stránek pro výuku číslicové techniky a elektronických zařízení\\
4. Ukázka vypracovaných příprav na výuku s užitím www stránek\\
5. Návrh úpravy Školního vzdělávacího plánu s užitím webu
Seznam doporučené literatury
Antošová, M., Davídek : Číslicová technika, KOPP, 2008\\
Bezděk, M. : Elektronika I - III, Učebnice, BEN, 2003\\
Krištoufek, K. : Kurs číslicových počítačů a mikropočítačů, SNTL, 1990\\
Jiřina, M., Kottek, E. : Kurs navrhování číslicových obvodů, SNTL, 1988\\
Starý, J. : Mikropočítač a jeho programování, SNTL, 1984\\
Pasch, M.. : Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, 2005\\
Malina : Poznáváme elektroniku VIII - digitální technika, KOPP 2005\\
Láníček, R. : Simulační programy pro elektroniku, BEN, 2002\\
Burian, Z, Krejčiřík, A. : Simuluj! - Simulace obvodů v elektronice, BEN, 2002\\
Vacek, V. : Učebnice programování PIC, BEN, 2002\\
Maňák, J.,Švec,V.: Výukové metody, Brno, Paido, 2003\\
Vintr, J., Veselý, B., Hladký, J.:. Základy didaktiky pro učitele odborných předmětů. České Budějovice, Jihočeská univerzita 2002
Seznam doporučené literatury
Antošová, M., Davídek : Číslicová technika, KOPP, 2008\\
Bezděk, M. : Elektronika I - III, Učebnice, BEN, 2003\\
Krištoufek, K. : Kurs číslicových počítačů a mikropočítačů, SNTL, 1990\\
Jiřina, M., Kottek, E. : Kurs navrhování číslicových obvodů, SNTL, 1988\\
Starý, J. : Mikropočítač a jeho programování, SNTL, 1984\\
Pasch, M.. : Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, 2005\\
Malina : Poznáváme elektroniku VIII - digitální technika, KOPP 2005\\
Láníček, R. : Simulační programy pro elektroniku, BEN, 2002\\
Burian, Z, Krejčiřík, A. : Simuluj! - Simulace obvodů v elektronice, BEN, 2002\\
Vacek, V. : Učebnice programování PIC, BEN, 2002\\
Maňák, J.,Švec,V.: Výukové metody, Brno, Paido, 2003\\
Vintr, J., Veselý, B., Hladký, J.:. Základy didaktiky pro učitele odborných předmětů. České Budějovice, Jihočeská univerzita 2002