Vzdělávací program umožňuje získání všeobecných a odborných vědomostí a manuálních a intelektových dovedností potřebných k vykonávání povolání kadeřník. Při sestavování a naplňování ŠVP je respektovaná snaha o vybavení absolventa takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které mu umožní dobré uplatnění na trhu práce. Při sestavování obsahu vzdělávání jsou respektovány požadavky sociálních partnerů příslušné odbornosti.
Anotace v angličtině
The curriculum enables students to acquire general and professional knowledge and manual and intellectual skills needed to perform the profession of a hairdresser. In developing and implementing the ŠVP effort respected graduate of equipment such knowledge, skills and attitudes that will enable it to good use on the labor market. In compiling the content of education are respected the expertise of the social partners.
Klíčová slova
Vzdělávací program, výukové metody, výukové kompetence, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací plán, odborné vzdělávání, střední odborná škola, kadeřník, kadeřnice.
Klíčová slova v angličtině
The curriculum, teaching methods, teaching skills, general education program, school educational program, vocational training, college, hairdresser.
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Vzdělávací program umožňuje získání všeobecných a odborných vědomostí a manuálních a intelektových dovedností potřebných k vykonávání povolání kadeřník. Při sestavování a naplňování ŠVP je respektovaná snaha o vybavení absolventa takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které mu umožní dobré uplatnění na trhu práce. Při sestavování obsahu vzdělávání jsou respektovány požadavky sociálních partnerů příslušné odbornosti.
Anotace v angličtině
The curriculum enables students to acquire general and professional knowledge and manual and intellectual skills needed to perform the profession of a hairdresser. In developing and implementing the ŠVP effort respected graduate of equipment such knowledge, skills and attitudes that will enable it to good use on the labor market. In compiling the content of education are respected the expertise of the social partners.
Klíčová slova
Vzdělávací program, výukové metody, výukové kompetence, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací plán, odborné vzdělávání, střední odborná škola, kadeřník, kadeřnice.
Klíčová slova v angličtině
The curriculum, teaching methods, teaching skills, general education program, school educational program, vocational training, college, hairdresser.
Zásady pro vypracování
1. Cíle a kompetence a jejich specifika ve výuce na střední odborné škole\\
2. Výukové metody a jejich užití při tvorbě Rámcových vzdělávacích plánů ( RVP )\\
3. Požadavky na tvorbu Školního vzdělávacího plánu ( ŠVP ) z hlediska RVP\\
4. Vybrané předměty odborného výcviku a jejich specifika\\
5. Konkrétní rozpracování, srovnání nynějších a dřívějších ŠVP\\
6. Návrh učiva a jeho ověření v rámci nového ŠVP pro vybrané předměty\\
7. Zhodnocení efektivity nového ŠVP ve výuce odborných předmětů
Zásady pro vypracování
1. Cíle a kompetence a jejich specifika ve výuce na střední odborné škole\\
2. Výukové metody a jejich užití při tvorbě Rámcových vzdělávacích plánů ( RVP )\\
3. Požadavky na tvorbu Školního vzdělávacího plánu ( ŠVP ) z hlediska RVP\\
4. Vybrané předměty odborného výcviku a jejich specifika\\
5. Konkrétní rozpracování, srovnání nynějších a dřívějších ŠVP\\
6. Návrh učiva a jeho ověření v rámci nového ŠVP pro vybrané předměty\\
7. Zhodnocení efektivity nového ŠVP ve výuce odborných předmětů
Seznam doporučené literatury
Hűlsken,M.a kol.: Příručka pro kadeřnice, Europa- Sobotales cz Praha 2005\\
Kašparová,J. a kol.,: Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU,Národní ústav odborného vzdělávání, Praha,2008\\
Maňák,J.,Švec,J.: Výukové metody,Brno,Paido,2003\\
Peterka,E., Kocourek,F., Podzimek, M.: Materiály pro 1. až 3. ročník učebního oboru\\ Kadeřník, Informatorium, spol. s. r. o., 1999\\
Polívka,L., Komendová,H., Pech, V., Valášek, J.: Technologie pro 1. až 3. ročník učební obor\\ Kadeřník, Informatorium, spol. s. r. o., 2003
Seznam doporučené literatury
Hűlsken,M.a kol.: Příručka pro kadeřnice, Europa- Sobotales cz Praha 2005\\
Kašparová,J. a kol.,: Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU,Národní ústav odborného vzdělávání, Praha,2008\\
Maňák,J.,Švec,J.: Výukové metody,Brno,Paido,2003\\
Peterka,E., Kocourek,F., Podzimek, M.: Materiály pro 1. až 3. ročník učebního oboru\\ Kadeřník, Informatorium, spol. s. r. o., 1999\\
Polívka,L., Komendová,H., Pech, V., Valášek, J.: Technologie pro 1. až 3. ročník učební obor\\ Kadeřník, Informatorium, spol. s. r. o., 2003