Tématem diplomové práce jsou "Postoje a nákupní chování zákazníků v nákupním centru". Cílem této práce bylo zhodnotit postoje a nákupní chování zákazníků a to konkrétně v Obchodním centru Čtyři Dvory v Českých Budějovicích, ve kterém probíhalo dotazníkové šetření. Zároveň byly stanovené také dílčí cíle jako zhodnocení nákupů v tomto centru v závislosti na pohlaví a zjistit zda jsou zákazníci v centru spokojeni zhlediska nákupu a nabízeného sortimentu a služeb. V současné době obchodníci a developeři sehrávají na trhu stále těžší konkureční boj o zákazníky, proto je důležité nabízet zákazníkům v centrech různé alternativy jak zde strávit svůj volný čas, aby vedení těchto center přilákalo více návštěvníků. Je tedy nutné znát, co zákazníka nejvíce při nákupu ovlivňuje, jaký sortiment či služby preferuje, jak na ně působí interiér nákupního centra a podobně. Tyto faktory mohou hrát klíčovou roli pro zajištění popularity center a také vyšší spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
The topic of thesis is "The attitudes and buying behavior of customers of a shopping center." The aim of this work was to evaluate the attitudes and buying behavior of customers, specifically in the Business Centre Čtyři Dvory in České Budějovice, which conducted a questionnaire survey. At the same time also set targets for evaluation in this shopping center, depending on gender and determine whether they are in the center of satisfied customers buying From the perspective of a range of products and services offered. Currently, traders and developers play an increasingly difficult market rival battle for customers, so it is important to offer customers in the centers of the various alternatives both here to spend their leisure time to the management of these centers attract more visitors. It is therefore necessary to know what the customer when buying most affects what range of services or favors, as they are exposed interior of the shopping centers and the like. These factors may play a key role in ensuring the popularity centers and higher customer satisfaction.
Klíčová slova
nákupní centra, nákupní chování, zákazník, spotřebitel, postoje, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
shopping center, shopping behavior, customer, consumer, attitudes, marketing research
Rozsah průvodní práce
104 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce jsou "Postoje a nákupní chování zákazníků v nákupním centru". Cílem této práce bylo zhodnotit postoje a nákupní chování zákazníků a to konkrétně v Obchodním centru Čtyři Dvory v Českých Budějovicích, ve kterém probíhalo dotazníkové šetření. Zároveň byly stanovené také dílčí cíle jako zhodnocení nákupů v tomto centru v závislosti na pohlaví a zjistit zda jsou zákazníci v centru spokojeni zhlediska nákupu a nabízeného sortimentu a služeb. V současné době obchodníci a developeři sehrávají na trhu stále těžší konkureční boj o zákazníky, proto je důležité nabízet zákazníkům v centrech různé alternativy jak zde strávit svůj volný čas, aby vedení těchto center přilákalo více návštěvníků. Je tedy nutné znát, co zákazníka nejvíce při nákupu ovlivňuje, jaký sortiment či služby preferuje, jak na ně působí interiér nákupního centra a podobně. Tyto faktory mohou hrát klíčovou roli pro zajištění popularity center a také vyšší spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
The topic of thesis is "The attitudes and buying behavior of customers of a shopping center." The aim of this work was to evaluate the attitudes and buying behavior of customers, specifically in the Business Centre Čtyři Dvory in České Budějovice, which conducted a questionnaire survey. At the same time also set targets for evaluation in this shopping center, depending on gender and determine whether they are in the center of satisfied customers buying From the perspective of a range of products and services offered. Currently, traders and developers play an increasingly difficult market rival battle for customers, so it is important to offer customers in the centers of the various alternatives both here to spend their leisure time to the management of these centers attract more visitors. It is therefore necessary to know what the customer when buying most affects what range of services or favors, as they are exposed interior of the shopping centers and the like. These factors may play a key role in ensuring the popularity centers and higher customer satisfaction.
Klíčová slova
nákupní centra, nákupní chování, zákazník, spotřebitel, postoje, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
shopping center, shopping behavior, customer, consumer, attitudes, marketing research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zhodnotit postoje a nákupní chování zákazníků ve vybraném nákupním centru.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Sběr a utřídění sekundárních dat.
Provedení výzkumu a analýza získaných dat.
Formulace závěrů
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zhodnotit postoje a nákupní chování zákazníků ve vybraném nákupním centru.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Sběr a utřídění sekundárních dat.
Provedení výzkumu a analýza získaných dat.
Formulace závěrů
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Armstrong, G. Principles of marketing. Upper Saddle River: Pearson, 2010.
Kotler, P., Keller, K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007.
Schiffman, L. G., Kanuk, L. L. Nákupní chování. Praha: Computer Press, 2004.
Vysekalová, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing, 2004.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Armstrong, G. Principles of marketing. Upper Saddle River: Pearson, 2010.
Kotler, P., Keller, K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007.
Schiffman, L. G., Kanuk, L. L. Nákupní chování. Praha: Computer Press, 2004.
Vysekalová, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing, 2004.