Cílem diplomové práce je analyzovat aktuální nabídku agroturistických služeb a produktů venkovské turistiky ve zvolených okresech Jihočeského kraje, a to ve Strakonicích a Písku. Dalším cílem je zhodnocení vymezeného území z hlediska předpokladů pro rozvoj venkovského cestovního ruchu. Z provedených analýz a vlastního výzkumu bude v syntetické části navržen směr dalšího rozvoje služeb vzhledem k potřebám subjektů čerpajícím agroturistické služby a trendům ve světě.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to analyse agrotourism services and products of rural tourism in Strakonice and Písek Regions. Another target is to evaluate the potential of rural tourism development in selected areas. In syntetic part of the thesis the direction of development of agrotourism services and product of rural tourism was proposed.
Klíčová slova
Jihočeský kraj, Strakonice, Písek, udržitelný cestovní ruch, měkké formy cestovního ruchu, agroturistika, ekoagroturistika, venkovský cestovní ruch
Cílem diplomové práce je analyzovat aktuální nabídku agroturistických služeb a produktů venkovské turistiky ve zvolených okresech Jihočeského kraje, a to ve Strakonicích a Písku. Dalším cílem je zhodnocení vymezeného území z hlediska předpokladů pro rozvoj venkovského cestovního ruchu. Z provedených analýz a vlastního výzkumu bude v syntetické části navržen směr dalšího rozvoje služeb vzhledem k potřebám subjektů čerpajícím agroturistické služby a trendům ve světě.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to analyse agrotourism services and products of rural tourism in Strakonice and Písek Regions. Another target is to evaluate the potential of rural tourism development in selected areas. In syntetic part of the thesis the direction of development of agrotourism services and product of rural tourism was proposed.
Klíčová slova
Jihočeský kraj, Strakonice, Písek, udržitelný cestovní ruch, měkké formy cestovního ruchu, agroturistika, ekoagroturistika, venkovský cestovní ruch
Cíl práce:
Cílem práce bude zanalyzování tržních podmínek, aktuální nabídky služeb poskytovaných agroturistickými farmami ve vybraných regionech jižních Čech a možností čerpání fondových prostředků na rozvoj této diverzifikační činnosti.
Metodika práce:
Práce je zaměřena na analýzu aktuální nabídky venkovského cestovního ruchu a agroturistických služeb ve zvolených regionech, resp. podmínek a podpor pro podnikatele při poskytování služeb cestovního ruchu v ubytovacích zařízeních ve venkovském prostoru. V návaznosti na tuto analytickou část bude v syntetické části navržen směr dalšího rozvoje služeb vzhledem k potřebám subjektů čerpajícím agroturistické služby a trendům ve světě. V práci budou použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím analýzy statistických údajů, dotazníkové šetření.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce bude zanalyzování tržních podmínek, aktuální nabídky služeb poskytovaných agroturistickými farmami ve vybraných regionech jižních Čech a možností čerpání fondových prostředků na rozvoj této diverzifikační činnosti.
Metodika práce:
Práce je zaměřena na analýzu aktuální nabídky venkovského cestovního ruchu a agroturistických služeb ve zvolených regionech, resp. podmínek a podpor pro podnikatele při poskytování služeb cestovního ruchu v ubytovacích zařízeních ve venkovském prostoru. V návaznosti na tuto analytickou část bude v syntetické části navržen směr dalšího rozvoje služeb vzhledem k potřebám subjektů čerpajícím agroturistické služby a trendům ve světě. V práci budou použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím analýzy statistických údajů, dotazníkové šetření.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
STŘÍBRNÁ, M.: Venkovská turistika a agroturistika. Vyd. 1. Praha. ProfiPress 2005 - 65 s. ISBN 80-86726-14-2.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. : Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 180s., ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, P. - KELLER, K. L.: Marketing Management. Prentice Hall; 12 edition. 816 s. ISBN: 978-0131457577.
PARMOVÁ, D.: Řízení služeb: přednášky. 1.vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zemědělská fakulta, 2004. 96 s., ISBN 80-7040-673-9.
PAYNE, A.: Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s., ISBN 80-7169-276-X.
BERÁNEK, J. - KOTEK, P.: Řízení hotelového provozu. 3., přeprac. vyd.. Praha : MAG ConsultingGrada Publishing, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-X.
PARMOVÁ, D. - PARMOVÁ, D.: Provoz služeb v cestovním ruchu 1. vyd.. - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2003 - 77, 84 s. ISBN 80-7040-611-9.
HORNER, S. - SWARBROOKE, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, c2003 - 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
COT Business (časopis)
Hotelrevue (časopis)
AHR Forum (bulletin)
Seznam doporučené literatury
STŘÍBRNÁ, M.: Venkovská turistika a agroturistika. Vyd. 1. Praha. ProfiPress 2005 - 65 s. ISBN 80-86726-14-2.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. : Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 180s., ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, P. - KELLER, K. L.: Marketing Management. Prentice Hall; 12 edition. 816 s. ISBN: 978-0131457577.
PARMOVÁ, D.: Řízení služeb: přednášky. 1.vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zemědělská fakulta, 2004. 96 s., ISBN 80-7040-673-9.
PAYNE, A.: Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s., ISBN 80-7169-276-X.
BERÁNEK, J. - KOTEK, P.: Řízení hotelového provozu. 3., přeprac. vyd.. Praha : MAG ConsultingGrada Publishing, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-X.
PARMOVÁ, D. - PARMOVÁ, D.: Provoz služeb v cestovním ruchu 1. vyd.. - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2003 - 77, 84 s. ISBN 80-7040-611-9.
HORNER, S. - SWARBROOKE, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, c2003 - 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
COT Business (časopis)
Hotelrevue (časopis)
AHR Forum (bulletin)