Bakalářská práce je zaměřená na lekce dramatické výchovy pro děti předškolního věku. Cílem této mé bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti reagují při dramatických lekcích a jakým způsobem spolupracuji já s dětmi při činnostech, zda se objevují při výstupech nějaké mé chyby.
Teoretická část této bakalářské práce se zaměřuje na základní pojem dramatická výchova. Dále se soustřeďuje na historie dramatické výchovy, na její metody a techniky, stavbu lekce. Konec teoretické části se zabývá dramatickou lekcí na Střední pedagogické škole v Prachaticích.
Praktická část bakalářské práce zkoumá pomocí výzkumné metody pozorování, reakce dětí při dramatických lekcích. Dále se zabývá mojí reakcí na děti při dramatických lekcích, na moji práci a chyby.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the drama lessons for preschool children. The aim of this paper is to examine how children react to dramatic lessons and how I worked with children in activities that appear at the output of some of my mistakes.
The theoretocal part of this thesis focuses on the basic concept of drama. Also focuses on the history of drama, it´s methods and techniques, building lessons. End of the theoretical part deals with the drama classes at the Secondary Pedagogical School in Prachatice.
The practical part of this thesis examines using research methods of observation, the reaction of children in the drama lessons. It also deals with my reaction to the children indrama lessons, and work and my mistakes.
Klíčová slova
dramatická výchova, dramatická lekce
Klíčová slova v angličtině
drama lessons, drama education
Rozsah průvodní práce
44 s.(64 044 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na lekce dramatické výchovy pro děti předškolního věku. Cílem této mé bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti reagují při dramatických lekcích a jakým způsobem spolupracuji já s dětmi při činnostech, zda se objevují při výstupech nějaké mé chyby.
Teoretická část této bakalářské práce se zaměřuje na základní pojem dramatická výchova. Dále se soustřeďuje na historie dramatické výchovy, na její metody a techniky, stavbu lekce. Konec teoretické části se zabývá dramatickou lekcí na Střední pedagogické škole v Prachaticích.
Praktická část bakalářské práce zkoumá pomocí výzkumné metody pozorování, reakce dětí při dramatických lekcích. Dále se zabývá mojí reakcí na děti při dramatických lekcích, na moji práci a chyby.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the drama lessons for preschool children. The aim of this paper is to examine how children react to dramatic lessons and how I worked with children in activities that appear at the output of some of my mistakes.
The theoretocal part of this thesis focuses on the basic concept of drama. Also focuses on the history of drama, it´s methods and techniques, building lessons. End of the theoretical part deals with the drama classes at the Secondary Pedagogical School in Prachatice.
The practical part of this thesis examines using research methods of observation, the reaction of children in the drama lessons. It also deals with my reaction to the children indrama lessons, and work and my mistakes.
Klíčová slova
dramatická výchova, dramatická lekce
Klíčová slova v angličtině
drama lessons, drama education
Zásady pro vypracování
V teoretické části se bude studentka zabývat dramatickou výchovou z teoretického hlediska. Vymezí pojmy dramatická výchova, její formy,metody, prostředky,cíle,techniky. Zaměří se zejména na to, jak probíhají hodiny dramatické výchovy na středních pedagogických školách (především SPgŠ v Prachaticích).\\
Dále se studentka bude zabývat tím,co je to projekt v rámci lekce dramatické výchovy.Co do projektu a do lekce patří,co by v nich nemělo chybět, jak je sestavit.\\
V praktické části bude studentka pracovat pomocí výzkumné metody pozorování. Pomocí této výzkumné metody se studentka bude snažit zjistit,jak děti reagují při projektech pocházejících z hodin dramatické výchovy na SPgŠ. Navíc se studentka bude zabývat pozorováním vedoucího projektu, zejména tím, jakým způsobem reaguje na děti v průběhu projektu.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se bude studentka zabývat dramatickou výchovou z teoretického hlediska. Vymezí pojmy dramatická výchova, její formy,metody, prostředky,cíle,techniky. Zaměří se zejména na to, jak probíhají hodiny dramatické výchovy na středních pedagogických školách (především SPgŠ v Prachaticích).\\
Dále se studentka bude zabývat tím,co je to projekt v rámci lekce dramatické výchovy.Co do projektu a do lekce patří,co by v nich nemělo chybět, jak je sestavit.\\
V praktické části bude studentka pracovat pomocí výzkumné metody pozorování. Pomocí této výzkumné metody se studentka bude snažit zjistit,jak děti reagují při projektech pocházejících z hodin dramatické výchovy na SPgŠ. Navíc se studentka bude zabývat pozorováním vedoucího projektu, zejména tím, jakým způsobem reaguje na děti v průběhu projektu.
Seznam doporučené literatury
Bečvářová Ivana, Pracovní listy z dramatické výchovy, SVIS MŠMT, 2004\\
Machková Eva, Metody dramatické výchovy,STD, 2007\\
Valenta Josef, Metody a techniky dramatické výchovy, Grada, 2008
Seznam doporučené literatury
Bečvářová Ivana, Pracovní listy z dramatické výchovy, SVIS MŠMT, 2004\\
Machková Eva, Metody dramatické výchovy,STD, 2007\\
Valenta Josef, Metody a techniky dramatické výchovy, Grada, 2008