Informace o kvalifikační práci Výuka specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostaný pohyb.
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Výuka specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostatný pohyb.
Hlavní téma v angličtině
Teaching special competences to visually impaired pupils in the main educational stream within primary education with specialization in orientation in space and independent movement.
Název dle studenta
Výuka specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostaný pohyb.
Práce se zabývá výuce specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostatný pohyb. Cílem této práce bylo zjistit, zdali se vyučuje prostorová orientace a samostatný pohyb na běžných základních školách, do kterých jsou integrované děti se zrakovým postižením. Toho jsem docílila pomocí dotazování s odbornými pracovníky na základních školách, kterým bylo položeno 6 otevřených otázek.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on teaching special competences to visually impaired pupils in the main educational stream within primary education with specialization in orientation in space and independent movement. The aim of the thesis was to find out whether orientation in space was trained in South Bohemian ordinary primary schools where visually impaired children are integrated. Qualitative research in the form of semi-structured interview with experts from primary schools was applied to the thesis.
Práce se zabývá výuce specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostatný pohyb. Cílem této práce bylo zjistit, zdali se vyučuje prostorová orientace a samostatný pohyb na běžných základních školách, do kterých jsou integrované děti se zrakovým postižením. Toho jsem docílila pomocí dotazování s odbornými pracovníky na základních školách, kterým bylo položeno 6 otevřených otázek.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on teaching special competences to visually impaired pupils in the main educational stream within primary education with specialization in orientation in space and independent movement. The aim of the thesis was to find out whether orientation in space was trained in South Bohemian ordinary primary schools where visually impaired children are integrated. Qualitative research in the form of semi-structured interview with experts from primary schools was applied to the thesis.
1. Současný stav dané problematiky:
V současné době je technologii mnohem dokonalejší, a proto děti se zrakovým postižením mají lepší možnosti rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Děti mají lepší dostupnost k práci s počítači s hlasovým výstupem, která je velmi důležitá a samozřejmě mají dostupnost i k dalším komunikačním pomůckám.
2. Cíl práce:
Zjistit, jestli je vyučována prostorová orientace na základních školách v Jihočeském kraji
3. Hypotéza:
Není stanovena ? kvalitativní výzkum
4. Popis metodiky:
V této práci bude uplatněn kvalitativní výzkum, metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými učiteli.
Zásady pro vypracování
1. Současný stav dané problematiky:
V současné době je technologii mnohem dokonalejší, a proto děti se zrakovým postižením mají lepší možnosti rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Děti mají lepší dostupnost k práci s počítači s hlasovým výstupem, která je velmi důležitá a samozřejmě mají dostupnost i k dalším komunikačním pomůckám.
2. Cíl práce:
Zjistit, jestli je vyučována prostorová orientace na základních školách v Jihočeském kraji
3. Hypotéza:
Není stanovena ? kvalitativní výzkum
4. Popis metodiky:
V této práci bude uplatněn kvalitativní výzkum, metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými učiteli.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie . Oftalmopsychologie dětského věku. 1995. [s.l.] : Karolinum, 1995. 182 s. ISBN 9788071840534.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2. [s.l.] : Paido, 2004. 463 s. ISBN 8073150719,9788073150716.
RENOTIÉROVÁ, Marie; LUDÍKOVÁ, Libuše. Speciální pedagogika. [s.l.] : Univerzita Palackého, 2003. 290 s. ISBN 8024406462,9788024406466
FINKOVÁ, Dita; LUDÍKOVÁ, Libuše; STOKLASOVÁ, Veronika. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. [s.l.] : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 158 s. ISBN 8024418576,9788024418575.
KEBLOVÁ, Alena . Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky ZŠ. 2. [s.l.] : Septima, 1999. 27 s. ISBN 8072161040,9788072161041.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie . Oftalmopsychologie dětského věku. 1995. [s.l.] : Karolinum, 1995. 182 s. ISBN 9788071840534.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2. [s.l.] : Paido, 2004. 463 s. ISBN 8073150719,9788073150716.
RENOTIÉROVÁ, Marie; LUDÍKOVÁ, Libuše. Speciální pedagogika. [s.l.] : Univerzita Palackého, 2003. 290 s. ISBN 8024406462,9788024406466
FINKOVÁ, Dita; LUDÍKOVÁ, Libuše; STOKLASOVÁ, Veronika. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. [s.l.] : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 158 s. ISBN 8024418576,9788024418575.
KEBLOVÁ, Alena . Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky ZŠ. 2. [s.l.] : Septima, 1999. 27 s. ISBN 8072161040,9788072161041.