Cílem práce bylo porovnat, zda existuje odlišné vnímání značky společnosti ČEZ, a.s. ze strany jejích zaměstnanců a ze strany veřejnosti. Literární rešerše se zabývala značkou a její historií, brand managementem a positioningem značky. Součástí této kapitoly byly i informace o marketingovém výzkumu.
V praktické části je představena společnost ČEZ, a.s. Pomocí kvantitativní a kvalitativní metody marketingového výzkumu jsem se pokusila zjistit, zda zaměstnanci vnímají značku ČEZ pozitivněji než veřejnost. Výsledky výzkumu jsou zobrazeny pomocí škály sémantického diferenciálu a dosažené hodnoty porovnány. Na základě těchto výsledků jsem pak potvrdila nebo naopak vyvrátila na začátku práce stanovené hypotézy. V závěru části jsem se pokusila navrhnout opatření vedoucí k možnému zlepšení vnímání značky.
Anotace v angličtině
The aim was to compare whether there are different perceptions of the brand of ČEZ, as by its employees and from the public. Literature review dealt with the brand and its history, brand management and brand positioning. This chapter also included information on marketing research.
The practical part introduced company ČEZ. Using quantitative and qualitative methods of marketing research, I tried to find out if employees perceive the brand more positively than public. Research results are displayed using a semantic differential scale and obtained values were compared. Based results then I confirmed or refuted the contrary, the hypotheses at the beginning of work. At the end of part I tried to suggest possible measures to improve the brand perception.
Klíčová slova
značka, vnímání značky, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, brand perception, marketing research
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo porovnat, zda existuje odlišné vnímání značky společnosti ČEZ, a.s. ze strany jejích zaměstnanců a ze strany veřejnosti. Literární rešerše se zabývala značkou a její historií, brand managementem a positioningem značky. Součástí této kapitoly byly i informace o marketingovém výzkumu.
V praktické části je představena společnost ČEZ, a.s. Pomocí kvantitativní a kvalitativní metody marketingového výzkumu jsem se pokusila zjistit, zda zaměstnanci vnímají značku ČEZ pozitivněji než veřejnost. Výsledky výzkumu jsou zobrazeny pomocí škály sémantického diferenciálu a dosažené hodnoty porovnány. Na základě těchto výsledků jsem pak potvrdila nebo naopak vyvrátila na začátku práce stanovené hypotézy. V závěru části jsem se pokusila navrhnout opatření vedoucí k možnému zlepšení vnímání značky.
Anotace v angličtině
The aim was to compare whether there are different perceptions of the brand of ČEZ, as by its employees and from the public. Literature review dealt with the brand and its history, brand management and brand positioning. This chapter also included information on marketing research.
The practical part introduced company ČEZ. Using quantitative and qualitative methods of marketing research, I tried to find out if employees perceive the brand more positively than public. Research results are displayed using a semantic differential scale and obtained values were compared. Based results then I confirmed or refuted the contrary, the hypotheses at the beginning of work. At the end of part I tried to suggest possible measures to improve the brand perception.
Klíčová slova
značka, vnímání značky, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, brand perception, marketing research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat vnímání vybrané značky, její hodnocení z pohledu organizace a veřejnosti.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat - dotazníkové šetření, řízený rozhovor
Analýza a hodnocení
Návrhy změn a doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat vnímání vybrané značky, její hodnocení z pohledu organizace a veřejnosti.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat - dotazníkové šetření, řízený rozhovor
Analýza a hodnocení
Návrhy změn a doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. A. Brand management - budování značky. Brno: Computer Press, 2003.
De Chernatony, L. Značka: od vize v vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009.
Foret, M., Stávková, J. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007.
Kotler, P., Keller, K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007.
Kozel, P. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006.
Příbová, M., Tesař, G. a kol. Strategické řízení značky. Praha: Professional Publishing, 2003
Taylor, D. Brand management: řízení značky. Brno: Computer Press, 2007.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. A. Brand management - budování značky. Brno: Computer Press, 2003.
De Chernatony, L. Značka: od vize v vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009.
Foret, M., Stávková, J. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007.
Kotler, P., Keller, K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007.
Kozel, P. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006.
Příbová, M., Tesař, G. a kol. Strategické řízení značky. Praha: Professional Publishing, 2003
Taylor, D. Brand management: řízení značky. Brno: Computer Press, 2007.