Předmětem bakalářské práce Nové technologie v obchodním podnikání je popis vývoje obchodu, nových technologií v obchodě, podrobná analýza vybraných technologií. A zhodnocení výhod a nevýhod a formulace doporučení. První část práce zahrnuje teoretický základ dané problematiky, především vymezení základních pojmů z obchodu, maloobchodu a nových technologií. V druhé části jsou pak získané teoretické poznatky dané problematiky aplikovány v rámci konkrétního výzkumu v Českých Budějovicích.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis New technologies of retailers is to describe development of trade, new technologies of retailers, a detailed analysis of selected technologies. Than advantages and disadvantages and formulation of recommendations. The first part of thesis covers the theoretical information about issues, in particular the definition of basic terms of trade, retail and new technologies. The second part of thesis includes application theoretical knowledes by the own research in České Budějovice.
Klíčová slova
obchod, maloobchod, nové technologie, samoobslužné pokladny, elektronické obchodování, EDI
Klíčová slova v angličtině
trade, retail, new technologies, self-checkout, e-commerce, EDI
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce Nové technologie v obchodním podnikání je popis vývoje obchodu, nových technologií v obchodě, podrobná analýza vybraných technologií. A zhodnocení výhod a nevýhod a formulace doporučení. První část práce zahrnuje teoretický základ dané problematiky, především vymezení základních pojmů z obchodu, maloobchodu a nových technologií. V druhé části jsou pak získané teoretické poznatky dané problematiky aplikovány v rámci konkrétního výzkumu v Českých Budějovicích.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis New technologies of retailers is to describe development of trade, new technologies of retailers, a detailed analysis of selected technologies. Than advantages and disadvantages and formulation of recommendations. The first part of thesis covers the theoretical information about issues, in particular the definition of basic terms of trade, retail and new technologies. The second part of thesis includes application theoretical knowledes by the own research in České Budějovice.
Klíčová slova
obchod, maloobchod, nové technologie, samoobslužné pokladny, elektronické obchodování, EDI
Klíčová slova v angličtině
trade, retail, new technologies, self-checkout, e-commerce, EDI
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Popis nových technologií v obchodě. Podrobná analýza vybraných technologií. Zhodnocení výhod a nevýhod a formulace doporučení.
Metodický postup:
Studium teorie maloobchodních technologií a vývoje maloobchodu a velkoobchodu
Analýza nových technologií a jejich vývoj v obchodním podnikání
Analýza vybraných technologií u vybraného podniku
Srovnání nových technologií u nás a ve světě
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Závěr. 6. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Popis nových technologií v obchodě. Podrobná analýza vybraných technologií. Zhodnocení výhod a nevýhod a formulace doporučení.
Metodický postup:
Studium teorie maloobchodních technologií a vývoje maloobchodu a velkoobchodu
Analýza nových technologií a jejich vývoj v obchodním podnikání
Analýza vybraných technologií u vybraného podniku
Srovnání nových technologií u nás a ve světě
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Závěr. 6. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Frey, P. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2008.
Jáč, I., Rydvalová, P., Žižka, M. Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005.
Kotler, P. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001.
Pražská, L. a kol. Obchodní podnikání. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2006.
Sedláček, J. E-komerce internetový a mobil marketing od A do Z. Praha: BEN - technická literatura, 2006.
Tidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. Řízení inovací. Brno: Computer Press, 2007.
Zadražilová, D., Khelerová, V. Management obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 1994.
Seznam doporučené literatury
Frey, P. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2008.
Jáč, I., Rydvalová, P., Žižka, M. Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005.
Kotler, P. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001.
Pražská, L. a kol. Obchodní podnikání. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2006.
Sedláček, J. E-komerce internetový a mobil marketing od A do Z. Praha: BEN - technická literatura, 2006.
Tidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. Řízení inovací. Brno: Computer Press, 2007.
Zadražilová, D., Khelerová, V. Management obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 1994.