Diplomová práce je zaměřena na analýzu kvality hraček na českém trhu v kontextu značek Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky. Obě uvedené značky jsou součástí Programu Česká kvalita a jsou určeny výhradně pro sortiment hraček. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy a postupy týkající se sledované problematiky, aby bylo zajištěno bližší seznámení s daným tématem. Analytická část se opírá o výsledky dotazníkového šetření realizovaného u výrobců hraček(držitelů značek kvality i ostatních výrobců), prodejců hraček, spotřebitelů a u inspektora ČOI, dozorujícího hračky a výrobky péče o dítě. V závěrečné části jsou potvrzeny či vyvráceny stanovené pracovní hypotézy, zhodnocena kvalita hraček na českém trhu a nastíněny návrhy řešení s ohledem na získaná data v analytické části.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the analysis of quality of toys on the Czech market in context of quality toy brands Safe and Secure toys. Both of these brands are part of the Czech Quality Programme and are solely intended for the assortment of toys. In the first part are defined the basic concepts and procedures relating to theissues tracked to ensure closer acquaintance with the subject. The analytical part based on the results of a survey involving the manufacturers toys (holders of quality labels and other manufacturers), toy retailers, consumers and ČOI Supervisor, supervising toys and childcare products. The final section confirm or reject the hypothesis, evaluated the quality of toys on the Czech market and outlined proposals for solutions with respect to the data obtained in the analytical part.
Klíčová slova
bezpečnost hraček, hračka, kvalita hraček, Program Česká kvalita, značky kvality
Klíčová slova v angličtině
safety of toys, toy, quality toys, quality mark, the Czech quality program
Rozsah průvodní práce
98 s., 21 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na analýzu kvality hraček na českém trhu v kontextu značek Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky. Obě uvedené značky jsou součástí Programu Česká kvalita a jsou určeny výhradně pro sortiment hraček. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy a postupy týkající se sledované problematiky, aby bylo zajištěno bližší seznámení s daným tématem. Analytická část se opírá o výsledky dotazníkového šetření realizovaného u výrobců hraček(držitelů značek kvality i ostatních výrobců), prodejců hraček, spotřebitelů a u inspektora ČOI, dozorujícího hračky a výrobky péče o dítě. V závěrečné části jsou potvrzeny či vyvráceny stanovené pracovní hypotézy, zhodnocena kvalita hraček na českém trhu a nastíněny návrhy řešení s ohledem na získaná data v analytické části.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the analysis of quality of toys on the Czech market in context of quality toy brands Safe and Secure toys. Both of these brands are part of the Czech Quality Programme and are solely intended for the assortment of toys. In the first part are defined the basic concepts and procedures relating to theissues tracked to ensure closer acquaintance with the subject. The analytical part based on the results of a survey involving the manufacturers toys (holders of quality labels and other manufacturers), toy retailers, consumers and ČOI Supervisor, supervising toys and childcare products. The final section confirm or reject the hypothesis, evaluated the quality of toys on the Czech market and outlined proposals for solutions with respect to the data obtained in the analytical part.
Klíčová slova
bezpečnost hraček, hračka, kvalita hraček, Program Česká kvalita, značky kvality
Klíčová slova v angličtině
safety of toys, toy, quality toys, quality mark, the Czech quality program
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vymezení sortimentní skladby a kvalitativních aspektů hraček. Analýza značek kvality z pohledu výrobců (držitelů značek i ostatních výrobců hraček), prodejců, spotřebitelů i zájmových sdružení. Celkové zhodnocení situace v oblasti kvality hraček na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Databáze výrobců, prodejců, zájmových sdružení
Dotazníková šetření
Diskuze
Závěr
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Dotazníkové průzkumy. 5. Diskuze. 6. Závěr. 7. Přehled použité literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vymezení sortimentní skladby a kvalitativních aspektů hraček. Analýza značek kvality z pohledu výrobců (držitelů značek i ostatních výrobců hraček), prodejců, spotřebitelů i zájmových sdružení. Celkové zhodnocení situace v oblasti kvality hraček na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Databáze výrobců, prodejců, zájmových sdružení
Dotazníková šetření
Diskuze
Závěr
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Dotazníkové průzkumy. 5. Diskuze. 6. Závěr. 7. Přehled použité literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Keller, K. L. Strategické řízení značky. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
Kotler, P., Keller, K. L. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
Veber, J. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
časopis Test
www.coi.cz
www.unmz.cz
www.npj.cz
www.zulpcb.cz
Seznam doporučené literatury
Keller, K. L. Strategické řízení značky. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
Kotler, P., Keller, K. L. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
Veber, J. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
časopis Test
www.coi.cz
www.unmz.cz
www.npj.cz
www.zulpcb.cz