Informace o kvalifikační práci Využití Operačního programu Doprava pro rozvoj silniční infrastruktury v České republice na příkladu Středočeského kraje
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Využití Operačního programu Doprava pro rozvoj silniční infrastruktury v České republice na příkladu Středočeského kraje
Hlavní téma v angličtině
The application of the Transport Operational Programme for the development of road infrastructure in the Czech Republic based on the example of the Central Bohemian Region
Název dle studenta
Využití Operačního programu Doprava pro rozvoj silniční infrastruktury v České republice na příkladu Středočeského kraje
Tématem diplomové práce jsou Strukturální fondy tvořené Evropskou unií, zejména k potlačení disparit mezi regiony. Konkrétně je práce zaměřená na operační program Doprava, který je finančně nejnáročnější a jednotlivé zpracované projekty jdou do miliardových hodnot. Hlavním cílem je objasnění problematiky Strukturálních fondů v oblasti dopravy a jejich možného využití. V závěru jsou zodpovězené zvolené hypotézy z nichž bych zmínil alespoň jednu, jestli se čerpání Strukturálních fondů promítá do kvality českých silnic? Jedna stránka věci je, zda je čerpání efektivní a jestli bychom nepostavili z celkové sumy větší množství infrastruktury. Zkusme si promítnout, že by nebyla možnost čerpání Strukturálních fondů, jestli bychom měli například dálnici D8, asi nikoliv tolik nových kilometrů, proto lze potvrdit, že investice realizované prostřednictvím Strukturálních fondů přispěli ke kvalitě českých silnic.
Anotace v angličtině
This present thesis deals with the Structural Funds set up by the European Union with special regard to reducing disparities among regions. Specifically, the thesis deals with the operational programme Transport, which is financially the most taxing with individual projects costing thousands of millions. The main aim is to make clear the problems of the Structural Funds in transport and their possible use. I have tried to deal with one chosen hypothesis of which I would like to mention at least one, namely has drawing on money from the Structural Funds contributed to the improvement of Czech roads. One question is whether using money is effective and whether we would be able to build more infrastructure using the total sum made available from the Structural Funds. Let us pose a question. Whether we would have been able to construct the D8 motorway if we had not been able to draw on the Structural Funds. Perhaps we would not have been able to build so many kilometres. Therefore we can assert that investing through the Structural Funds has contributed to the higher quality of Czech roads.
Klíčová slova
Operační program Doprava, Strukturální fondy Evropské unie
Klíčová slova v angličtině
Structural founds, The Operational Programme of the transport
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce jsou Strukturální fondy tvořené Evropskou unií, zejména k potlačení disparit mezi regiony. Konkrétně je práce zaměřená na operační program Doprava, který je finančně nejnáročnější a jednotlivé zpracované projekty jdou do miliardových hodnot. Hlavním cílem je objasnění problematiky Strukturálních fondů v oblasti dopravy a jejich možného využití. V závěru jsou zodpovězené zvolené hypotézy z nichž bych zmínil alespoň jednu, jestli se čerpání Strukturálních fondů promítá do kvality českých silnic? Jedna stránka věci je, zda je čerpání efektivní a jestli bychom nepostavili z celkové sumy větší množství infrastruktury. Zkusme si promítnout, že by nebyla možnost čerpání Strukturálních fondů, jestli bychom měli například dálnici D8, asi nikoliv tolik nových kilometrů, proto lze potvrdit, že investice realizované prostřednictvím Strukturálních fondů přispěli ke kvalitě českých silnic.
Anotace v angličtině
This present thesis deals with the Structural Funds set up by the European Union with special regard to reducing disparities among regions. Specifically, the thesis deals with the operational programme Transport, which is financially the most taxing with individual projects costing thousands of millions. The main aim is to make clear the problems of the Structural Funds in transport and their possible use. I have tried to deal with one chosen hypothesis of which I would like to mention at least one, namely has drawing on money from the Structural Funds contributed to the improvement of Czech roads. One question is whether using money is effective and whether we would be able to build more infrastructure using the total sum made available from the Structural Funds. Let us pose a question. Whether we would have been able to construct the D8 motorway if we had not been able to draw on the Structural Funds. Perhaps we would not have been able to build so many kilometres. Therefore we can assert that investing through the Structural Funds has contributed to the higher quality of Czech roads.
Klíčová slova
Operační program Doprava, Strukturální fondy Evropské unie
Klíčová slova v angličtině
Structural founds, The Operational Programme of the transport
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Objasnění cíle diplomové práce tzn. objasnit účel operačního programu a efektivnost přidělených prostředků, včetně analýzy environmentálních dopadů na vybraných místech z hlediska emisí CO2. Metodika práce:
1. Teoretická část - Strukturální fondy jejich historie a nástroje, strategické dokumenty, horizontální témata, výzvy, právní předpisy, Indikátory, finanční toky.
2. Metodická část - Způsob zpracování práce, definice hypotéz.
3. Praktická část - Analýza dopravní infrastruktury podle NUTS II, operační programy a výzvy, systém indikátorů, hodnocení a rizika, opatření řídících orgánů ke zlepšení čerpání. Porovnání nákladovosti při realizaci dopravní infrastruktury v ČR a ve vybraných zemích. Porovnání stavu na počátku programovacího období 2007 a současnosti z hlediska environmentálních dopadů (CO2).
4. Závěr - Zhodnocení, potvrzení či vyvrácení definovaných hypotéz, vlastní návrhy a podněty ke zhodnocení pozorovaných skutečností. Hypotézy:
Vznikají disparity mezi NUTS II v ČR co do výše přidělených prostředků?
Projevuje se čerpání Strukturálních fondů do kvality Českých silnic?
Je OPD v programovacím období 2007-2013 čerpán podle stanoveného plánu?
Jsou definovány a sledovány případná rizika ohrožující plnění plánu?
Je výstavba silnic v ČR dražší v porovnání s ostatními zeměmi? (Slovensko, Polsko)
Přispěla OP doprava ke snížení emisí CO2 na vybraných místech? Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíle práce, 4. Materiál, kvantitativní a kvalitatitivní metody, 5. Výsledky a diskuse, 6. Návrhy a doporučení, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Objasnění cíle diplomové práce tzn. objasnit účel operačního programu a efektivnost přidělených prostředků, včetně analýzy environmentálních dopadů na vybraných místech z hlediska emisí CO2. Metodika práce:
1. Teoretická část - Strukturální fondy jejich historie a nástroje, strategické dokumenty, horizontální témata, výzvy, právní předpisy, Indikátory, finanční toky.
2. Metodická část - Způsob zpracování práce, definice hypotéz.
3. Praktická část - Analýza dopravní infrastruktury podle NUTS II, operační programy a výzvy, systém indikátorů, hodnocení a rizika, opatření řídících orgánů ke zlepšení čerpání. Porovnání nákladovosti při realizaci dopravní infrastruktury v ČR a ve vybraných zemích. Porovnání stavu na počátku programovacího období 2007 a současnosti z hlediska environmentálních dopadů (CO2).
4. Závěr - Zhodnocení, potvrzení či vyvrácení definovaných hypotéz, vlastní návrhy a podněty ke zhodnocení pozorovaných skutečností. Hypotézy:
Vznikají disparity mezi NUTS II v ČR co do výše přidělených prostředků?
Projevuje se čerpání Strukturálních fondů do kvality Českých silnic?
Je OPD v programovacím období 2007-2013 čerpán podle stanoveného plánu?
Jsou definovány a sledovány případná rizika ohrožující plnění plánu?
Je výstavba silnic v ČR dražší v porovnání s ostatními zeměmi? (Slovensko, Polsko)
Přispěla OP doprava ke snížení emisí CO2 na vybraných místech? Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíle práce, 4. Materiál, kvantitativní a kvalitatitivní metody, 5. Výsledky a diskuse, 6. Návrhy a doporučení, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Boháčková, I., Hrabánková, M. Strukturální politika Evropské unie. Praha: C. H. Beck, 2009. 188 s. ISBN 978-80-7400-111-6.
Chvojková, A., Květoň, V. Finanční prostředky fondů EU v programovacím období 2007 2013. Praha: IREAS 2007. 179 s.
Marek, D., Kantor, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principál, 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
Tauer, V., Zemánková, H., Šubrtová, J. Získejte dotace z fondů EU. Brno: Computer press, 2009. 160 s. ISBN: 978-80-251-2649-3.
www.mfcr.cz
www.mmr.cz
www.opd.cz
www.stredocech.cz
www.strukturalnifondy.cz
Seznam doporučené literatury
Boháčková, I., Hrabánková, M. Strukturální politika Evropské unie. Praha: C. H. Beck, 2009. 188 s. ISBN 978-80-7400-111-6.
Chvojková, A., Květoň, V. Finanční prostředky fondů EU v programovacím období 2007 2013. Praha: IREAS 2007. 179 s.
Marek, D., Kantor, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principál, 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
Tauer, V., Zemánková, H., Šubrtová, J. Získejte dotace z fondů EU. Brno: Computer press, 2009. 160 s. ISBN: 978-80-251-2649-3.