Cílem mé diplomové práce bude zmapování využívání informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Specificky se autorka zaměří na oblast výuky humanitních předmětů - českého jazyka a občanské nauky. V daném prostoru popíše, do jaké míry jsou učitelé ochotni zapojovat do své práce didaktickou technologii, jaké vnímají silné stránky didaktické techniky ve výuce těchto disciplín a jaké nalézají překážky pro jejich zapojení do vyučovacího procesu. Práce přispěje k vytvoření uceleného obrazu o využívání moderních technologií na základní škole a v závěru autorka zformuluje návrhy možností využití moderních technologií v rámci zpracovávání dlouhodobých projektů v občanské nauce a v českém jazyce na ZŠ.
Zásady pro vypracování
Cílem mé diplomové práce bude zmapování využívání informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Specificky se autorka zaměří na oblast výuky humanitních předmětů - českého jazyka a občanské nauky. V daném prostoru popíše, do jaké míry jsou učitelé ochotni zapojovat do své práce didaktickou technologii, jaké vnímají silné stránky didaktické techniky ve výuce těchto disciplín a jaké nalézají překážky pro jejich zapojení do vyučovacího procesu. Práce přispěje k vytvoření uceleného obrazu o využívání moderních technologií na základní škole a v závěru autorka zformuluje návrhy možností využití moderních technologií v rámci zpracovávání dlouhodobých projektů v občanské nauce a v českém jazyce na ZŠ.
Seznam doporučené literatury
BRDIČKA, B.: Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010\\
BRDIČKA, B.: Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003\\
KUSALA, J.: Internet ve škole. Praha: Fortuna, 2000\\
SAK, P. a kol.: Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007\\
VANĚČEK, D.: Informační a komunikační technologie ve vzdělávání, Praha: České vysoké učení technické, 2008\\
ZOUNEK, J.: E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti, Brno: Masarykova univerzita, 2009\\
ZOUNEK, J.: ICT v životě základních škol, Praha: Triton, 2006\\
ZOUNEK, J. a kol.: Internet nejen pro studenty: jak hledat a najít, Praha: Grada Publishing, 2003\\
ZOUNEK, J. a kol.: Internet pro pedagogy, Praha: Grada Publishing, 2001\\
ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K.: Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím, Brno: Paido, 2009
Seznam doporučené literatury
BRDIČKA, B.: Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010\\
BRDIČKA, B.: Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003\\
KUSALA, J.: Internet ve škole. Praha: Fortuna, 2000\\
SAK, P. a kol.: Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007\\
VANĚČEK, D.: Informační a komunikační technologie ve vzdělávání, Praha: České vysoké učení technické, 2008\\
ZOUNEK, J.: E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti, Brno: Masarykova univerzita, 2009\\
ZOUNEK, J.: ICT v životě základních škol, Praha: Triton, 2006\\
ZOUNEK, J. a kol.: Internet nejen pro studenty: jak hledat a najít, Praha: Grada Publishing, 2003\\
ZOUNEK, J. a kol.: Internet pro pedagogy, Praha: Grada Publishing, 2001\\
ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K.: Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím, Brno: Paido, 2009