Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení u žáků prvního stupně základní školy, na reedukační péči, která probíhá ve škole pod vedením pedagogů. Zabývá se organizací a nápní kroužku reedukace na Základní škole Vodňanská v Prachaticích. Zachycuje, do jaké míry došlo ke zlepšení nedostatečně rozvinutých poznávacích a motorických oblastí u žáků, kteří docházejí do tohoto kroužku. Zjišťuje efektivitu kroužku reedukace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on specific learning disorders of primary school pupils and reeducational care that takes place in the school under the guidance of trained teachers.
It deals with the oraganization and content of reeducational group in Vodňanská Elementary School in Prachatice. It captures the extent to which improved underdeveloped cognitive and motor areas of the pupils who attend the group. It finds out the efficiency of the group reeducation.
Klíčová slova
reedukace, reedukační kroužek,dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, specifické poruchy učení
Klíčová slova v angličtině
Reeducation, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, specific learning disabilities,
Rozsah průvodní práce
121 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení u žáků prvního stupně základní školy, na reedukační péči, která probíhá ve škole pod vedením pedagogů. Zabývá se organizací a nápní kroužku reedukace na Základní škole Vodňanská v Prachaticích. Zachycuje, do jaké míry došlo ke zlepšení nedostatečně rozvinutých poznávacích a motorických oblastí u žáků, kteří docházejí do tohoto kroužku. Zjišťuje efektivitu kroužku reedukace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on specific learning disorders of primary school pupils and reeducational care that takes place in the school under the guidance of trained teachers.
It deals with the oraganization and content of reeducational group in Vodňanská Elementary School in Prachatice. It captures the extent to which improved underdeveloped cognitive and motor areas of the pupils who attend the group. It finds out the efficiency of the group reeducation.
Klíčová slova
reedukace, reedukační kroužek,dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, specifické poruchy učení
Klíčová slova v angličtině
Reeducation, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, specific learning disabilities,
Zásady pro vypracování
Diplomantka pojedná o specifických poruchách učení, poukáže na obtíže při výchově a vzdělávání žáků s těmito poruchami, zaměří se na edukační a reedukační metody, které se v současné době používají, nastíní organizační strukturu péče o žáky s SPU.\\
V praktické části zjistí diagnosy dětí docházejících do reedukačního kroužku, popíše metody práce učitelky, frekvenci návštěv žáků, spolupráci s rodiči a ostatními učiteli na škole. Pokusí se statisticky vyjádřit posun žáků za určité časové období.
Zásady pro vypracování
Diplomantka pojedná o specifických poruchách učení, poukáže na obtíže při výchově a vzdělávání žáků s těmito poruchami, zaměří se na edukační a reedukační metody, které se v současné době používají, nastíní organizační strukturu péče o žáky s SPU.\\
V praktické části zjistí diagnosy dětí docházejících do reedukačního kroužku, popíše metody práce učitelky, frekvenci návštěv žáků, spolupráci s rodiči a ostatními učiteli na škole. Pokusí se statisticky vyjádřit posun žáků za určité časové období.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Jaroslav; MATĚJČEK, Zdeněk; ŽLAB, Zdeněk. Poruchy čtení a psaní : Vývojová dyslexie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1966. 167 s. ISBN 14-021-66.\\
LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.\\
MATĚJČEK, Z. Vývojové poruchy čtení. Brno: Státní pedagogické nakladatelství, 1975.
ISBN 14-026-76.\\
MRÁZOVÁ,E. Vybrané postupy při práci s dyslektickým dítětem. Ústní nad Labem:
Univerzita J. E. Purkyně, 1994. ISBN 80-7044-078-3.\\
POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: Rozvoj vnímání a poznávání .
Praha : Portál, 1998. 156 s. ISBN 80-7178-228-9.\\
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001. ISBN
80-7178-570-9.\\
SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení : Soubor cvičení pro děti v předškolním roce
a v první třídě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-262-1.\\
SMUTNÁ, J.; NOVÁK, J. Předepoklady k učení u dětí dyslektických a dysgrafických . Litomyšl:
AUGUSTA, 1996. ISBN 80901806-7-1.\\
ZELINKOVÁ, O. Dyslexie v předškolním věku. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-321-5.\\
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení . Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-038-3.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Jaroslav; MATĚJČEK, Zdeněk; ŽLAB, Zdeněk. Poruchy čtení a psaní : Vývojová dyslexie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1966. 167 s. ISBN 14-021-66.\\
LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.\\
MATĚJČEK, Z. Vývojové poruchy čtení. Brno: Státní pedagogické nakladatelství, 1975.
ISBN 14-026-76.\\
MRÁZOVÁ,E. Vybrané postupy při práci s dyslektickým dítětem. Ústní nad Labem:
Univerzita J. E. Purkyně, 1994. ISBN 80-7044-078-3.\\
POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: Rozvoj vnímání a poznávání .
Praha : Portál, 1998. 156 s. ISBN 80-7178-228-9.\\
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001. ISBN
80-7178-570-9.\\
SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení : Soubor cvičení pro děti v předškolním roce
a v první třídě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-262-1.\\
SMUTNÁ, J.; NOVÁK, J. Předepoklady k učení u dětí dyslektických a dysgrafických . Litomyšl:
AUGUSTA, 1996. ISBN 80901806-7-1.\\
ZELINKOVÁ, O. Dyslexie v předškolním věku. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-321-5.\\
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení . Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-038-3.