Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem Základní školy ve Zlaté Koruně po roce 1918 až do zániku tohoto vzdělávacího ústavu.
Těžiště práce spočívá v analýze a interpretaci dokumentů dochovaných v archivním fondu školy, který je uložen ve Státním okresním archivu Český Krumlov.
Důraz je kladen na souvislost mezi životem školy a dějinami českého školství a dějinami státu.
Anotace v angličtině
In this diploma-work we try to describe historical development of the basic Zlatá Koruna in the era between the years 1918-1998. That means the era after the fundation of the republick of Czechoslovakia tp the end of this institute in 1998.
The main theme of this work is the exploration and interpretation of preserved archive documents, which inform us about history of examined institute in time of the 1. st. world war to the year 1998. This year, history of the school was closed.
The theoretical part is based on provided publications concerning history of CZ, Austria-Hungaria principles and funccioning of the education in each epogue (season) of czech history of the school from the wide perspective.
The rare consideration is placed on examination of, the influence of history of the state, the region of Český Krumlov, the Zlatá Koruna and surrounding villages which influed living og this school. So we try to describe everyday life of the school, which done from specificaly funcioning of the parished institute.
Klíčová slova
Zlatá Koruna, škola, školství, 20. století, povinná školní docházka
Klíčová slova v angličtině
school, Zlatá Koruna, history, education
Rozsah průvodní práce
279 s. (499665 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem Základní školy ve Zlaté Koruně po roce 1918 až do zániku tohoto vzdělávacího ústavu.
Těžiště práce spočívá v analýze a interpretaci dokumentů dochovaných v archivním fondu školy, který je uložen ve Státním okresním archivu Český Krumlov.
Důraz je kladen na souvislost mezi životem školy a dějinami českého školství a dějinami státu.
Anotace v angličtině
In this diploma-work we try to describe historical development of the basic Zlatá Koruna in the era between the years 1918-1998. That means the era after the fundation of the republick of Czechoslovakia tp the end of this institute in 1998.
The main theme of this work is the exploration and interpretation of preserved archive documents, which inform us about history of examined institute in time of the 1. st. world war to the year 1998. This year, history of the school was closed.
The theoretical part is based on provided publications concerning history of CZ, Austria-Hungaria principles and funccioning of the education in each epogue (season) of czech history of the school from the wide perspective.
The rare consideration is placed on examination of, the influence of history of the state, the region of Český Krumlov, the Zlatá Koruna and surrounding villages which influed living og this school. So we try to describe everyday life of the school, which done from specificaly funcioning of the parished institute.
Klíčová slova
Zlatá Koruna, škola, školství, 20. století, povinná školní docházka
Klíčová slova v angličtině
school, Zlatá Koruna, history, education
Zásady pro vypracování
Diplomová práce by se měla zabývat dějinami Základní školy ve Zlaté Koruně a na základě výzkumu dospět k syntetickému pohledu na vývoj tohoto vzdělávacího ústavu po roce 1918. Těžiště bádání by mělo spočívat ve zkoumání a interpretaci dochovaných pramenů k dějinám školy (školní kroniky, výroční zprávy, třídní výkazy, třídní knihy a hospodářské písemnosti, pokud se dochovaly), písemností nadřízených školských úřadů a regionální literatury. K výzkumu, zejména poslední fáze vývoje školy, by bylo možno využít i rozhovorů s pamětníky (včetně bývalých učitelů a žáků školy).\\
Dějiny školy by měly být zároveň zasazeny do obrazu dějin obce a obecného vývoje českého školství, a to v souvislosti s dějinami našeho státu v uvedeném období.\\
Vzhledem k mimořádné náročnosti daného tématu nepůjde v diplomové práci o vyčerpávající obraz vývoje školy, ale spíše o "zmapování" základních etap jejích dějin.\\
Zásady pro vypracování
Diplomová práce by se měla zabývat dějinami Základní školy ve Zlaté Koruně a na základě výzkumu dospět k syntetickému pohledu na vývoj tohoto vzdělávacího ústavu po roce 1918. Těžiště bádání by mělo spočívat ve zkoumání a interpretaci dochovaných pramenů k dějinám školy (školní kroniky, výroční zprávy, třídní výkazy, třídní knihy a hospodářské písemnosti, pokud se dochovaly), písemností nadřízených školských úřadů a regionální literatury. K výzkumu, zejména poslední fáze vývoje školy, by bylo možno využít i rozhovorů s pamětníky (včetně bývalých učitelů a žáků školy).\\
Dějiny školy by měly být zároveň zasazeny do obrazu dějin obce a obecného vývoje českého školství, a to v souvislosti s dějinami našeho státu v uvedeném období.\\
Vzhledem k mimořádné náročnosti daného tématu nepůjde v diplomové práci o vyčerpávající obraz vývoje školy, ale spíše o "zmapování" základních etap jejích dějin.\\
Seznam doporučené literatury
Otakar Kádner: Školství v Republice československé, in: V. Dědina-O.Kádner (eds.). Československá vlastivěda X. Osvěta. Praha 1931, s. 7-222\\
Seznam doporučené literatury
Otakar Kádner: Školství v Republice československé, in: V. Dědina-O.Kádner (eds.). Československá vlastivěda X. Osvěta. Praha 1931, s. 7-222\\