Diplomová práce bude zaměřena na výtvarný projev dětí mladšího školního věku. Jejím cílem bude porovnat výtvarnou tvorbu žáků vybraných tříd 1. st. ZŠ, které jsou vzhledem ke svým dispozicím vzdělávány nejen ve výtvarném projevu různým způsobem.\\
Teoretická část se bude věnovat charakteristice mladšího školního věku se zvláštním zřetelem na zobrazovací schopnosti ve vztahu ke kognitivnímu vývoji, vývoji percepce, grafomotoriky apod.\\
Výzkumná studie se zaměří na porovnání stylů výtvarného zobrazování dětí mladšího školního věku, které navštěvují běžnou ZŠ, dalších, jež jsou vzdělávány ve speciální ZŠ, a dětí, které se ve výtvarném projevu dále zdokonalují výukou v ZUŠ.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na výtvarný projev dětí mladšího školního věku. Jejím cílem bude porovnat výtvarnou tvorbu žáků vybraných tříd 1. st. ZŠ, které jsou vzhledem ke svým dispozicím vzdělávány nejen ve výtvarném projevu různým způsobem.\\
Teoretická část se bude věnovat charakteristice mladšího školního věku se zvláštním zřetelem na zobrazovací schopnosti ve vztahu ke kognitivnímu vývoji, vývoji percepce, grafomotoriky apod.\\
Výzkumná studie se zaměří na porovnání stylů výtvarného zobrazování dětí mladšího školního věku, které navštěvují běžnou ZŠ, dalších, jež jsou vzdělávány ve speciální ZŠ, a dětí, které se ve výtvarném projevu dále zdokonalují výukou v ZUŠ.
Seznam doporučené literatury
Baleka, J.: Modř - barva mezi barvami. Praha, Akademia 1999.\\
Caseová, C., Dalleyová, T.: Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995.\\
Davido, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001.\\
Kucharská, A., Májová, L. (eds.): Dětská kresba v psychologickém výzkumu. Sborník
PedF UK, Praha 2005.\\
Perout, E.: Viktor Lowenfeld a jeho pojetí dvou tvůrčích typů.Arteterapie 8/2005, s. 15-18.\\
Perout, E.: Viktor Lowenfeld a jeho pojetí ontogeneze dětské kresby a malby. Arteterapie 9/2005, s. 27-32.\\
Peterson, L.W., Hardin, M.E.: Děti v tísni - příručka pro screening dětských kreseb. Praha, Triton 2002.\\
Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha, Karolinum 2005.\\
Šicková-Fabrici, J.: Základy arteterapie. Praha, Portál 2002.\\
Uždil, J.: Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 2002.\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie. Praha, Portál 2000.\\
Vágnerová, M.: Psychologie školního dítěte. Praha, Karolinum 1998.
Seznam doporučené literatury
Baleka, J.: Modř - barva mezi barvami. Praha, Akademia 1999.\\
Caseová, C., Dalleyová, T.: Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995.\\
Davido, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001.\\
Kucharská, A., Májová, L. (eds.): Dětská kresba v psychologickém výzkumu. Sborník
PedF UK, Praha 2005.\\
Perout, E.: Viktor Lowenfeld a jeho pojetí dvou tvůrčích typů.Arteterapie 8/2005, s. 15-18.\\
Perout, E.: Viktor Lowenfeld a jeho pojetí ontogeneze dětské kresby a malby. Arteterapie 9/2005, s. 27-32.\\
Peterson, L.W., Hardin, M.E.: Děti v tísni - příručka pro screening dětských kreseb. Praha, Triton 2002.\\
Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha, Karolinum 2005.\\
Šicková-Fabrici, J.: Základy arteterapie. Praha, Portál 2002.\\
Uždil, J.: Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 2002.\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie. Praha, Portál 2000.\\
Vágnerová, M.: Psychologie školního dítěte. Praha, Karolinum 1998.