Bakalářská práce se zabývá popsáním rozvoje hudebních dovedností u předškolních dětí. První kapitola se věnuje vymezení předškolního období a tělesným, rozumovým, emočním vývojem dítěte, dále jeho fantasií a hrou. Druhá kapitola se zaměřuje na vysvětlení pojmu hudební dovednost, na rozdíl mezi hudební dovedností a schopností, věnuje se činitelům, které ovlivňují hudební dovednosti. Třetí kapitola popisuje hudební činnosti dětí- zpěv, hudebně- pohybovou výchovu, instrumentální hru a poslech. Praktická část popisuje metodický postup při konkrétních hudebních činnostech s dětmi. Jedná se o tři lidové písničky: ?Holka modrooká?, ?Čížečku, čížečku? a ?Já do lesa nepojedu?.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with describing the development of musical skills in preschool children. The first chapter deals with the definition of pre- school period and the physical, intellectual, emotional child development, as well as his imagination and play. The second chapter focuses on the notion of musical skill, the dirrerence between musical skills and abilities and covers the factors that affect musical skills. The third chapter describes the children's musical activities- singing, music and physical education, instrumental playing and listening. The practical part describes the methodology for specific music activities with children. There are three folk songs: ?Holka modrooká?, ?Čížečku, čížečku? a ?Já do lesa nepojedu?.
Klíčová slova
dítě, předškolní věk, hudební dovednosti, hudební činnosti, rozvoj, lidové písničky
Klíčová slova v angličtině
child, preschool age, musical skills, musical activities, development, folk songs
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá popsáním rozvoje hudebních dovedností u předškolních dětí. První kapitola se věnuje vymezení předškolního období a tělesným, rozumovým, emočním vývojem dítěte, dále jeho fantasií a hrou. Druhá kapitola se zaměřuje na vysvětlení pojmu hudební dovednost, na rozdíl mezi hudební dovedností a schopností, věnuje se činitelům, které ovlivňují hudební dovednosti. Třetí kapitola popisuje hudební činnosti dětí- zpěv, hudebně- pohybovou výchovu, instrumentální hru a poslech. Praktická část popisuje metodický postup při konkrétních hudebních činnostech s dětmi. Jedná se o tři lidové písničky: ?Holka modrooká?, ?Čížečku, čížečku? a ?Já do lesa nepojedu?.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with describing the development of musical skills in preschool children. The first chapter deals with the definition of pre- school period and the physical, intellectual, emotional child development, as well as his imagination and play. The second chapter focuses on the notion of musical skill, the dirrerence between musical skills and abilities and covers the factors that affect musical skills. The third chapter describes the children's musical activities- singing, music and physical education, instrumental playing and listening. The practical part describes the methodology for specific music activities with children. There are three folk songs: ?Holka modrooká?, ?Čížečku, čížečku? a ?Já do lesa nepojedu?.
Klíčová slova
dítě, předškolní věk, hudební dovednosti, hudební činnosti, rozvoj, lidové písničky
Klíčová slova v angličtině
child, preschool age, musical skills, musical activities, development, folk songs
Zásady pro vypracování
Cílem práce je teorericky popsat problematiku rozvoje hudebních dovedností u dětí předškolního věku- recepce a reprodukce hudby, vokální a instrumentální hudba, rytmus..
Zásady pro vypracování
Cílem práce je teorericky popsat problematiku rozvoje hudebních dovedností u dětí předškolního věku- recepce a reprodukce hudby, vokální a instrumentální hudba, rytmus..
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, A., RAKOVÁ, M. Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími: od narození do 8 let. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-100-6.
SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-20587-9.
SCHILLER, P. Hry pro rozvoj dětského mozku. Praha: Portál, 2004. ISBN 80- 7178-905-4.
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 2. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-5571.
NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. Praha: Academia, 2003. ISBN 80-200- 0993-0.
HOLAS, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001. ISBN 80-85883-79-1.
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, A., RAKOVÁ, M. Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími: od narození do 8 let. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-100-6.
SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-20587-9.
SCHILLER, P. Hry pro rozvoj dětského mozku. Praha: Portál, 2004. ISBN 80- 7178-905-4.
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 2. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-5571.
NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. Praha: Academia, 2003. ISBN 80-200- 0993-0.
HOLAS, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001. ISBN 80-85883-79-1.