Práce se zabývá tématem nízkoprahové práce s mládeží v kontextu salesiánské pedagogiky. Za pomoci sekundární analýzy zkoumá potřeby adolescentů zaznamenané do oficiálních dokumentů nízkoprahového klubu Oráč. Potřeby jsou třízené do stanoveného systému potřeb a výsledky výzkumu slouží k ucelenému pohledu na deklarované potřeby adolescentů nízkoprahového klubu Salesiánského střediska v Českých Budějovicích pro rok 2012.
Anotace v angličtině
The thesis deals with low-threshold youth work in the context of salesian pedagogy. Using secondary analysis examines the needs of adolescents recorded in official documents of low-threshold club Oráč. Needs are classified into the system of needs and research results are used to a comprehensive view of the declared needs of adolescents visiting low-threshold club of Salesian center in České Budějovice in 2012.
Klíčová slova
pedagogika, sociální práce, psychologie, selesiánská pedagogika, nízkoprahová práce s mládeží, adolescence, sekundární analýza, psychogenní potřeby, sebeaktualizační potřeby, spirituální potřeby, zájmy
Klíčová slova v angličtině
education, social work, psychology, salesian pedagogy, open youth work, adolescent, secondary analysis, psychogenic needs, self-actualization needs, spiritual needs, interests.
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tématem nízkoprahové práce s mládeží v kontextu salesiánské pedagogiky. Za pomoci sekundární analýzy zkoumá potřeby adolescentů zaznamenané do oficiálních dokumentů nízkoprahového klubu Oráč. Potřeby jsou třízené do stanoveného systému potřeb a výsledky výzkumu slouží k ucelenému pohledu na deklarované potřeby adolescentů nízkoprahového klubu Salesiánského střediska v Českých Budějovicích pro rok 2012.
Anotace v angličtině
The thesis deals with low-threshold youth work in the context of salesian pedagogy. Using secondary analysis examines the needs of adolescents recorded in official documents of low-threshold club Oráč. Needs are classified into the system of needs and research results are used to a comprehensive view of the declared needs of adolescents visiting low-threshold club of Salesian center in České Budějovice in 2012.
Klíčová slova
pedagogika, sociální práce, psychologie, selesiánská pedagogika, nízkoprahová práce s mládeží, adolescence, sekundární analýza, psychogenní potřeby, sebeaktualizační potřeby, spirituální potřeby, zájmy
Klíčová slova v angličtině
education, social work, psychology, salesian pedagogy, open youth work, adolescent, secondary analysis, psychogenic needs, self-actualization needs, spiritual needs, interests.
Zásady pro vypracování
Četba odborné literatury z oblasti obecné psychologie, vývojové psychologie, pedagogiky. Studium teorie výzkumů. Studium vnitřních dokumentů Salesiánského střediska v Českých Budějovicích, zvolení výzkumné metody a samotný výzkum sekundární analýzou dokumentů. Důležitá interpretace výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
Četba odborné literatury z oblasti obecné psychologie, vývojové psychologie, pedagogiky. Studium teorie výzkumů. Studium vnitřních dokumentů Salesiánského střediska v Českých Budějovicích, zvolení výzkumné metody a samotný výzkum sekundární analýzou dokumentů. Důležitá interpretace výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, R. et al.: Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KAPLÁNEK, M. Výchova v salesiánském duchu. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0126-7.
MACEK, P. Adolescence. 2. uprav. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
PRACOVNÍCI OTEVŘENÝCH KLUBŮ. Metodiky a manuály Otevřených klubů. České Budějovice, 2007. Oficiální dokumenty Salesiánského střediska mládeže ? domu dětí a mládeže České Budějovice.
SVOBODA, M. Sociálně-pedagogické přístupy práce s ?neorganizovanou mládeží? v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež. Diplomová práce. České Budějovice: Teologická fakulta Jihočeské univerzity, 2007.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, R. et al.: Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KAPLÁNEK, M. Výchova v salesiánském duchu. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0126-7.
MACEK, P. Adolescence. 2. uprav. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
PRACOVNÍCI OTEVŘENÝCH KLUBŮ. Metodiky a manuály Otevřených klubů. České Budějovice, 2007. Oficiální dokumenty Salesiánského střediska mládeže ? domu dětí a mládeže České Budějovice.
SVOBODA, M. Sociálně-pedagogické přístupy práce s ?neorganizovanou mládeží? v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež. Diplomová práce. České Budějovice: Teologická fakulta Jihočeské univerzity, 2007.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.