Má diplomová práce se zabývá tvorbou diferencovaných pracovních listů při výuce fyziky na základní škole, konkrétně je soustředěna na optiku a akustiku. Pracovní listy se používají při výuce fyziky na základních školách. Jako zpestření a doplnění výuky, při následném procvičování doma, rozvíjení vybraných klíčových kompetencí, posilování logického a fyzikálního myšlení, získávání, osvojování a upevňování pojmů i dovedností z oblasti fyziky. Také v podpoře domácí přípravy i při žákovských mimoškolních experimentech.
Anotace v angličtině
My diploma thesis deals with the creation of differentiated worksheets for teaching physics on upper primary schools. It is focused specifically on optics and acoustics. The worksheets are used during the physics courses as the variety and supplement teaching in subsequent exercises at home, the development of selected key competencies, enhancing physical and logical thinking, the acquisition and consolidation of concepts and skills in the field of physics. Also in support of homework and even in extracurricular student experiments.
Klíčová slova
diferencované pracovní listy při výuce fyziky na ZŠ, fyzika, optika, akustika
Klíčová slova v angličtině
differential worksheets by physics education at basic school, physics, optics, acoustics
Rozsah průvodní práce
71 s. (143 109 znaků), 83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Má diplomová práce se zabývá tvorbou diferencovaných pracovních listů při výuce fyziky na základní škole, konkrétně je soustředěna na optiku a akustiku. Pracovní listy se používají při výuce fyziky na základních školách. Jako zpestření a doplnění výuky, při následném procvičování doma, rozvíjení vybraných klíčových kompetencí, posilování logického a fyzikálního myšlení, získávání, osvojování a upevňování pojmů i dovedností z oblasti fyziky. Také v podpoře domácí přípravy i při žákovských mimoškolních experimentech.
Anotace v angličtině
My diploma thesis deals with the creation of differentiated worksheets for teaching physics on upper primary schools. It is focused specifically on optics and acoustics. The worksheets are used during the physics courses as the variety and supplement teaching in subsequent exercises at home, the development of selected key competencies, enhancing physical and logical thinking, the acquisition and consolidation of concepts and skills in the field of physics. Also in support of homework and even in extracurricular student experiments.
Klíčová slova
diferencované pracovní listy při výuce fyziky na ZŠ, fyzika, optika, akustika
Klíčová slova v angličtině
differential worksheets by physics education at basic school, physics, optics, acoustics
Zásady pro vypracování
pedagogicko psychologický rozbor pracovních listů při výuce
navržení diferencovaných pracovních listů pro výuku fyziky na ZŠ
vytvoření databáze pracovních listů v elektronické podobě
didaktické zařazení vytvořených pracovních listů do výuky
ověření efektivity vytvořených pracovních listů v praxi
Zásady pro vypracování
pedagogicko psychologický rozbor pracovních listů při výuce
navržení diferencovaných pracovních listů pro výuku fyziky na ZŠ
vytvoření databáze pracovních listů v elektronické podobě
didaktické zařazení vytvořených pracovních listů do výuky
ověření efektivity vytvořených pracovních listů v praxi
Seznam doporučené literatury
Kašpar, E.: Didaktika fyziky. SPN Praha, 1978.
Hniličková, J. a kol.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování. SPN Praha, 1972.
Janás, J., Trna, J.: Konkrétní didaktika fyziky I. MU Brno, 1996.
Janás, J., Trna, J.: Konkrétní didaktika fyziky II. MU Brno, 2005.
Svoboda, E., Kolářová, R.: Didaktika fyziky základní a střední školy. MFF UK Praha, 2006.
Kašpar, E.: Problémové úlohy ve vyučování fyzice. SPN Praha, 1981.
Pretty, G.: Moderní vyučování. Portál Praha, 1996.
Učebnice fyziky pro ZŠ v ČR - různí autoři: Kolářová a kol., Rojko a kol., Macháček, Jáchim a kol., Lustigová a další.
Zahraniční učebnice fyziky pro ZŠ
Bohuněk, J.: Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ. Prometheus, 1992.
Kolářová, R. a kol.: Příručka učitele fyziky na ZŠ s náměty pro tvorbu ŠVP. Praha, Prometheus 2006.
Bohůněk, J., Hejnová, E.: Tematické prověrky z učiva fyziky ZŠ. Praha, Prometheus 2005.
Časopisy:\\
- Matematika a fyzika ve škole\\
- Školská fyzika
Seznam doporučené literatury
Kašpar, E.: Didaktika fyziky. SPN Praha, 1978.
Hniličková, J. a kol.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování. SPN Praha, 1972.
Janás, J., Trna, J.: Konkrétní didaktika fyziky I. MU Brno, 1996.
Janás, J., Trna, J.: Konkrétní didaktika fyziky II. MU Brno, 2005.
Svoboda, E., Kolářová, R.: Didaktika fyziky základní a střední školy. MFF UK Praha, 2006.
Kašpar, E.: Problémové úlohy ve vyučování fyzice. SPN Praha, 1981.
Pretty, G.: Moderní vyučování. Portál Praha, 1996.
Učebnice fyziky pro ZŠ v ČR - různí autoři: Kolářová a kol., Rojko a kol., Macháček, Jáchim a kol., Lustigová a další.
Zahraniční učebnice fyziky pro ZŠ
Bohuněk, J.: Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ. Prometheus, 1992.
Kolářová, R. a kol.: Příručka učitele fyziky na ZŠ s náměty pro tvorbu ŠVP. Praha, Prometheus 2006.
Bohůněk, J., Hejnová, E.: Tematické prověrky z učiva fyziky ZŠ. Praha, Prometheus 2005.
Časopisy:\\
- Matematika a fyzika ve škole\\
- Školská fyzika