Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nedostatečného vybavení školních zahrad u mateřských škol a nedostatkem peněžních prostředků na jejich obnovu. Formou literární rešerše zpracovává přehled dostupných finanční zdrojů (od úrovně dotačních programů města až po mezinárodní, firemní dotační programy), které by mohly být použity pro obnovy těchto zahrad. Využitím dotazníkové metody je v praktické části práce vyhodnocena úspěšnost a neúspěšnost různých typů projektů. V závěru se nachází n
vrh řešení pro budoucí žadatele. Jedním z výstupů bakalářské práce je zpracování projektové žádosti pro naši mateřskou školu a její podání do dotačního programu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with inadequate equipment in kindergarten gardens and with inadequate funds for the maintenance of existing facilities. In the literal retrieval, the thesis reviews available financial resources (from the municipal grant programmes to international grant programmes, provided by companies) which could be used for maintenance and renovation of kindergarten gardens. The level of success of various types of programmes was evaluated through questionnaire methods and the results are s
ated in the practical part of the thesis. In the conclusion of the thesis there is an outline of a suggested solution which could be used by prospective grant applicants. One of the outcomes of this work is the preparation of project application for our kindergarten and its administration of the grant program.
Klíčová slova
finanční zdroje, školní zahrada,vybavení zahrad
Klíčová slova v angličtině
financial resources, garden equipment, school garden
Rozsah průvodní práce
55 s., 22 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nedostatečného vybavení školních zahrad u mateřských škol a nedostatkem peněžních prostředků na jejich obnovu. Formou literární rešerše zpracovává přehled dostupných finanční zdrojů (od úrovně dotačních programů města až po mezinárodní, firemní dotační programy), které by mohly být použity pro obnovy těchto zahrad. Využitím dotazníkové metody je v praktické části práce vyhodnocena úspěšnost a neúspěšnost různých typů projektů. V závěru se nachází n
vrh řešení pro budoucí žadatele. Jedním z výstupů bakalářské práce je zpracování projektové žádosti pro naši mateřskou školu a její podání do dotačního programu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with inadequate equipment in kindergarten gardens and with inadequate funds for the maintenance of existing facilities. In the literal retrieval, the thesis reviews available financial resources (from the municipal grant programmes to international grant programmes, provided by companies) which could be used for maintenance and renovation of kindergarten gardens. The level of success of various types of programmes was evaluated through questionnaire methods and the results are s
ated in the practical part of the thesis. In the conclusion of the thesis there is an outline of a suggested solution which could be used by prospective grant applicants. One of the outcomes of this work is the preparation of project application for our kindergarten and its administration of the grant program.
Klíčová slova
finanční zdroje, školní zahrada,vybavení zahrad
Klíčová slova v angličtině
financial resources, garden equipment, school garden
Zásady pro vypracování
Formou literární rešerše zpracovat přehled dostupných dotačních příležitostí pro získání finančních prostředků pro úpravy zahrad v mateřské škole (od úrovně dotačních programů města až po mezinárodní, firemní dotační programy).\\
Studentka kontaktuje mateřské školy, které se snažily získat prostředky pro úpravy zahrad.
Vyhodnotí jejich úspěšnost. Porovnáním úspěšných a neúspěšných projektů z různých typů dotačních řízení zpracuje doporučení pro budoucí žadatele. Jedním z výstupů bakalářské práce bude také zpracování projektové žádosti pro mateřkou školu studentky a její podání minimálně do jednoho dotačního programu.
Zásady pro vypracování
Formou literární rešerše zpracovat přehled dostupných dotačních příležitostí pro získání finančních prostředků pro úpravy zahrad v mateřské škole (od úrovně dotačních programů města až po mezinárodní, firemní dotační programy).\\
Studentka kontaktuje mateřské školy, které se snažily získat prostředky pro úpravy zahrad.
Vyhodnotí jejich úspěšnost. Porovnáním úspěšných a neúspěšných projektů z různých typů dotačních řízení zpracuje doporučení pro budoucí žadatele. Jedním z výstupů bakalářské práce bude také zpracování projektové žádosti pro mateřkou školu studentky a její podání minimálně do jednoho dotačního programu.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, J. Ekologická výchova v mateřských a základních školách. Pardubice Ekocentrum PALETA, 2004\\
HAGENOW, R. Děti a zahrada. Rebo Productions Cz, 2006\\
Informatorium školy mateřské, časopis pro učitele mateřských škol\\
KOLEKTIV AUT. Učíme se v zahradě. Chaloupky o.p.s., Ostrůvek, 2007\\
KOLEKTIV AUT. Metodika seznamování dětí s přírodou. SNP, n. p. Praha 1982\\
KÖTTER. E. Zakládáme zahradu. Ottovo nakladatelství, Praha, 2006\\
SMRŽ, T. a kol. Hrajeme si s dětmi v zahradě. CEGV Cassiopeia, 2006\\
Internetové zdroje: přehledy dotačních programů, dotační pravidla
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, J. Ekologická výchova v mateřských a základních školách. Pardubice Ekocentrum PALETA, 2004\\
HAGENOW, R. Děti a zahrada. Rebo Productions Cz, 2006\\
Informatorium školy mateřské, časopis pro učitele mateřských škol\\
KOLEKTIV AUT. Učíme se v zahradě. Chaloupky o.p.s., Ostrůvek, 2007\\
KOLEKTIV AUT. Metodika seznamování dětí s přírodou. SNP, n. p. Praha 1982\\
KÖTTER. E. Zakládáme zahradu. Ottovo nakladatelství, Praha, 2006\\
SMRŽ, T. a kol. Hrajeme si s dětmi v zahradě. CEGV Cassiopeia, 2006\\
Internetové zdroje: přehledy dotačních programů, dotační pravidla