Cílem práce je potvrdit přínos tvorby vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole.
Obsahem teoretické části jsou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, techniky, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu.
V praktické části jsem ověřovala tyto postupné kroky na svém pracovišti a posuzovala vhodnost některých technik týmové práce doporučovaných v literatuře. Popsala jsem konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný školní vzdělávací program je součástí této práce.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to confirm the benefits of the creation of the school curriculum and to improve the education in the particular kindergarten.
The theoretical part contains a starting point of the current preschool education, the school curriculum and principles and progressive steps of the creation of the school curriculum.
In the practical part a student checks the consecutive steps in her workplace. She qualifies the appropriateness of certain teamwork techniques which were recomended in the literature and describes a particular course of the creation and the program´s impact on education in the kindergarten.
The final school curriculum for preschool education is a part of this work.
Cílem práce je potvrdit přínos tvorby vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole.
Obsahem teoretické části jsou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, techniky, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu.
V praktické části jsem ověřovala tyto postupné kroky na svém pracovišti a posuzovala vhodnost některých technik týmové práce doporučovaných v literatuře. Popsala jsem konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný školní vzdělávací program je součástí této práce.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to confirm the benefits of the creation of the school curriculum and to improve the education in the particular kindergarten.
The theoretical part contains a starting point of the current preschool education, the school curriculum and principles and progressive steps of the creation of the school curriculum.
In the practical part a student checks the consecutive steps in her workplace. She qualifies the appropriateness of certain teamwork techniques which were recomended in the literature and describes a particular course of the creation and the program´s impact on education in the kindergarten.
The final school curriculum for preschool education is a part of this work.
Cílem práce je potvrdit přínos tvorby školního vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole.\\
Obsahem teoretické části budou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu.\\
V praktické části studentka ověří tyto postupné kroky na svém pracovišti, posoudí vhodnost některých technik týmové práce, doporučovaných v literatuře, popíše konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný ŠVP PV bude součástí práce.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je potvrdit přínos tvorby školního vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole.\\
Obsahem teoretické části budou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu.\\
V praktické části studentka ověří tyto postupné kroky na svém pracovišti, posoudí vhodnost některých technik týmové práce, doporučovaných v literatuře, popíše konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný ŠVP PV bude součástí práce.
Seznam doporučené literatury
Eger, L.: Strategie rozvoje školy, Plzeň, Cechtuma s.r.o., 2002\\
Fischer, W.A., Schratz, M.: Vedení a rozvoj školy, Paido, Brno 1997\\
Havlínová, M. a kol.: Kurikulum zdravé mateřské školy. Portál, Praha 2001\\
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J: Pedagogický slovník. Portál, Praha, 2009\\
Průcha, J.a kol.: Pedagogická encyklopedie, Portál, Praha, 2010\\
Opravilová, E., Gebhartová, V.: Rok v mateřské škole. Portál, Praha, 2003\\
Svobodová, E.: Tvorba a inovace školního vzdělávacího programu. RAABE, Řízení mateřské školy, Dr.RAABE, Praha, 2008\\
Svobodová, E., Váchová, A.: Evaluace školního vzdělávacího programu. Řízení mateřské školy, RAABE, Praha, 2008\\
Rámcový program pro předškolní vzdělávání, VÚP, Praha, 2005\\ (www.vuppraha.cz/aktualni_ukoly)\\
Manuál k Rámcovému programu pro předškolní vzdělávání. VÚP, Praha, 2005
Seznam doporučené literatury
Eger, L.: Strategie rozvoje školy, Plzeň, Cechtuma s.r.o., 2002\\
Fischer, W.A., Schratz, M.: Vedení a rozvoj školy, Paido, Brno 1997\\
Havlínová, M. a kol.: Kurikulum zdravé mateřské školy. Portál, Praha 2001\\
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J: Pedagogický slovník. Portál, Praha, 2009\\
Průcha, J.a kol.: Pedagogická encyklopedie, Portál, Praha, 2010\\
Opravilová, E., Gebhartová, V.: Rok v mateřské škole. Portál, Praha, 2003\\
Svobodová, E.: Tvorba a inovace školního vzdělávacího programu. RAABE, Řízení mateřské školy, Dr.RAABE, Praha, 2008\\
Svobodová, E., Váchová, A.: Evaluace školního vzdělávacího programu. Řízení mateřské školy, RAABE, Praha, 2008\\
Rámcový program pro předškolní vzdělávání, VÚP, Praha, 2005\\ (www.vuppraha.cz/aktualni_ukoly)\\
Manuál k Rámcovému programu pro předškolní vzdělávání. VÚP, Praha, 2005