Velká část práce je věnována studiu teoretických základů podnikové kultury. V praktické části jsem se zaměřila na zkoumání podnikové kultury vybraného podniku. Podnikovou kulturu ve společnosti jsem se snažila identifikovat na základě dotazníkového šetření, studiem firemních dokumentů a rozhovory s vedením společnosti. Na základě těchto šetření jsem došla k závěru, že podniková kultura této společnosti se nejvíce podobá ?kultuře rolí? a ?kultuře tvrdé práce?. Neboť z dotazníku vyplynulo, že každý zaměstnanec, ví, co je jeho náplní práce. Chování pracovníků v kultuře rolí je očekávané, jasně vymezené popisem práce a stanovenými normami. ?Kulturu tvrdé práce? jsem zvolila proto, že riziko je nízké a zpětná vazba trhu rychlá. Důležitou hodnotou této kultury je také orientace na zákazníka a uspokojení potřeb zákazníků patří do dlouhodobých cílů společnosti.
Anotace v angličtině
The majority of the work is devoted to the study of theoretical bases of corporate culture. In the practical part, I focused on the research of corporate culture of one specific company. I tried to identify the corporate culture by using a questionnaire form, studying company?s documentation and interviewing the company?s management. Based on this investigation, I drew a conclusion that the corporate culture of the selected company is most similar to "role culture" and "culture of hard work". The questionnaire showed that each employee knows his role in this company. The behavior of workers in role culture is expected, clearly defined by job description and set standards. I chose "a culture of hard work" because the risk is low and market feedback is fast. An important aspect of this culture is a focus on customer satisfaction and customer needs belong to long-term objectives.
Velká část práce je věnována studiu teoretických základů podnikové kultury. V praktické části jsem se zaměřila na zkoumání podnikové kultury vybraného podniku. Podnikovou kulturu ve společnosti jsem se snažila identifikovat na základě dotazníkového šetření, studiem firemních dokumentů a rozhovory s vedením společnosti. Na základě těchto šetření jsem došla k závěru, že podniková kultura této společnosti se nejvíce podobá ?kultuře rolí? a ?kultuře tvrdé práce?. Neboť z dotazníku vyplynulo, že každý zaměstnanec, ví, co je jeho náplní práce. Chování pracovníků v kultuře rolí je očekávané, jasně vymezené popisem práce a stanovenými normami. ?Kulturu tvrdé práce? jsem zvolila proto, že riziko je nízké a zpětná vazba trhu rychlá. Důležitou hodnotou této kultury je také orientace na zákazníka a uspokojení potřeb zákazníků patří do dlouhodobých cílů společnosti.
Anotace v angličtině
The majority of the work is devoted to the study of theoretical bases of corporate culture. In the practical part, I focused on the research of corporate culture of one specific company. I tried to identify the corporate culture by using a questionnaire form, studying company?s documentation and interviewing the company?s management. Based on this investigation, I drew a conclusion that the corporate culture of the selected company is most similar to "role culture" and "culture of hard work". The questionnaire showed that each employee knows his role in this company. The behavior of workers in role culture is expected, clearly defined by job description and set standards. I chose "a culture of hard work" because the risk is low and market feedback is fast. An important aspect of this culture is a focus on customer satisfaction and customer needs belong to long-term objectives.
Cíl:
Cílem práce je provést analýzu podnikové kultury vybraného podniku a navrhnout možnosti její změny.
Metodický postup:
1. vymezení základní terminologie, návrh způsobu hodnocení podnikové kultury,
2. analýza podnikové kultury vybraného podniku,
3. návrh případné změny vedoucí ke zlepšení řízení podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíl a metodika práce, 4. Charakteristika vybraného podniku, 5. Vlastní práce, 6. Závěr, 7. Použitá literatura, 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem práce je provést analýzu podnikové kultury vybraného podniku a navrhnout možnosti její změny.
Metodický postup:
1. vymezení základní terminologie, návrh způsobu hodnocení podnikové kultury,
2. analýza podnikové kultury vybraného podniku,
3. návrh případné změny vedoucí ke zlepšení řízení podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíl a metodika práce, 4. Charakteristika vybraného podniku, 5. Vlastní práce, 6. Závěr, 7. Použitá literatura, 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
FORET, M.: Marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 451 s. ISBN 80 251 1041 9.
DYTRT, Z.: Dobré jméno firmy. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing. 2006. 137 s. ISBN 80 86851 45 1.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I.: Psychologie a sociologie řízení. 2. vyd. Praha: Management Press. 2004. 586 s. ISBN 80-7261-064-3.
DOHNAL, J.: Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 2002. 161 s. ISBN 80-247-0401-3.
MALÝ, M., DĚDINA, J.: Organizační architektura. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing. 1996. 170 s. ISBN 80-7187-064-1.
NOVÝ, I.: Interkulturální management: lidé, kultura a management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 1996. 146 s. ISBN 80-7169-260-3.
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kolektiv: Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Grada Publishing, Praha 2004, 174 s. ISBN 80-247-0648-2.
Časopis Moderní řízení
Seznam doporučené literatury
FORET, M.: Marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 451 s. ISBN 80 251 1041 9.
DYTRT, Z.: Dobré jméno firmy. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing. 2006. 137 s. ISBN 80 86851 45 1.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I.: Psychologie a sociologie řízení. 2. vyd. Praha: Management Press. 2004. 586 s. ISBN 80-7261-064-3.
DOHNAL, J.: Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 2002. 161 s. ISBN 80-247-0401-3.
MALÝ, M., DĚDINA, J.: Organizační architektura. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing. 1996. 170 s. ISBN 80-7187-064-1.
NOVÝ, I.: Interkulturální management: lidé, kultura a management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 1996. 146 s. ISBN 80-7169-260-3.
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kolektiv: Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Grada Publishing, Praha 2004, 174 s. ISBN 80-247-0648-2.