Diplomová práce se skládá ze tří částí.
První částí je učební plán, který je vytvořen a zpracován pro 4. ročníky základních škol
ve formě pracovních listů. Je zde uveden také seznam témat pro výuku geometrie.
Druhou částí je realizace učebního plánu, jednak výuka geometrie klasickou formou, jednak výuka stejného učiva s podporou počítačů a s využitím programu dynamické geometrie Geonextu.
Třetí část obsahuje vyhodnocení obou forem výuky, jejich porovnání a zaznamenání výhod
a nevýhod. V této části je popsáno, jak žáci pracovali s Geonextem při výuce geometrie, jak řešili dané úlohy, co pro ně bylo zajímavé a co jim dělalo problémy při obou formách výuky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis consists of three parts. The first part is a curriculum which is created and processed for the forth grades of basic schools in the form of worksheets. There is also given a list of topics for teaching geometry.
The second part is the implementation of the curriculum, the teaching of geometry as
a classical form, as well as teaching the same curriculum with the support of computers and using the computer program of the dynamic geometry ? Geonext.
The third part contains an evaluation of both forms of teaching, their comparison and recording advantages and disadvantages. This part also describes how pupils worked with Geonext in teaching geometry, how they solved the exercises, what was interesting for them and what made them problems in both forms of teaching.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
108
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se skládá ze tří částí.
První částí je učební plán, který je vytvořen a zpracován pro 4. ročníky základních škol
ve formě pracovních listů. Je zde uveden také seznam témat pro výuku geometrie.
Druhou částí je realizace učebního plánu, jednak výuka geometrie klasickou formou, jednak výuka stejného učiva s podporou počítačů a s využitím programu dynamické geometrie Geonextu.
Třetí část obsahuje vyhodnocení obou forem výuky, jejich porovnání a zaznamenání výhod
a nevýhod. V této části je popsáno, jak žáci pracovali s Geonextem při výuce geometrie, jak řešili dané úlohy, co pro ně bylo zajímavé a co jim dělalo problémy při obou formách výuky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis consists of three parts. The first part is a curriculum which is created and processed for the forth grades of basic schools in the form of worksheets. There is also given a list of topics for teaching geometry.
The second part is the implementation of the curriculum, the teaching of geometry as
a classical form, as well as teaching the same curriculum with the support of computers and using the computer program of the dynamic geometry ? Geonext.
The third part contains an evaluation of both forms of teaching, their comparison and recording advantages and disadvantages. This part also describes how pupils worked with Geonext in teaching geometry, how they solved the exercises, what was interesting for them and what made them problems in both forms of teaching.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
- Prozkoumání současné nabídky učebnic a odborné literatury k danému tématu.\\
- Metodické vypracování pracovních listů.\\
- Zpracování pracovních listů na počítači, jako interaktivní učebnice.\\
- Závěry z hodin s vypracovanými pracovními listy se žáky NŠ.\\
Zásady pro vypracování
- Prozkoumání současné nabídky učebnic a odborné literatury k danému tématu.\\
- Metodické vypracování pracovních listů.\\
- Zpracování pracovních listů na počítači, jako interaktivní učebnice.\\
- Závěry z hodin s vypracovanými pracovními listy se žáky NŠ.\\
Seznam doporučené literatury
Hejný, M.: teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989\\
Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál Praha, 2010\\
Juškevič, P. A.: Dějiny matematiky ve středověku, Academia, Praha 1978\9˘
Konvalinková, S., Olsenová, K.: Integrovaná tematická výuka -model. Spirála, Kroměříž, 1995\\
Struik, Dirk, J.: Dějiny matematiky, Orbis, Praha 1963\\
Učebnice matematiky pro NŠ\\
Učební osnovy, RVP\\
Seznam doporučené literatury
Hejný, M.: teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989\\
Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál Praha, 2010\\
Juškevič, P. A.: Dějiny matematiky ve středověku, Academia, Praha 1978\9˘
Konvalinková, S., Olsenová, K.: Integrovaná tematická výuka -model. Spirála, Kroměříž, 1995\\
Struik, Dirk, J.: Dějiny matematiky, Orbis, Praha 1963\\
Učebnice matematiky pro NŠ\\
Učební osnovy, RVP\\