Hlavním úkolem této bakalářské práce je zhodnocení současného stavu využití naučných stezek ve vybrané oblasti Šumavy. Práce se snaží vyhodnotit naučné stezky z hlediska jejich významných charakteristik a objasnit, zda se tyto charakteristiky u jednotlivých stezek liší.Kromě toho se práce věnuje posouzení struktury návštěvníků naučných stezek, jejich vztahu k nim a vyhodnocuje rozdíly v postojích k atributům naučných stezek mezi návštěvnickými segmenty na základě analýzy dotazníkového šetření. V rámci projektu optimalizace se práce snaží identifikovat možnou optimalizaci využití naučných stezek v zájmové oblasti a to na základě hypotézy, že v této oblasti možnosti optimalizace využití naučných stezek existují.
Anotace v angličtině
The main task of this thesis is to determine the present status of educational routes in chosen part of Šumava.The work seeks to evaluate educational routes in terms of their significant characteristics and try to clarify whether there are some differents between them. In addition, the assessment focuses on the structure of visitors, and if there are differences in the characteristics of visitors to the selected area on the basis of questionnaires, which were filled-out by visitors of service area. In terms of project, the work seeks to identify some possibilities of educational routes, which optimizing the existing supply to segments of visitors.
Hlavním úkolem této bakalářské práce je zhodnocení současného stavu využití naučných stezek ve vybrané oblasti Šumavy. Práce se snaží vyhodnotit naučné stezky z hlediska jejich významných charakteristik a objasnit, zda se tyto charakteristiky u jednotlivých stezek liší.Kromě toho se práce věnuje posouzení struktury návštěvníků naučných stezek, jejich vztahu k nim a vyhodnocuje rozdíly v postojích k atributům naučných stezek mezi návštěvnickými segmenty na základě analýzy dotazníkového šetření. V rámci projektu optimalizace se práce snaží identifikovat možnou optimalizaci využití naučných stezek v zájmové oblasti a to na základě hypotézy, že v této oblasti možnosti optimalizace využití naučných stezek existují.
Anotace v angličtině
The main task of this thesis is to determine the present status of educational routes in chosen part of Šumava.The work seeks to evaluate educational routes in terms of their significant characteristics and try to clarify whether there are some differents between them. In addition, the assessment focuses on the structure of visitors, and if there are differences in the characteristics of visitors to the selected area on the basis of questionnaires, which were filled-out by visitors of service area. In terms of project, the work seeks to identify some possibilities of educational routes, which optimizing the existing supply to segments of visitors.
Cíl práce:
Zhodnocení současného stavu využití naučných stezek ve vybrané oblasti. Dokumentace naučných stezek ve vybrané oblasti. Zhodnocení vztahu návštěvníků k naučným stezkám. Návrhy optimalizace využití naučných stezek ve vybrané oblasti.
Metodický postup:
Studium literatury
Sběr a utřídění sekundárních a primárních dat
Analýza nabídky a poptávky
Návrh témat k optimalizaci
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Výsledky. 5. Návrhy optimalizace využití naučných stezek. 6. Závěr. 7. Seznam pramenů a použité literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnocení současného stavu využití naučných stezek ve vybrané oblasti. Dokumentace naučných stezek ve vybrané oblasti. Zhodnocení vztahu návštěvníků k naučným stezkám. Návrhy optimalizace využití naučných stezek ve vybrané oblasti.
Metodický postup:
Studium literatury
Sběr a utřídění sekundárních a primárních dat
Analýza nabídky a poptávky
Návrh témat k optimalizaci
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Výsledky. 5. Návrhy optimalizace využití naučných stezek. 6. Závěr. 7. Seznam pramenů a použité literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 11th edition. Hoboken: John Willey a Sons, 2009.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Mariot, P. Geografia cestovného ruchu. Bratislava: Akadémia, 1983.
Ritchie, J. R. B., Crouch G. I. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. Oxon: CABI Publishing, 2003.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 11th edition. Hoboken: John Willey a Sons, 2009.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Mariot, P. Geografia cestovného ruchu. Bratislava: Akadémia, 1983.
Ritchie, J. R. B., Crouch G. I. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. Oxon: CABI Publishing, 2003.