Diplomová práce se zabývá analýzou nabídky cestovního ruchu v řešeném území, tj. analýzou primárního a sekundárního potenciálu cestovního ruchu v Mikroregionu Telčsko. Poté jsou předloženy analýzy poptávky cestovního ruchu, jednak analýza potřeb a požadavků návštěvníka vybraných kulturních zařízení, jednak současného návštěvníka Mikroregionu Telčsko. V práci jsou vyhodnocené silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení cestovního ruchu v řešeném území. Na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení bylo navrženo doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. V práci jsou navrženy možnosti komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu v řešeném území.
Anotace v angličtině
This thesis concerns the analysis of tourism in the selected area, i.e. analysis of primary and secondary potential of tourism in Microregion Telčsko. Then the tourism demand is analysed, partly by analysis of visitor needs and requirements by selected cultural facilities, partly as well the current visitor in Microregion Telčsko. The thesis evaluates the strengths and weaknesses, opportunities and threats of tourism in the selected area. Some product proposals for the selected segments were added. As well some communication and cooperation options (proposal) of cultural facilities in the context of the tourism sector were added.
Diplomová práce se zabývá analýzou nabídky cestovního ruchu v řešeném území, tj. analýzou primárního a sekundárního potenciálu cestovního ruchu v Mikroregionu Telčsko. Poté jsou předloženy analýzy poptávky cestovního ruchu, jednak analýza potřeb a požadavků návštěvníka vybraných kulturních zařízení, jednak současného návštěvníka Mikroregionu Telčsko. V práci jsou vyhodnocené silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení cestovního ruchu v řešeném území. Na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení bylo navrženo doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. V práci jsou navrženy možnosti komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu v řešeném území.
Anotace v angličtině
This thesis concerns the analysis of tourism in the selected area, i.e. analysis of primary and secondary potential of tourism in Microregion Telčsko. Then the tourism demand is analysed, partly by analysis of visitor needs and requirements by selected cultural facilities, partly as well the current visitor in Microregion Telčsko. The thesis evaluates the strengths and weaknesses, opportunities and threats of tourism in the selected area. Some product proposals for the selected segments were added. As well some communication and cooperation options (proposal) of cultural facilities in the context of the tourism sector were added.
Cíl práce:
Analyzovat nabídku a poptávku cestovního ruchu v řešeném území. Na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení provést doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. Navrhnout možnosti komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu v řešeném území.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek řešeného problému
Situační analýza
Marketingový výzkum a SWOT analýza
Návrh komunikace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíle a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Analyzovat nabídku a poptávku cestovního ruchu v řešeném území. Na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení provést doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. Navrhnout možnosti komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu v řešeném území.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek řešeného problému
Situační analýza
Marketingový výzkum a SWOT analýza
Návrh komunikace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíle a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Horáková, H. Strategický marketing. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.
Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009.
Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008.
Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005.
Kesner, L. a kol. Management kulturního cestovního ruchu. Praha: MMR ČR, 2008. Dostupné na: http://www.vzdelavanivcr.cz/.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.
Seznam doporučené literatury
Horáková, H. Strategický marketing. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.
Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009.
Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008.
Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005.
Kesner, L. a kol. Management kulturního cestovního ruchu. Praha: MMR ČR, 2008. Dostupné na: http://www.vzdelavanivcr.cz/.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.