Práce podrobně analyzuje činnost agentury CzechTourism, především pak její zahraniční zastoupení v Itálii. Práce se dále zaměřuje na analýzu trhu cestovního ruchu v Itálii a na nejvýznamější produkty cestovního ruchu, které jsou nabízeny agenturou CzechTourism italským účastníkům cestovního ruchu. Profil italského účastníka cestovního ruchu je analyzován z hlediska motivace či výdajů na cestování. Bylo provedeno terénní šetření na segmentu akademických pracovníků univerzity ve Florencii. V dotazníkovém šetření byl zkoumán vztah italských účastníků cestovního ruchu a České republiky jako významné středoevropské destinace cestovního ruchu. Na základě výsledků byla v závěru práce navrženě některá optimální řešení, která by vedla ke zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the activity of the agency CzechTourism. The CzechTourism agency has also representation abroad ? 26 branch offices are located around the world. This thesis focuses on the branch office in Italy (Milano). This office has the main aim to introduce the Czech Republic to Italian clients and to awake their needs to travel to our country for a vacation or for a short visit. This branch office has four main segments of support ? golf tourism, scholar tourism, religious tourism and caravanning. Author´s own survey was carried out between October 2010 and February 2011 which analyzed the relation between Italian participants of tourism and the Czech Republic as an important tourism destination in the middle of Europe.
Klíčová slova
příjezdový cestovní ruch, agentura CzechTourism, produkt cestovního ruchu, Itálie
Klíčová slova v angličtině
tourism, incoming tourism, CzechTourism agency, product of tourism, Italy
Rozsah průvodní práce
110 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce podrobně analyzuje činnost agentury CzechTourism, především pak její zahraniční zastoupení v Itálii. Práce se dále zaměřuje na analýzu trhu cestovního ruchu v Itálii a na nejvýznamější produkty cestovního ruchu, které jsou nabízeny agenturou CzechTourism italským účastníkům cestovního ruchu. Profil italského účastníka cestovního ruchu je analyzován z hlediska motivace či výdajů na cestování. Bylo provedeno terénní šetření na segmentu akademických pracovníků univerzity ve Florencii. V dotazníkovém šetření byl zkoumán vztah italských účastníků cestovního ruchu a České republiky jako významné středoevropské destinace cestovního ruchu. Na základě výsledků byla v závěru práce navrženě některá optimální řešení, která by vedla ke zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the activity of the agency CzechTourism. The CzechTourism agency has also representation abroad ? 26 branch offices are located around the world. This thesis focuses on the branch office in Italy (Milano). This office has the main aim to introduce the Czech Republic to Italian clients and to awake their needs to travel to our country for a vacation or for a short visit. This branch office has four main segments of support ? golf tourism, scholar tourism, religious tourism and caravanning. Author´s own survey was carried out between October 2010 and February 2011 which analyzed the relation between Italian participants of tourism and the Czech Republic as an important tourism destination in the middle of Europe.
Klíčová slova
příjezdový cestovní ruch, agentura CzechTourism, produkt cestovního ruchu, Itálie
Klíčová slova v angličtině
tourism, incoming tourism, CzechTourism agency, product of tourism, Italy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnotit podporu příjezdového cestovního ruchu agenturou Czech Tourism ve zvolené oblasti. Navrhnout vhodná doporučení k posílení incomingu italskými účastníky cestovního ruchu.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Analýza činnosti agentury Czech Tourism v Itálii
Příprava a realizace terénního šetření
Zhodnocení a shrnutí zjištěných poznatků
Návrhy a doporučení k posílení incomingu
Rámcová osnova:
1. Úvod 2. Literární rešerše. 3. Analýza poznatků z vlastního zkoumání. 4. Vlastní návrhy. 5. Závěr. 6. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnotit podporu příjezdového cestovního ruchu agenturou Czech Tourism ve zvolené oblasti. Navrhnout vhodná doporučení k posílení incomingu italskými účastníky cestovního ruchu.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Analýza činnosti agentury Czech Tourism v Itálii
Příprava a realizace terénního šetření
Zhodnocení a shrnutí zjištěných poznatků
Návrhy a doporučení k posílení incomingu
Rámcová osnova:
1. Úvod 2. Literární rešerše. 3. Analýza poznatků z vlastního zkoumání. 4. Vlastní návrhy. 5. Závěr. 6. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Gehinová, B. Geografie cetovního ruchu: vymezení teritoriálních forem cestovního ruchu a hodnocení jejich funkcí v území. České Budějovice: EF JU, 2008.
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Praktices, Philosophies. Hoboken: Willey, 2009.
Hamarnehová, I. Geografie cestovního ruchu: Evropa. Plzeň: Aleš Čeněk., 2008.
Macháček, J. Ekonomické souvislosti využívání kulturně historických lokalit. Praha: Oeconomia, 2004.
Ryglová, K. Cestovní ruch. Brno: International Business School, 2005.
Scott, N. Network analysis and tourism: from theory to practice. Clevedon: United Kingdom Channel View Publications, 2008.
Štyrský, J. Geografie cestovního ruchu Evropy a světa. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. Yearbook of tourism statistics: data 2000-2004. World Tourism Organisation. Madrid, 2006.
Seznam doporučené literatury
Gehinová, B. Geografie cetovního ruchu: vymezení teritoriálních forem cestovního ruchu a hodnocení jejich funkcí v území. České Budějovice: EF JU, 2008.
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Praktices, Philosophies. Hoboken: Willey, 2009.
Hamarnehová, I. Geografie cestovního ruchu: Evropa. Plzeň: Aleš Čeněk., 2008.
Macháček, J. Ekonomické souvislosti využívání kulturně historických lokalit. Praha: Oeconomia, 2004.
Ryglová, K. Cestovní ruch. Brno: International Business School, 2005.
Scott, N. Network analysis and tourism: from theory to practice. Clevedon: United Kingdom Channel View Publications, 2008.
Štyrský, J. Geografie cestovního ruchu Evropy a světa. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. Yearbook of tourism statistics: data 2000-2004. World Tourism Organisation. Madrid, 2006.